Österläge
25-07-2008, 21:54
Missförståndet beror förmodligen på att både Särö Trädgård o Florentinska nämndes i samma inlägg från början. Men det var alltså Florentinska som Elisabeth hade försökt gå in på och som hade virus, inte Särö Trädgård! Särö Trädgård kan jag oxå rekommendera, stort sortiment o väldigt fint o trevligt!
Måste bara tala om att Särö Trädgårds landskapsarkitekt Marie Sundberg, är FANTASTISKT duktig och trevlig.
Med andra ord, värd varje krona
Florinska rosengården har många rosor. Fast han som har stället har varit så otrevlig mot oss så jag går aldrig dit igen! En gång åkte sambon dit, men tydligen var det stängt vilket han inte hann notera förrän ägaren kom ut och skällde på honom för att han kom dit under stängningstid (till parkeringen alltså)! I år var jag med och råkade förirra mig till ett område man inte skulle beträda. Det var inte skyltat och förra året var det OK, men i år så...
Aldrig mer.
Deras privata hus och trädgård ligger i anslutning till handelsträdgården och tidigare år har den varit öppen, så att man kunde titta på uppväxta rosor. De har också haft andra rosenplanteringar vid parkeringen, som var offentliga, men nu var allt avstängt. Då förlorade det poängen för mig.
Om ni har Plantagen. Det är bra, varför de har inte starka utbilda människa, men du kan hitta alla informationen som behöver, bara behöver du läsa informationen på kortet som sätter under växten eller på som hänga på blomma som du köpte.
H: Bassam
Jag gillar Nilssons plantskola i Kullavik.
Stort utbud och kunniga.
http://www.nilssonsplantskola.com/