|
Eva i Höga
10-03-2008, 15:14
Äntligen ska jag få använda min nya Odlaknapp för första gången! Tar med mig en doftpelargon till lottdragningen. Har flera skott av mahonia som jag kan ta med men är inte säker på att nån vill ha. Eller?
Jag hinner inte mittiveckan tyvärr, men ni andra får ha det så kul!
Kicki
ingrid fuxwall
10-03-2008, 18:28
Jag hoppas på att få byta till mig/klöpa en namnlös odlaknapp - kom mig aldrig för att beställa någon.
Varför skulle ingen vilja ha mahonia??
När kommer de första? Själv kommer jag från Göteborg, sjukhuset har besökstid fram till tre och efter det är det ju ingen idé att åka hem och mellanlanda. I värsta fall får jag väl vandra runt i staden med min lånehund några timmar.
ingrid
Eva i Höga
10-03-2008, 19:02
Ingrid, jag jobbar på onsdag men är på Mimers hus mellan halv 6 och 6. Hoppas det är bra väder så får du ta en härlig promenad med hunden eller gå o shoppa lite. Hade jag varit ledig kunde du kommit hem till mig men nu är det inte så turligt denna gången.
Österläge
10-03-2008, 21:23
Jag kommer vid 18-18.30-tiden, beror på när jag kommer från jobbet... Men ska vara där senast halv 7 iaf!
Anemon och jag kommer nog vid 18-tiden. Beror på, när jag kommer hem från jobbet och kanske slinker vi in en snabbis på Bokia och kollar om det finns några rea trädgårdsböcker kvar. Jag tar med mig en perenn, Lakritsmynta.
Vi ses på onsdag.
Har precis fått reda på att Anemon har fått förhinder.  Så det finns en biljett ledig. Eva, blir vi ej av med biljetten, så får du pengar av mig.
Jag skulle så gärna komma, men vi styrelsemöte på hundklubben i morgon annars hade jag hoppat på direkt hoppas att ni får jättetråkigt  jag vill ju också lyssna på honom
ingrid fuxwall
11-03-2008, 20:15
Detta stället där vi ska träffas - var ligger det?
Kungälv är ju inte stort men det är inte direkt min stad, åker mest bara rakt genom, så jag tar tacksamt emot en lite närmare beskrivning. Kommer från Göteborg och Fästningen och kexfabriken
ingrid
Det står skyltat när du har åkt igenom rondellen vid västra gatan, annars: om Du kommer från fästningshållet, dvs kör igenom stan, tag höger 1:a korsningen efter stora busshållplatsen (Nytorget) sedan 1:a vänster, då kommer du in bakom mimershus och ser alla parkeringen. Finns en ingång även på baksidan. Var ska vi mötas och när?
Österläge
12-03-2008, 09:09
Monica - det är sagt att vi ses i cafét på Mimers hus, alla kommer när de kan mellan kl 17 o 19. Sedan går vi på föreläsningen kl 19. Vi ses ikväll! Ska bli så kul!!
Eva i Höga
12-03-2008, 09:28
ingrid, hoppas du hittar, Monica gav en bra beskrivning. Jag klistrar in länken till hitta.se så kan du se. Kör du Strandgatan rakt fram tills du ser Maxi på vänster sida så har du Mimers hus på höger. http://www.hitta.se/SearchPinkMap.aspx?vad...p;var=kung%e4lvund, vi försöker sälja Anemons biljett. Ska bli så roligt att träffas ikväll, jag är nog där strax före 18. Den som kommer först sätter sig vid ett bord i cafeet så droppar övriga in efter hand.
ingrid fuxwall
12-03-2008, 09:47
CITAT (Eva i Höga @ 12-03-2008, 09:28)  ingrid, hoppas du hittar, Monica gav en bra beskrivning. Jag klistrar in länken till hitta.se så kan du se. Kör du Strandgatan rakt fram tills du ser Maxi på vänster sida så har du Mimers hus på höger. http://www.hitta.se/SearchPinkMap.aspx?vad...p;var=kung%e4lvund, vi försöker sälja Anemons biljett. Ska bli så roligt att träffas ikväll, jag är nog där strax före 18. Den som kommer först sätter sig vid ett bord i cafeet så droppar övriga in efter hand. Då vet jag - mitt imot Maxi. ingrid och hittar jag inte får jag väl fråga mig fram
*Ulrica*
12-03-2008, 10:49
CITAT (ingrid fuxwall @ 12-03-2008, 09:47)  Då vet jag - mitt imot Maxi.
ingrid och hittar jag inte får jag väl fråga mig fram Det ser ut som ett typiskt kulturhus/bibliotek - lite annorlunda sådär, och så ser du massa böcker genom fönstren. Jag har litegranna migrän igen men ska försöka vara nere mellan 17.30 och 18. [attachment=14850:2005_mimer_12.jpg]
Eva i Höga
12-03-2008, 11:39
Usch Ulrica, har du migrän, så vedervärdigt. Massera runt ögonen, pannan o huvudet. Helst ska någon annan göra det åt dig. Det kan lindra. Har haft migrän sen jag var barn, vet vilket helsike det är.
Jag har åkt på en dunderförkylning och ligger hemma med feber....så det blir inget för mig ikväll. Hoppas ni får det riktigt bra:)
*Ulrica*
12-03-2008, 11:47
CITAT (Eva i Höga @ 12-03-2008, 11:39)  Usch Ulrica, har du migrän, så vedervärdigt. Massera runt ögonen, pannan o huvudet. Helst ska någon annan göra det åt dig. Det kan lindra. Har haft migrän sen jag var barn, vet vilket helsike det är. Det här är bara min tredje gång. Har fått det i samband med mens tre månader i rad nu. Blir mer eller mindre utslagen varje gång, både mentalt och fysiskt. Blä!
Eva i Höga
12-03-2008, 14:14
anx, tråkigt att du blivit sjuk, jag försöker sälja din biljett. Får se om det går. Hoppas du blir frisk snart, ät vitlök o ingefära, håll dig varm och sov mycket!
Här är en till som det strular för, jag har en infektion på ett mycke olämligt ställe, har ätit kraftigt verkande antibiotika och smärtstillande i 4 veckor nu, ingen speciell effekt tyvärr. Väntar på en operationstid. Just idag verkar det som om det ska bli en av de sämre dagarna, dvs jag kan knappt röra mej eller gå....
Jag har slängt i mig några värktabletter, hoppas att det hjälper tillräckligt, om inte så får jag tyvärr stå över denna gången. min biljett bettalar jag ju självklart ändå, PM'a mej bara hur mycket och vem som ska ha pengarna i så fall.
JAg hoppas att vi ses runt 18 tiden på Mimers, om inte, så vet ni ivarje fall varför jag inte kom./Monica
*Ulrica*
13-03-2008, 08:03
Vilket föredrag! Jag blev jätteinspirerad! Peter får allt att verka så lätt! Du tar bara lite... och sen så gör du bara så här... och sedan är det klart... Jag ska maila till honom och fråga om vi kan komma i slutet april eller maj på en lördag eller söndag. Alla bilder gav mersmak! Allt från små minikaktusar till bananer och orkidéer - utomhus!!! Alla som kan bara MÅSTE hänga med!
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-03-2008, 10:12
CITAT (*Ulrica* @ 13-03-2008, 08:03)  Vilket föredrag! Jag blev jätteinspirerad! Peter får allt att verka så lätt! Du tar bara lite... och sen så gör du bara så här... och sedan är det klart... Jag ska maila till honom och fråga om vi kan komma i slutet april eller maj på en lördag eller söndag. Alla bilder gav mersmak! Allt från små minikaktusar till bananer och orkidéer - utomhus!!! Alla som kan bara MÅSTE hänga med! Då skall jag verkligen försöka, men husbilssäsongen har börjat då...........
Österläge
13-03-2008, 18:59
Ja det var en jättetrevlig kväll! Jag missade ju tyvärr fikat innan men lite prat hann vi ju med ändå! Och föreläsningen var otroligt inspirerande, jag längtar efter att få se trädgården IRL!!
Vem är det jag är skyldig pengar för biljetten som jag inte utnyttjade? Snälla PM'a mej så jag får betala om inte någon annan köpte den. Är så besviken över att jag inte kunde gå med, men det gick bara inte...
ingrid fuxwall
13-03-2008, 23:55
CITAT (Monica i Kungälv @ 13-03-2008, 22:58)  Vem är det jag är skyldig pengar för biljetten som jag inte utnyttjade? Snälla PM'a mej så jag får betala om inte någon annan köpte den. Är så besviken över att jag inte kunde gå med, men det gick bara inte...  Tycker synd om dig - att du inte kunde komma
*Ulrica*
14-03-2008, 08:56
CITAT (Monica i Kungälv @ 13-03-2008, 22:58)  Vem är det jag är skyldig pengar för biljetten som jag inte utnyttjade? Det var brist på biljetter, precis som vi hade förutspått, så Eva hade inga problem med att sälja de biljetter som blev över! Salen var överfull, det var tom. folk som stod upp och lyssnade!
Eva i Höga
14-03-2008, 09:22
Har inte haft tid att sitta vid datorn men i alla fall sålde jag de överblivna biljetterna så det är ingen som är skyldig mig pengar. Peter Korns föredrag var bara så fantastiskt, man satt som trollbunden. Han är så positiv och lättsam och fascinerande. Även om det inte är just de växterna jag vill ha i min trädgård kan man lära sig mycket av honom. Och bara höra honom och se hans bilder, ja, det är fantastiskt! Ska bli spännande att göra ett besök hos honom. Och så var det jätte jätte roligt att träffa kompisarna i klubben! Vi ses snart igen! Hoppas ni som var sjuka tillfrisknar snabbt!
Det låter ju som att det var ett riktigt bra föredrag. Ville bara säga tack till dig Eva, både för att du fixade biljetterna och för att du sålde min vidare då jag inte kunde komma /Anki
ingrid fuxwall
14-03-2008, 19:02
CITAT (*Ulrica* @ 13-03-2008, 08:03)  Vilket föredrag! Jag blev jätteinspirerad! Peter får allt att verka så lätt! Du tar bara lite... och sen så gör du bara så här... och sedan är det klart... Jag ska maila till honom och fråga om vi kan komma i slutet april eller maj på en lördag eller söndag. Alla bilder gav mersmak! Allt från små minikaktusar till bananer och orkidéer - utomhus!!! Alla som kan bara MÅSTE hänga med! Jag kommer och tar med mig minst en person. ingrid
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-03-2008, 19:02)  Jag kommer och tar med mig minst en person.
ingrid Vill oxå hänga på, kan nog få med mej en el två personer, låter jätteintressant!
Eva i Höga
17-03-2008, 09:35
Jag vill också följa med, är så fascinerad av Peter Korn, man kan lära sig mycket av honom!
Solstorm
17-03-2008, 11:24
Jag är också intresserad av att följa med. Lite beror det väl på när det blir, men jag kan nog de flesta lördagar.
Funderar lite,
Om vi kan välja när vi ska åka så kanske det är bra att tänka på hur mycket växtligheten kommit igång då. Det kanske finns mer att titta på i maj än i april. Eller också inte. Själv letar jag efter växter som blommar när vårlökarna har blommat klart. Tycker att jag har det lite tomt med blommor efter vårlökarna och innan annan växtlighet blommar. Bara lite funderingar.
*Ulrica*
17-03-2008, 12:04
CITAT (Solstorm @ 17-03-2008, 11:24)  Om vi kan välja när vi ska åka så kanske det är bra att tänka på hur mycket växtligheten kommit igång då. Det kanske finns mer att titta på i maj än i april. Eller också inte. Själv letar jag efter växter som blommar när vårlökarna har blommat klart. Tycker att jag har det lite tomt med blommor efter vårlökarna och innan annan växtlighet blommar. Bara lite funderingar. Peter har ju lite annorlunda växter, väldigt mycket stenparti och alpiner. Det har redan börjat blomma hos honom så han har öppet lördagar i mars. Därför tror jag att det nog är full rulle hos honom redan i slutet av april. Men vi får se när jag får svar, misstänker att vi inte kan välja på så mycket, han är väldigt upptagen. Här finns lite bilder från Peters trädgård den 28 februari. Då blommade bland annat Cyclamen, Crocus, Primula, Rhododendron, Saxifraga, Veronica, Gymnospermium, Colchicum, Iris, Synthyris och Helleborus. Fast med snöovädret vi har nu så stannar det väl av lite...
ingrid fuxwall
17-03-2008, 18:43
CITAT (*Ulrica* @ 17-03-2008, 12:04)  Peter har ju lite annorlunda växter, väldigt mycket stenparti och alpiner. Det har redan börjat blomma hos honom så han har öppet lördagar i mars. Därför tror jag att det nog är full rulle hos honom redan i slutet av april. Men vi får se när jag får svar, misstänker att vi inte kan välja på så mycket, han är väldigt upptagen. Här finns lite bilder från Peters trädgård den 28 februari. Då blommade bland annat Cyclamen, Crocus, Primula, Rhododendron, Saxifraga, Veronica, Gymnospermium, Colchicum, Iris, Synthyris och Helleborus. Fast med snöovädret vi har nu så stannar det väl av lite...  Håller med Ulrica - vi kan nog inte komma med så många önskemål utan lämna åt Peter att bestämma när vi är välkomna. Men själv åker jag ogärna nu när det är så mycket snö - har inte ens skottat så att jag kan ta ut bilen. ingrid
Lars-Olof Arvids
03-04-2008, 09:40
Den 21/4 ska Gunnel Carlsson (hon med Gröna rum) prata om "Smultronställen i Trädgårdssverige" på Mimers hus. Ska vi ha en träff då? Det tycker jag skulle vara kul. Biljetterna släpps nu på måndag och jag misstänker att det är ganska populärt. Kanske bäst att inte vänta för länge med anmälan, eller vad tror ni?
Olle
ingrid fuxwall
03-04-2008, 20:41
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 03-04-2008, 10:40)  Den 21/4 ska Gunnel Carlsson (hon med Gröna rum) prata om "Smultronställen i Trädgårdssverige" på Mimers hus. Ska vi ha en träff då? Det tycker jag skulle vara kul. Biljetterna släpps nu på måndag och jag misstänker att det är ganska populärt. Kanske bäst att inte vänta för länge med anmälan, eller vad tror ni?
Olle Gärna! ingrid
*Ulrica*
04-04-2008, 05:54
Jag är inte så intresserad men jag kan göra en tråd om det. Fast jag kallar inte det för träff utan nåt annat typ... jag har inte fått något svar från Peter Korn tyvärr så jag mailade honom igen igår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|