Sidor: 1, 2, 3, 4
Wilmer
Pioner, aklejor, ogräs, mördarsniglar, frösådder, perenn, bienn, höneskit, växthus, odlingsbädd crazy.gif

Hjääälp här kommer tjäran.... fear.gif
Blomstertanten
CITAT (Grå @ 26-03-2008, 13:18) *
Dessutom står det faktiskt "Ej trädgårdsrelaterat" i underrubriken till småprat. Det betyder att alla som yttrar ordet "trädgård" i avdelningen för småprat måste torteras och rullas i tjära och fjädrar. wink.gif

Står du först i kön nu då ? För dom som ska rullas alltså tongue.gif
Bara tjäran som måste fixas fram för i den här hönsgården finns det nog gott om fjädrar biggrin.gif
Man kan se hur de ryker omkring ibland rotfl.gif
Malvia
CITAT (Wilmer @ 26-03-2008, 14:03) *
Pioner, aklejor, ogräs, mördarsniglar, frösådder, perenn, bienn, höneskit, växthus, odlingsbädd crazy.gif

Jisses, vad du gafflar om trädgård. giggle.gif

....nej, nejj...... vadå fjädrar.............det har redan varit påsk..................springer.............................
Grå
CITAT (Blomstertanten @ 26-03-2008, 14:04) *
Står du först i kön nu då ? För dom som ska rullas alltså tongue.gif
Bara tjäran som måste fixas fram för i den här hönsgården finns det nog gott om fjädrar biggrin.gif
Man kan se hur de ryker omkring ibland rotfl.gif

japp! Ingen kommer undan när tjärpenseln sveper över landets alla odlare på detta gudsförgätmigeja forum...
Siv i Bollnäs
rahmat2: vill jag verkligen lyfta på hatten för! Fina och kloka saker har du sagt i denna ganska hopplösa tråd!
Vilket, tillsammans med mycket andra bra saker i tråden visar, att en grälsjuk trådskapare kan uppamma goda och stundtals även mycket roliga inlägg från andra i tråden!
Siv smile.gif
Wilmer
nono.gif rtfm.gif Vi håller oss inte till ämnet, och det är en dödssynd sos.gif

Jag måste bara få säga det..........

............. kaprifol
Chamomille
Gullviva.... blush.gif
Wilmer
mandelblom
Cacki
kattfot
Wilmer
blåviol wub.gif
Aqvakul

Mördarsnigel!
Krolliljan
Cacki
Krolliljan
Lemonne
rotfl.gif Ni är ju bara för goa' allihop!!
Azola
rotfl.gif visst är de ...
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 26-03-2008, 14:03) *

Nej, tortyr har jag aldrig varit anhängare av.

Men en viss kannin kommer jag att grilla visuellt, inte minst för hon varit på Blåkulla och sedenligt skulle man älda häxan. smile.gif Och sen att jag inte äter kött har inte med saken att göra.whistling.gif
Grå
CITAT (rahmat2 @ 26-03-2008, 19:19) *
Men en viss kannin kommer jag att grilla visuellt, inte minst för hon varit på Blåkulla och sedenligt skulle man älda häxan. smile.gif Och sen att jag inte äter kött har inte med saken att göra.whistling.gif

Köttet kan du slänga in till mig, det kan jag och min flock ta hand om crazy.gif
Boxer
rahmat2
CITAT (Grå @ 26-03-2008, 19:54) *
Köttet kan du slänga in till mig, det kan jag och min flock ta hand om crazy.gif

Visst! smile.gif
rahmat2
CITAT (Siv i Bollnäs @ 26-03-2008, 15:56) *
rahmat2: vill jag verkligen lyfta på hatten för! Fina och kloka saker har du sagt i denna ganska hopplösa tråd!
Vilket, tillsammans med mycket andra bra saker i tråden visar, att en grälsjuk trådskapare kan uppamma goda och stundtals även mycket roliga inlägg från andra i tråden!
Siv smile.gif

Tack så mycket för de varma orden!
pejori
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif ni är ju bara sååå sköna yahoo.gif
helt underbar vändning a0a.gif
Chamomille
En liten Putticka.... blush.gif

Edit: Hur lär man sig att inte skriva för fort så att man tappar massa bokstäver???
pejori
CITAT (Chamomille @ 26-03-2008, 23:00) *
En lite Putticka.... blush.gif

maskrosen blommar här...om jag gräver bort tre cm snö ser jag kronan på`n
Chamomille
CITAT (pejori @ 26-03-2008, 23:06) *
maskrosen blommar här...om jag gräver bort tre cm snö ser jag kronan på`n

Maskros redan confused.gif Lyllo dig. smile.gif
pejori
CITAT (Chamomille @ 26-03-2008, 23:11) *
Maskros redan confused.gif Lyllo dig. smile.gif

och mina vackra svart/gula gullvivor har blivit begravda...dom som blommade så mycket nu -cry-.gif
Chamomille
CITAT (pejori @ 26-03-2008, 23:13) *
och mina vackra svart/gula gullvivor har blivit begravda...dom som blommade så mycket nu -cry-.gif

Jag har också en hel del plantor och lökar som jag planterade förra året som har kommit upp. Men nu är dom isolerade i snö. Det var ju eg flera veckor sedan jag såg alla vårlökar och annat sad.gif .... Men, det kommer igen hoppas jag.
Wilmer
Jag håller på att försöka rädda livet på en harpalt. Har matat den o mamman i dag. I kväll när jag kom hem låg den vid dörren o tryckte. sos.gif Vet de vem som inte kan motstå att hjälpa dem??? Nu är den matad och ombonad (ute) så får jag hoppas att den överlever natten. sweatingbullets.gif
Chamomille
smile.gif wub.gif
rahmat2
Vad är en harpalt?
Wilmer
En sådan du vill slänga åt hundarna fast bebis.
Calypso_bulbosa
En harpalt är detsamma som en harunge yes.gif
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 26-03-2008, 23:32) *
En sådan du vill slänga åt hundarna fast bebis.

Det var snällt av dig!

Du har också förklarat Högakusten, tack för det!
Chamomille
Är inte en harpalt ett småprat? unsure.gif Eller en växt i smyg... biggrin.gif
Wilmer
ranting.gif nono.gif rtfm.gif Harpalten äter äppelgrenar och hö. De är faktiskt växter sådet så!! Äppelgrenarna kom dessutom från mitt beskurna äppleträd. NÖJD?? sleep.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 26-03-2008, 23:49) *
ranting.gif nono.gif rtfm.gif Harpalten äter äppelgrenar och hö. De är faktiskt växter sådet så!! Äppelgrenarna kom dessutom från mitt beskurna äppleträd. NÖJD?? sleep.gif

ohmy.gif Va, vad menar du confused.gif Jag råkade bara skoja lite...
Wilmer
Sorry, tog jag i, jag skojjade ocksp bara... blomma.gif
Grå
CITAT (Wilmer @ 26-03-2008, 23:54) *
Sorry, tog jag i, jag skojjade ocksp bara... blomma.gif

Japp, nu har vi begått en dödssynd igen Wilmer och Chamomille. whistling.gif
Bevaren eder så att inte defn allsmäktfige forumgud och hans ärkeängler kommfer och skördfar sina offer. Han äro farlig närom han välom sätter igångf haver jag hört.
*domedagsprofetar*
Chamomille
CITAT (Grå @ 27-03-2008, 06:27) *
Japp, nu har vi begått en dödssynd igen Wilmer och Chamomille. whistling.gif
Bevaren eder så att inte defn allsmäktfige forumgud och hans ärkeängler kommfer och skördfar sina offer. Han äro farlig närom han välom sätter igångf haver jag hört.
*domedagsprofetar*

biggrin.gif
C o a
CITAT (Wilmer @ 26-03-2008, 23:28) *
Jag håller på att försöka rädda livet på en harpalt. Har matat den o mamman i dag. I kväll när jag kom hem låg den vid dörren o tryckte. sos.gif Vet de vem som inte kan motstå att hjälpa dem??? Nu är den matad och ombonad (ute) så får jag hoppas att den överlever natten. sweatingbullets.gif

Jag är likadan i regel mot Skadade djur! Ömmar för dem alla.
Men känner mig lite kluven, till om jag gjort som du....
Här svär jag "ve och fasa" över Hararna här. Finns ett par, som håller till i min trädgård, och äter upp allt! De stympar både buskar och perenner. Julros blad, och Tulpan, är nog särskilt smaskiga! thumbdown.gif
Hade nog haft haren inne, sen när den blivit frisk, kört bort den 1 mil, från trädgården *skratt* biggrin.gif
Wilmer
Jo, men kan inte hysa kärlek över ett djur innanför dörren och rata det utanför sweatingbullets.gif wub.gif I vilket fall som helst hade harbebisen gett sig av med mamma i morse, så den lever nog än yes.gif Matning pågår............ Här kryllar av rådjur, så en eller annan hare gör varken till eller från. Samt spanska sniglar. Älg. Värre än när jag bode på vischan.
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 27-03-2008, 19:11) *
Jo, men kan inte hysa kärlek över ett djur innanför dörren och rata det utanför sweatingbullets.gif wub.gif I vilket fall som helst hade harbebisen gett sig av med mamma i morse, så den lever nog än yes.gif Matning pågår............ Här kryllar av rådjur, så en eller annan hare gör varken till eller från. Samt spanska sniglar. Älg. Värre än när jag bode på vischan.

Du har tillräckligt med råmaterial här till en barnbok. Och detta menar jag!
Wilmer
Sången har ju redan skrivits.."Lilla snigel akta dig..." giggle.gif

Ja, det vore något, en härlig barnbok om de små liven i staden... Det är så rart att se de stora harspåren och så de små bredvid, skuttiskutt. wub.gif
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 27-03-2008, 19:36) *
Sången har ju redan skrivits.."Lilla snigel akta dig..." giggle.gif
...

a0a.gif rotfl.gif
SkaparStugan2
Med tanke på rubriken på denna tråden så tycker jag att detta citatet platsar här också "Fasligt vad världen är egoistisk. Alla tänker bara på sig. det är bara jag som tänker på mig"
Aqvakul
CITAT (SkaparStugan2 @ 07-04-2008, 17:49) *
Med tanke på rubriken på denna tråden så tycker jag att detta citatet platsar här också "Fasligt vad världen är egoistisk. Alla tänker bara på sig. det är bara jag som tänker på mig"

rotfl.gif
skogstroll
CITAT (SkaparStugan2 @ 07-04-2008, 17:49) *

nädå ja tänker på mig också!! smiley_small_hug.gif
rahmat2
Vad betyder gaffla?
Pia L
Käfta emot
Aqvakul
CITAT (rahmat2 @ 07-04-2008, 20:36) *
Vad betyder gaffla?

ungefär: "snacka strunt"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon