Full version: Era favorittomater!
Sidor: 1, 2
Vevsan
Oooooooooh vilken bild! Hundreds & Thousands? den har jag missat .... har redan planer på ett gäng olika sorter tyvärr, så den får nog vänta till ett annat år.

Så mycket frön, så lite tid.. och plats..
tigrella
Oj, vad många sorter ni har!
Själv har jag planterat
black cherry
tiny tim
tigerella
outdoor girl
Förra året hade jag black cherry tummenupp.gif den var en favorit, sådde även gul pärontomat som jag tyckte var ganska smaklös och lite "mjölig" i konsistensen dessutom hade jag ildi som var god men gav inte några mängder av tomater, kan berott på dåligt med soltimmar.
Men som glad amatör odlare så vill man ju pröva nya sorter, nu har jag fått tips från er och vill så mer men det blir ont om plats. Några frösorter att ha i tanke till nästa år...
Ingela i Segersberg
Min absoluta favorit heter Nektar och är en körsbärstomat. Söt och god.
Monarda
Ansluter mig till Sungold-fantasterna. Den hade jag för första gången förra sommaren och jag skördade till långt in på hösten. Green Zebra vill jag inte ha igen, den tyckte jag var mjölig och smaklös.

Nya för i år, utan att ha en aning om hur dom smakar, är Outdoor Girl och Garderner's Delight.

Sun Gold

embees
En absolut favorit är Gardeners delight. En som jag har sått för första gången i år är Oxheart som jag såg i tråden någon tyckte om. En annan favorit är Tigerella som tyvär blir hårt angripen av potatissjuka varje år, så i år ska den få stå på balkongen på andra sidan från grannens potatisodling. Har även Big Boy som blir en stor god bifftomat. Yellow Pear ger jag inte mycket för så den skippar jag i år.
Knytt
Åh jag som kommit över sungold frön, det blir kanske till att råka tappa ett eller två i jorden whist.gif
mirjam
föreläsaren som kan allt om tomater på trädgårdsmässan :-) sa att tomaten Merlot var mycket mycket god. Röd, oval, 35 g, produktiv, lång skörd, tidig, mycket god omskrivs den i tomatklubben. Den står på min lista till nästa år, det får ju inte rum hur många plantor som helst......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon