Thalassa
Köpte ett nytt växthus på 4 kvm i höstas som inte är uppackat ännu. Jag hade tyvärr inte råd med större, men sedan började jag bli orolig att 4 kvm faktiskt är i minsta laget. Nu har jag fått erbjudande om att köpa ett begagnat på drygt 6 kvm. Problemet är att det står uppmonterat och 5 mil bort, så transporten av det blir ju lite klurig. Dessutom är ett fönster trasigt, annars är det i okej skick.

Mitt huvudbry nu är om jag ska nöja mig med mitt splitter nya på 4 kvm, eller om jag skall slå till på det begagnade på 6kvm och allt besvär som det innebär?

Jag har tänkt att bygga riktig grund av lecablock, så därför vore det ju skönt att göra bytet nu om jag tänker byta.

Vad tycker ni som har lite erfarenhet av att ta isär och flytta växthus? Och ni som har erfarenhet av för små växthus?

confused.gif
Lady Hamilton
Jag köpte ett beg. 6m² och det var inga problem att transportera. Vi tog bort alla rutor och sedan lyfte vi upp växthusramen på en släp vagn och transporterade det som det var tummenupp.gif Jag skulle inte tveka att köpa det begagnade
Thalassa
CITAT (Lady Hamilton @ 25-02-2008, 09:35) *
Jag köpte ett beg. 6m² och det var inga problem att transportera. Vi tog bort alla rutor och sedan lyfte vi upp växthusramen på en släp vagn och transporterade det som det var tummenupp.gif Jag skulle inte tveka att köpa det begagnade

Vad skönt att höra att det gick smidigt. tummenupp.gif
Jag var rädd att man var tvungen att ta isär allt helt och hållet.

Jag lutar faktiskt åt att köpa det på 6m² nu istället, vore skönt med lite mera plats. Och mitt kan jag ju säkert sälja lätt lite senare i vår.
Eva 33c
Jag tycker du ska sätta upp båda växthusen om det är möjligt.
Ett växthus är alltid för litet....whistling.gif
emmapemma
Jag har sett ett jättesnyggt växthus,där man satt ihop två vanliga enkla växthus i vinkel, där vinkeln var gjord av något annat material och hade någon form av "basttak" (såg växthuset på långt håll bara). Jättesnyggt. Kanske är något att göra? Det blir ju 10 kvm växthus plus redskapshörna.
skogstroll
När jag var ute och gick igår gick jag förbi någon som byggt ihop två 5kvm växthus på längden smile.gif
Thalassa
Det är faktiskt väldigt intressanta idéer. Jag tänkte på det själv, men sedan avfärdade jag det. Men nu har ni fått mig att undra om jag kanske inte avfärdade det för snabbt. Det kan ju faktiskt fungera yahoo.gif
Ska skissa lite på det, plats på tomten finns det i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon