Sidor: 1, 2, 3
skogstroll
Är lite nyfiken på hur era hus/lägenheter ser ut.... en bild kanske? smile.gif

[attachment=14132:P1130013.JPG]
Lady Hamilton
[attachment=14134:PICT5365.JPG]

skogstroll
Vad mysigt det ser ut! bravo.gif
herkules
jag bor på två ställen, så här ser husen ut:
[attachment=14133:stan.jpg]
(fotot kommer från hitta.se)
[attachment=14136:vikingaplan.jpg]
(fotot kommer från/ägs av Kenny ,det är det gröna som man ser gaveln på)

gammelnalle
Hus
1km till närmsta granne
400m till postlådan
Vägen tar slut här....

kan inte bli mycket bättre...

Lilla Birka
Hus
100m till enda grannen utmed vår väg ( andra grannar 500 m bort)
300m till postlådan
Vägen slutar hos närmaste grannen, som också plogar vägen fri från snö, som vi delar lokaltidning med men i övrigt inte har särskilt stort umgänge med. Vi hjälper varandra med diverse saker utifrfån vad vi kan.
Kan inte bli bättre här heller (frånsett klantig kommun, men det finns väl på fler håll)
skogstroll
låter bra med en plogande granne smile.gif
Lilla Birka
CITAT (skogstroll @ 01-03-2008, 17:57) *
låter bra med en plogande granne smile.gif

Mycket bra, eftersom han också plogar väg ända in till carporten! Och på vintern tar han med soptunnan i skopan ner till vägen vid postlådan! Ibland drar han också ned soptunnan när han går ned med sin! I ärlighetens namn ska tilläggas att vi ibland drar upp hans tunna när den tömts.
MariaS
Fristående hus 800 meter in på enskild väg, mitt i skogsdunge, där går vår framfartsväg som är 80meter lång. Halvvägs till huset finns två fina kantarellställen. Sen är vårt hus då omgärdat av: i norr skog, väster skog, söder liiiite åker och sedan skog, öster gärden. 5000 kvadrat tomtyta med tre ekonomibyggnader och 1000 kvadrat grusplan, resten är trädgård.
Närmaste granne åt öster ligger 300m bort. I norr är närmaste granne 200 meter bort. Resten finns på andra sidan skogen.
pejori
min gård taget från ytterdörren
[attachment=14138:åskväder.jpg]
kungsmynta
CITAT (skogstroll @ 01-03-2008, 17:01) *
Är lite nyfiken på hur era hus/lägenheter ser ut.... en bild kanske? smile.gif

[attachment=14132:P1130013.JPG]

Röd tegelhus med stor glasveranda (som jag särskilt gillar att odla i ).Tomt på 800 kv med grönsaksland och härliga rabatter.
Magdis
Så här ser det ut när man går mot vår ingång (fast riktigt så här ser det ju inte just nu, tyvärr.)
[attachment=14142:030529_5.JPG]
ylvahi
Så här ser det ut från vägen hos mej, fast det är inte en massa snö nu.[attachment=14145:Aktiva_a...oner_033.jpg]

Tosan
Ungefär så här ser det ut hos oss, på sommarn. Båda bilarna är numer sålda...
[attachment=14146:S3400008__Large_.JPG]

Björken och några buskar är borta, hitanför björken står numer växthuset
[attachment=14147:S3400013__Large_.JPG]
Gunilla T
CITAT (gammelnalle @ 01-03-2008, 17:46) *
Hus
1km till närmsta granne
400m till postlådan
Vägen tar slut här....
kan inte bli mycket bättre...

Men gammelnalle...där bor ju jag...
Krolliljan
200 meter från havet.
Mycket glest mellan grannarna augusti-maj. Juni-juli mitt bland semesterfirarna.
Mollis
Bor mitt i mellersta skärgården i Stockholms län, 100 meter från bryggan där Vaxholmsbåtar lägger till året runt och avger ett sånt där dovt ljud som bara båtar kan...

kommer med bilder senare..
gammelnalle
CITAT (Gunilla T @ 01-03-2008, 19:11) *
Men gammelnalle...där bor ju jag...

nä.... det tror jag inte riktigt på.. har nog aldrig sett dig......

b
Aqvakul
[attachment=14153:Päronet_15_m_textk.jpg]
Irene_L
Här bor jag:

framsidevy.JPG Blomsterprakt på framsidan av huset.

Huggorm
Skogstroll: Dig är jag avundsjuk på, du har ett helt underbart hus.

Själv bor jag i lägenhet för tillfället, så det är inte ens värt att visa. Men så småningom, när stugan blir klar, då blir det andra saker
mamamaggan
Har tyvärr inga bilder men vi bor i en bostadsrättslägenhet på andra våningen. Det är nästan som radhus , alla har egen ingång , och har rödmålade träfasader .

Tvåvåningshus där man antingen bor i markplan med uteplats på två sidor , eller som vi , på övervåningen med rejäl balkong under tak. 8 lägenheter i varje hus. Husen ligger i fyrkant runt gårdar med gräsmattor, buskage, något/några träd och lekplats. Har c:a 50 - 75 m till grannhuset mittöver. Totalt är det c:a 130 lägenheter på området.

Området ligger c:a en kvarts gångväg från centrum och eftersom det inte är en så stor ort bor vi nästan lite i utkanten. Från fönstrena på norrsidan ser vi ut över lite " öppna marker " och ett par hundra meter bort ser vi några villor. Trivs bra , vi har bott här i 20 år.

En dryg mil utanför stan , vid en liten sjö , har vi vår sommarstuga. Ligger i ett mindre sommartugeområde . Vi har egentligen två fastigheter , den ursprungliga med drygt 1000 kvm tomt och en som vi köpte i somras med nästan 1700 kvm tomt ( ren skogstomt ).

Vår stuga ligger på den mindre tomten och på den större finns det bara en lite större friggebod som vi just nu har som gäststuga. Den nya tomten är egentligen köpt för att våra söner ska ha något eget när de är därute. Tomten är ju tillräckligt stor för att man ska kunna bygga en liten stuga till utan att de behöver sitta i knät på varandra.

Sedan är vi , tillsammans med fem andra familjer , ägare till en liten tomt med en liten stuga med sjötomt så vi har egen badstrand. Där träffas vi för att umgås under trevliga former och trivseln där är det inget fel på . Grundregeln är att den ska vara tillgänglig för alla hela tiden , man kan alltså inte " boka " den för mer privat bruk. Vi håller på att bygga bastu där nu för att öka trivseln.

Farbror Blå
[attachment=14161:F1000019.JPG]tja, här är det

fast bilden är gammal, huset har renoverats sen dess
Netha
Bor på markplan i tvåvåningshus med 14 lgh ... här har jag bott i 30 år och 2,5 mån. smile.gif
Vägen slutar vid mitt garage i hörnan däruppe.

vy från köksfönstret, tvättstuga(som jag aldrig anv), grill och grannhus.
estet
nytagen bild från vägen. huset hyr vi.
[attachment=14160:Bild_074.jpg]

12 april ett tidigare år tagen från andra hållet.
[attachment=14162:huset.jpg]

nära till både älven och malmens väg 200 m och berg.
Eva 33c
Va kul att se bilder på era hus!
Jag lägger en länk till mitt album på google, där har jag lite miljöbilder på hus och trädgård.
Vårat hus
Boxer
Sommar

Vitt....hmmm?.... idea.gif snö tror jag det heter... dunno.gif

För ca. 100 år sedan

HelenN
Såhär bor jag: http://home.gamman.se/helen/index.asp?mn=1629&id=1630
Cacki
Va´häftigt Boxer med hundraårsbilden! Jättefint hus också.

Jag har inga bra bilder på själva huset. Här är en bild som är tagen strax efter vi flyttade in för.....*tänker*..4 år sedan.

Vi har bökat omkring i trädgården lite också sedan dess. En bild tagen "mellan hägg och syren"...tror jag eftersom de flesta växterna inte hunnit växa till sej ännu.

I somras byggde vi om för att inreda vinden så huset ser lite annorlunda ut nu. Här var vi mitt uppe i bygget.
mamamaggan
Så kul att se alla foton !
Cathis
Kul med alla foton. Måste leta fram nåt på huset där jag bor.
Bild kommer lite senare.
Lilla Birka
Så här ser mitt hus ut från skogssidan-baksidan [attachment=14215:DSCN4981.JPG]och den här skylten sitter på dörren! [attachment=14216:välkommen.jpg]
mamamaggan
En sådan skylt skulle jag också vilja ha ! giggle.gif
skogstroll
jättekul att se alla fina bilder! smile.gif
MariaÖrebro
Bor i lägenhet på tredje våningen i ett område där alla hus ser exakt likadana ut. Skitfult!
[attachment=14257:Blandat_003.jpg]
Jag får med andra ord ha min trädgård inomhus! Det går ju inte att ha alla blommor som man kan ha i en "riktig" trädgård, men det funkar rätt bra ändå... Ska använda balkongen till max i sommar!!!!! Ett pyttepyttelitet bord, ett par små, hopfällbara stolar och MASSOR av växter högt och lågt! Det blir grejer, det!
Mollis
Jag letade och letade men kunde inte hitta nån bild på självaste huset men så här ser det ut utanför köksdörrn...

Myosotis
I morse såg det ut så här hos mig:

Vackert och ödsligt för att vara mitt i Skåne. 1 km till närmsta granne åt ena hållet, 2,5 km åt andra. Postbilen och sopbilen vänder här trots att vägen fortsätter, men de som bor där får sin post från andra hållet. Telefon- och elledningar tar också slut, bredband går inte att få, ingen mobiltäckning. En mil till affären. Underbart!
Fera
Rött hus blå dörrar
Liten grusväg mot norr, och på andra sidan vägen finns grönsakslandet och bakom det åker. "plommondalen" och skog åt öster
"äppel-lunden" och skog åt söder, södöst sparrislandet.
väster lite gräs buskar träd och blommor , sedan skog.
solnedgången har vi över viken.

100 m mot väster postlåda.
200 m åt öster en lite större väg.
2 ½ km till E18
3 - 4 km till affär.
1½ mil till stad.
Tyvärr utsikt även mot en silo.
Tesa
Så här bor jag...utan riktigt nära grannar men tyvärr passerar en mindre väg 30 meter från huset..
[attachment=14420:DSC01086...01_29_1_.jpg]
mamamaggan
När man ser era bilder så ser man att Sverige ÄR vackert och att det finns många fina hus där också.
skogstroll
Otroligt kul att se hur ni bor! smile.gif
Tezzla
CITAT (mamamaggan @ 05-03-2008, 00:49) *
När man ser era bilder så ser man att Sverige ÄR vackert och att det finns många fina hus där också.

Ja, Sverige är fantastiskt! Jag kan inte tänka mig något bättre och vackrare än Sverige wub.gif
Eva i Höga
Åh, vilka härliga hus och trädgårdar! Jag måste lära mig lägga in bilder, har så mycket att visa!
rolf i re
CITAT (Tezzla @ 05-03-2008, 10:54) *
Ja, Sverige är fantastiskt! Jag kan inte tänka mig något bättre och vackrare än Sverige wub.gif

Det måtte være Norge det da. whist.gif
Her jeg bor er det noen få hus i klynge. Mot vest er det 50 m til nabo. Syd er det 100m. Nord og øst ca. 300m. Det er jordbruksområdet med noen skogknatter her og der. Jeg bor i Re kommune i Vestfold. Hvit enebolig med dobbelt garasje. Har en tomt på ca. ett mål med ett drivhus, noen frukttrær og bærbusker, roser og stauder. Det er vel ca. H4 her. Er spent på noen busker jeg plantet i fjor høst som er H2/H3. Foreløpig ser det bra ut.

Moro å se hvor/hvordan dere bor. Når jeg er i Sverige så er det bare på Nordbysenteret eller Strømstad. Hvis jeg kan rive meg løs fra hagen, skal jeg jammen ta noen turer rundt omkring i Sverige på sommeren. Har alltid hatt lyst til å besøke Skåne. Må være fantastisk å kunne ha Hibiscus og andre eksotiske planter ute. Men ellers så trives jeg her vi bor. Venter bare på våren/sommeren så vi kan være ute å grave i bedene igjen. smile.gif
Myosotis
CITAT (rolf i re @ 05-03-2008, 13:03) *

Detta påstående kräver bildbevis!! biggrin.gif
rolf i re
Jeg var ute og tok bilder, men jeg klarer ikke å legge de inn dessverre. Får gå et lite datakurs først ser det ut til. Ellers så blir dere nødt til å ta en tur for å se. tummenupp.gif . Det er jo bare en liten svipptur fra Sverige til Norge. naughty.gif

Nåja. Der kom det ihvertfall ett.
Tezzla
CITAT (rolf i re @ 05-03-2008, 13:03) *

Okej, jag omformulerar mig: Ja, Norden är fantastiskt! Jag kan inte tänka mig något bättre och vackrare än Norden

Bättre så? w00t.gif
Bettis
Har ju skogen bakom huset så snigelplockning har jag lagt ner
Huset är 270km men det är en liten tomt runt om
Ett kort på utsikten från kök och vardagsrum
Lady Hamilton
CITAT (Bettis @ 05-03-2008, 17:23) *
.......Huset är 270km men det är en liten tomt runt om...............

fear.gif Det var stort.........vågar man fråg hur stor "liten tomt" är då?
Anma
CITAT (Bettis @ 05-03-2008, 17:23) *
/.../
Huset är 270km
/.../

Det var ett lååååååååångt hus det! wink.gif (sorry, kunde inte låta bli blush.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon