Sidor: 1, 2
Lilla Birka
Ligger inte det tråkiga i betraktarens attityd?
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 05-04-2008, 20:34) *
Ligger inte det tråkiga i betraktarens attityd?

Jovisst, men man skulle kanske ändå komma en bit om man försökte definiera "tråkigheten" i något slags konkreta termer....
Myosotis
sick.gif sick.gif sick.gif Kumla. sick.gif sick.gif sick.gif
sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif
sick.gif sick.gif BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ sick.gif sick.gif
rahmat2
CITAT (Myosotis @ 06-04-2008, 14:50) *
sick.gif sick.gif sick.gif Kumla. sick.gif sick.gif sick.gif
sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif
sick.gif sick.gif BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ sick.gif sick.gif

Oavsett vilken stad, tycker jag detta var ett konstnärligt tyckande!
Aqvakul
CITAT (rahmat2 @ 06-04-2008, 14:56) *
Oavsett vilken stad, tycker jag detta var ett konstnärligt tyckande!

tummenupp.gif rotfl.gif
gunvor
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2008, 08:54) *
Lite förvånad över att flera tycker att Malmö är en tråkig stad. Det har hänt massor sedan jag bodde där 1976-1985. Malmö är möjligen stökig, en kulturell smältdegel på gott och ont...men tråkig NEJ NEJ NEJ! Anser att Malmö är en av Sveriges livskraftigaste och mest spännande platser.....mycket mer spännande än Lund.

Bodde i Malmö i min ungdom och man har inte roligare än man gör sig - närheten till Köpenhamn gjorde livet väldigt roligt! Även jag har varit ung - kanske yngre än dom flesta!
Wilmer
Skara har en bra sak, djursjukhuset. Fast å andra sidan har två älskade djur fått sluta sina dagar där. sweatingbullets.gif Så, ja tråkigt är skara, man åker ju inte dit med ett friskt djur g.gif . Sjuka djur=tråkigt, så skara måste vara tråkigast. sad.gif
Aqvakul
Verkar bra trist i Västergötland. Nu har Skövde, Skara och Tidaholm spolats...... wacko.gif
Myosotis
Fast jag har varit i Skara, jag tyckte det var fint.
krellus
Får man bryta ned det på "samhälle" så väljer jag Alunda. Snacka om trist ställe.
Aqvakul
CITAT (krellus @ 08-04-2008, 12:39) *
Får man bryta ned det på "samhälle" så väljer jag Alunda. Snacka om trist ställe.

Aldrig hört talas om - men de dock en rejäl hemsida....

http://www.alunda.nu/
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 08-04-2008, 12:22) *
Verkar bra trist i Västergötland. Nu har Skövde, Skara och Tidaholm spolats...... wacko.gif

glöm inte borås oxå som har varit med på listan minst 3 ggr, fast jag tyckte med att Skara är en trevlig stad.
Piccante
CITAT (Markus_H @ 31-03-2008, 14:21) *
1) Borås
2) Alvetsa
3) Varberg
4) Skövde
5)Jönköping/ Huskvarna

Måste uppdatera min lista giggle.gif
Hässeholm har gått förbi Alvesta. Åkte tåg till Hässleholm och skulle vänta där i 46 minuter på en söndag eftermiddag och inte fanns det något ställe alls att äta/ fika på !!! -fear-.gif Gick förbi två (2) grillkiosker och ett café i centrum ingen hade öppet. Inga mataffärer synliga i centrum. I Alvesta fanns åtminstone både ICA och Hemköp i centrum och både Pressbyrån och Time (mindre kedja som liknar 7-eleven) där kunde man iaf köpa kaffe, dricka, sallader och baguetter om man var hungrig. Hässleholms centrum var såååå dött.
Myosotis
Håller med dig, Hässleholm är verkligen ingen höjdare. Fast jag tycker man brukar vänta på tåget i två timmar, inte bara 46 minuter.
rahmat2
Svenska städer just haft möte. De tittade in i denna tråd och upptäckte i vilken stad vem hade tråkigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon