Full version: ditt namn på odla
Sidor: 1, 2
aanderss
varför har du de nicknamn här på odla som du har? Kunde vara kkul att veta varför ni har de nick namn ni har

jag heter anders o heter aanderss här

pejori
hade tidigare olika namn jag inte var riktigt nöjd med.
letade efter nya ställen att köpa kaktusar på, och då kom detta namnet upp.
det kändes ok och fastnade direkt, så nu är det bara det jag använder...
jag är uppkallad efter en kaktus tummenupp.gif
även om dom flesta numera kallar mej "Pejjan"
aanderss
trevligt
*Stintan*
Hade svårt att komma på något bra så det fick bli ett gammalt smeknamn men eftersom det var upptaget så fick jag sätta dit ett par siffror också. Ska byta när jag kommer på något bättre kanske g.gif
aanderss
CITAT (Stintan43 @ 24-03-2008, 23:41) *
Hade svårt att komma på något bra så det fick bli ett gammalt smeknamn men eftersom det var upptaget så fick jag sätta dit ett par siffror också. Ska byta när jag kommer på något bättre kanske g.gif

ditt namn är väll bra så varför byta?
*Stintan*
Gillar inte siffror biggrin.gif
rahmat2
Heter Rahmat Och siffran 2 kommer från en Internetleverantör.
aanderss
inte de? nä folk kanske tror att du är född 1943
*Stintan*
Det spelar ingen som helst roll ur den synvinkeln.
aanderss
vad bra
Eva-Helene
Mitt nick är mina två förnamn. Hade tur att det inte var upptaget biggrin.gif
aanderss
CITAT (Eva-Helene @ 25-03-2008, 00:00) *
Mitt nick är mina två förnamn. Hade tur att det inte var upptaget biggrin.gif

ja de var kanske tur
maramara
Jag tror jag är en raramara men det blev maramara a0a.gif
Lena N
Mitt val av nick är en följd av dålig fantasi vid det tillfälle då jag valde. confused.gif
Kajsa i Arvika
Behöver jag ens förklara? happy.gif
henriks
det var ungefär så mycket jag kunde skriva av mitt namn utan att det blev uppenbart vem jag är.

Dessutom är det mitt användarid på jobbet (SJÄLVKLART med ett annat lösenord dock!)

Cacki
Ett gammalt uttjänt smeknamn sedan barndomen.
mamamaggan
Heter man Margaretha så blir det gärna Maggan. Tillägget före, mama , kommer från yngste sonens kompisar som tillbringade mycket tid hos oss så de tyckte att jag var något av en " extramamma" åt dem.
AnnammA
En kombination av mitt/mina namn och att göra saker/tro på saker...
hobbe 00
har min katts namn nollorna utfyllnad...
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 25-03-2008, 08:31) *

Betty
CITAT (aanderss @ 24-03-2008, 23:31) *
varför har du de nicknamn här på odla som du har? Kunde vara kkul att veta varför ni har de nick namn ni har

jag heter anders o heter aanderss här

Jag heter Betty både här och där(irl). smile.gif
160kvm stort hus
för att jag hade en så stor balkong...

Folk frågade alltid, men hur får du plats med allt.
Jo jag har en balkong på 16kvm
Ahaaaaaa....

Men nu när jag har flyttat till hus borde jag ju byta. hmmmm.
cato
Ett smeknamn från den tid jag var väldigt lik Åke Cato.
Nu har vi vuxit från varann.
Lemonne

Mitt kommer från släktnamnet Lemonière!
lyckebo
det är namnet på vårat hus=) Trevligt! rolleyes.gif
Magdis
Magdis är mitt smeknamn IRL också.
sqrulan
Min katt heter Sqrulan! slap.gif kom inte på nåt annat.
titti49zon6
titti är mitt smeknamn, 49 la jag till eftersom bara titti var upptaget och zon6 är den zon jag odlar i smile.gif
bra att veta i vilken zon man odlar i om man ställer frågor blush.gif
Irene_L
Irene är mitt namn! Understrecket kommer jag inte ihåg varför jag gjorde giggle.gif L börjar mitt efternamn på!
zissi
Mitt namn börjar med Z...........sen var mitt smeknamn Zissi under tonårstiden yes.gif
Ramred
Mitt är en förvrängning av namnet på den plats jag bor på.
Lillja
Ja alltså, försökte med olika namn, alla var upptagna, då blev det här,
är väl inte så förtjust i det, men det får väl duga.
jana
jag tog namnet när jag slöt förbund med Moder Jord och blev häxa för ett år sedan
rahmat2
CITAT (Kajsa i Arvika @ 25-03-2008, 08:31) *

Jo, Var ligger Arvika?
Pia L
Mitt nick är mitt namn.
Ursäkta, men "blev" häxa? Det trodde jag att man föddes till och att man därutöver kan utveckla sina olika förmågor.
Satanist eller dylikt däremot kan man nog "bli" efter att ha slutit förbund.
jana
PiaL
visst kan man genom studier i botani och fytokemi,medicinalväxter(farmakognosi), och även en del kulturhistorik bli häxa
att leva som häxa innebär bl.a. att man lever i cykler och förljer årstider bland doften av gräs och fuktig jord
men visst örterna har följt med mig genom hela livet.. så det skedde inte bara över en natt
Pia L
Ok Jana, jag ber om ursäkt att jag misstolkade innebörden av ordet häxa, för mig har det en annan innebörd där visserligen medicinalväxterna har en viss betydelse, med din innebörd så skulle alla kunna vara häxor vare sig dom har "dolda talanger" eller inte.
Vilket betyder att odla förmodligen har ganska många dolda och synliga "häxor".
Kajsa i Arvika
Arvika ligger i Värmland, ca 8 mil nordväst om Karlstad.. sleep.gif
Bee
Mitt nick är den utrikiska stavningen av mina initialer, bi.
kristerh
För min del var det inte så komplicerat, heter krister o har som första bokstav i efternamnet h
MariaÖrebro
Antar att mitt nick är ganska lätt att förstå...
rahmat2
CITAT (Bee @ 25-03-2008, 13:05) *
Mitt nick är den utrikiska stavningen av mina initialer, bi.

(Utrikiska=engelska)?
Tesa
Tesa...det är det jag lystrar till...Om en lärare sa mitt riktiga namn så reagerade jag inte...och mamma...hon hade nästan glömt vad jag hette ett tag..
Dollie
Jag hade beslutsångerst om vad jag skulle kalla mig, mitt vanliga alias var upptaget.
Då hoppade bonusdotterens hund upp i knät,och då blev det Dollie. Ja, lilla vovven heter det.
Bettis
Kallades så en gång i tiden giggle.gif
Berith
Jag visste inte riktigt vad jag skulle kalla mej här, men så fick jag en snilleblixt! tummenupp.gif
Discogiraffen
Discogiraffen är ett litet glittrigt risdjur som står på mitt skrivbord på jobbet och piggar upp.
Lady Hamilton
Och jag valde namnet efter en person i Guillous böcker och hette då bara Hamilton första åren. Men sedan var det en här på Odla som hittade och fotograferade en hotell skylt som jag då la in som signatur "Vips!" kallades jag för Ladyn o när det sedan gick att byta nick så valde jag att göra tillägget Lady
emmas matte
Jag är emmas matte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon