Full version: Vilken hund är du?
Sidor: 1, 2
Catarina z2
En till som blev Grand danois.
Anma
Jack Russel terrier
Jack russel terriern är en alert och livlig hund. -Bra dagar är jag både alert och livlig

Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. - Om att läsa böcker är ett stort aktivitetsbehov så...

Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. -Jajamensan
Älskar att vara utomhus. - Så länge det är fint väder så...

Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. -mmm.... envis, jag? hehe... Fast mest handlar det om envishet "jag ska klara det!" inte så mycket "jag har rätt!"

Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. - Eeh... kanske det.

Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. -Tror gärna att jag är större än jag är så, det stämmer nog. Särskilt konfliktsökande är jag inte däremot.

Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse. -Byt ut matte och husse till mannen så...

Först tänkte jag att Jrt är ju helt fel att beskriva mig, men det stämmer nog ganska bra ändå. smile.gif
tettan
jag blev en berner sennen, känner en sån å han älskar mej, inte så konstigt alltså
Wilmer
Bullmastiff är jag...
Betty

Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

Här har ni mig! biggrin.gif
Har för mig att jag fick samma resultat när jag gjorde ett test som hette "Välj valp" för några år sen. Tyvärr finns inte det testet kvar på nätet, jag hittar det då inte i alla fall.
skogstroll
samma här smile.gif
HelenN

o jag är

Berner sennen
Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter.

Mica548
Ännu en Bullmastiff!! kram1.gif
Nog för att jag kan ha några rynkor runt ögonen och någon valk i midjan, men fullt så mycket veckar sig inte skinnet på mig som på "stiffen".
zissi
Det blir till att söka medlemsskap i Cocker-klubben här. smile.gif
Grå
Hur är det nu - Bullmastiffer käkar Cocker Spaniels till frukost, eller ? biggrin.gif

Vi kanske ska starta en "Bulle-klubb" med då...
Ciczi
jag blev en mops både nu och förra gången...

Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

Ciczi
hobbe 00
Här är en bulldog till. coolt coolgleam.gif
Margaretha
Blev också en bullmastiff. Har alltid tyckt att de ser obehagliga ut, så det var ju inte smickrande!
zaaritha
Engelsk bulldog! Tja.....................
pinglan1
Jag är en Bullmastiff
MariaÖrebro
Jg blev en Jack Russell! Kanske inte min favorit! De är för ettriga för min smak. Men eftersom jag är så himla självständig kanske vi passar varandra i alla fall....
torvan
Jag blev en mops w00t.gif.
Undrar om det är därför min dotter skaffat en sån.
Hon kanske saknar mig...torvan wub.gif
Azola
Här kommer ännu en till Bulldogg!! wink.gif
**'en cool livsnjutare av rang **
C o a
Hm. Jag blev också en Coccerspaniel.
Det med glad i mat, stämmer in bra på mitt "omfång" *skratt*
rolf i re
Jeg ble en Bulldog. En av de styggeste hunder jeg vet om. Sorry, dere som synes om den . thumbdown.gif
Dilara
Golden Retreiver blev jag.. känner inte alls igen mig! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon