Full version: pizza...mmm...
Sidor: 1, 2
LadyG
CITAT (Berith @ 04-04-2008, 10:17) *
Vad är det för skillnad på Ortorexi och Megarexi?

Har trott att när anorektiker övergår från att inte äta till att träna istället så är det Megarexi, men det kanske ska kallas Ortorexi istället?

Megarexi/bigorexi: Motsatsen till anorexi – personen bygger upp sig i stället för att svälta.

Ortorexi: Överdrivet mycket träning på för lågt energiintag, kan vara väldigt farligt.

Inget av dem är speciellt optimalt för att prestera bra på träning och tävling.
Berith
CITAT (LadyG @ 04-04-2008, 10:58) *
Megarexi/bigorexi: Motsatsen till anorexi – personen bygger upp sig i stället för att svälta.

Ortorexi: Överdrivet mycket träning på för lågt energiintag, kan vara väldigt farligt.

Inget av dem är speciellt optimalt för att prestera bra på träning och tävling.

Ok. yes.gif Inte så stor skillnad alltså.
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 04-04-2008, 10:11) *
a0a.gif Dom försvinner aldrig. Dom hör lixom till inredningen där.. giggle.gif

jotack ibland lite för vänskapliga whistling.gif En vinter när bussen körde fast i backen frågade en "gentleman" om fröken behövde stärka sej lite och bli undsatt giggle.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 04-04-2008, 15:58) *
jotack ibland lite för vänskapliga whistling.gif En vinter när bussen körde fast i backen frågade en "gentleman" om fröken behövde stärka sej lite och bli undsatt giggle.gif

giggle.gif Jaså... Ville fröken det då? laugh.gif
skogstroll
nja gentlemannen ifråga va nog lite väl förfriskad... så jag fick lift hem giggle.gif
Bettis
En del gillar lite tjockare bottnar och en del tunnare, själv gillar jag lite tunnare, det är svårt ibland att få dom sådär tunna när man gör dom själv, är det någon som har en egen pizza platta?? många frågor blev det giggle.gif
skogstroll
jag tycker bäst om tunna krispiga bottnar, fast jag gillar pan pizza oxå fast har inte gjort nån själv. Testar lite recept och trix på hur man får den perfekta pizzabotten, och i helgen blir det ett nytt försök whistling.gif
Aqvakul
Farlig tråd det här - man blir lixom lite hungrig - börjar fantisera om en frasig fredagspizza.... wacko.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 04-04-2008, 16:48) *
Farlig tråd det här - man blir lixom lite hungrig - börjar fantisera om en frasig fredagspizza.... wacko.gif

Gissa vad jag håller på att baka! tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 04-04-2008, 16:50) *
Gissa vad jag håller på att baka! tongue.gif

Första bokstaven? confused.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 04-04-2008, 17:02) *
Första bokstaven? confused.gif

Det börjar på p och slutar på izza! rolleyes.gif Med rökt skinka och färska champinjoner och en massa ost!! tongue.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 04-04-2008, 16:35) *
nja gentlemannen ifråga va nog lite väl förfriskad... så jag fick lift hem giggle.gif

Med den förfriskade?

CITAT (Magdis @ 04-04-2008, 17:06) *
Det börjar på p och slutar på izza! rolleyes.gif Med rökt skinka och färska champinjoner och en massa ost!! tongue.gif

Jag tror det blir PIZZA w00t.gif !
Vilken ost använder du/ni???
Magdis
Jag köpte nåt som inte var alltför dyrt, Edamer blev det. Supergod blev pizzan men jäntan tyckte den var stark. Jag hade nämligen testat ett nytt recept på pizzasås med chilipulver i. En stor god öl till satt fint. tongue.gif
LadyG
Smula på lite ädelost ovanpå, det är gudomligt gott! Favoriten här är gorgonzola, det måste vara en av de godaste ostarna som gjorts wub.gif wub.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 04-04-2008, 18:58) *
Smula på lite ädelost ovanpå, det är gudomligt gott! Favoriten här är gorgonzola, det måste vara en av de godaste ostarna som gjorts wub.gif wub.gif

wub.gif visst är det så! tummenupp.gif
Mollis
Och jag tjatar i alla pizza-trådar blush.gif använd fetaost eller möjligen mozarella i botten och sen parmesan ovanpå, kanske inte det billigaste men absolut det godaste. Fast om man har en riktigt ordentligt lagrad svensk ost så funkar det såklart också att ha istället för Parmesan..
Chamomille
Åh, vilka bra tips ni har! Det ska bli ost av nästa gång vi gör pizza! crazy.gif

/Musen
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 04-04-2008, 19:10) *
Åh, vilka bra tips ni har! Det ska bli ost av nästa gång vi gör pizza! crazy.gif

/Musen

Quattro Formaggio? ... för den som inte kan bestämma sig..flirting.gif

Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 04-04-2008, 19:17) *
Quattro Formaggio? ... för den som inte kan bestämma sig..flirting.gif

Dåå undrar jag... Som inte vet vad en Formaggio är - vad är en Formaggio? Kan det vara massa ostar på crazy.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 04-04-2008, 19:22) *
Dåå undrar jag... Som inte vet vad en Formaggio är - vad är en Formaggio? Kan det vara massa ostar på crazy.gif

Quattro Formaggio = fyra ostar
Magdis
Ujuj vad stinn jag är nu! *raaaaaap* rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 04-04-2008, 19:27) *
Ujuj vad stinn jag är nu! *raaaaaap* rolleyes.gif

Kan såna "smalisar" som du bli "stinna"? giggle.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 04-04-2008, 19:29) *
Kan såna "smalisar" som du bli "stinna"? giggle.gif

Vi blir extra stinna ju! Mitt midjemått ökade nu med 3 cm. biggrin.gif När det inte finns så mycket plats i kroppen blir man fort stinn. Och yr i mössan blev jag också av en 3,5% öl. rolleyes.gif Fast bara liiiite.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 04-04-2008, 20:27) *
Vi blir extra stinna ju! Mitt midjemått ökade nu med 3 cm. biggrin.gif När det inte finns så mycket plats i kroppen blir man fort stinn. Och yr i mössan blev jag också av en 3,5% öl. rolleyes.gif Fast bara liiiite.

brukar du ta midjemåttet efter måltiden....mysko confused.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 04-04-2008, 20:40) *
brukar du ta midjemåttet efter måltiden....mysko confused.gif

Ja varje dag! Näääädå! Det var ju bara för att det var en tråd igår som handlade om midjemått och demens som jag var tvungen att kolla o sen jämförde jag nu innan jag skrev om pizzan. biggrin.gif
LadyG
CITAT (Magdis @ 04-04-2008, 20:50) *
Ja varje dag! Näääädå! Det var ju bara för att det var en tråd igår som handlade om midjemått och demens som jag var tvungen att kolla o sen jämförde jag nu innan jag skrev om pizzan. biggrin.gif

Synd att du inte vägde dig före och efter smile.gif
Väga sig före och efter ett rejält julbord kan vara en skrämmande upplevelse faktiskt smile.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 04-04-2008, 23:42) *
Synd att du inte vägde dig före och efter smile.gif
Väga sig före och efter ett rejält julbord kan vara en skrämmande upplevelse faktiskt smile.gif

och väldigt onödigt också - lika dumt som att ta blodtrycket i tid och otid.....
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2008, 07:40) *
och väldigt onödigt också - lika dumt som att ta blodtrycket i tid och otid.....

Jaa! duh.gif Vem f.n går och väger sig innan och efter en julmiddag confused.gif
LadyG
Hört talas om "Skämt", någon?

Jösses!!
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 05-04-2008, 07:57) *
Hört talas om "Skämt", någon?

Jösses!!

jodå... kompiskram.gif
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2008, 08:17) *
jodå... kompiskram.gif

Vägde mig efter ett löppass en gång och då vägde jag mindre, men det är ju förståeligt eftersom man tappar vätska. Så jag tog den tanken och vände ut och in på den, och fick "väga sig vid julbord". Tyckte det lät så vansinnigt att jag trodde det var uppenbart att jag skojade.
Nåja.
Berith
CITAT (LadyG @ 05-04-2008, 08:28) *
Vägde mig efter ett löppass en gång och då vägde jag mindre, men det är ju förståeligt eftersom man tappar vätska. Så jag tog den tanken och vände ut och in på den, och fick "väga sig vid julbord". Tyckte det lät så vansinnigt att jag trodde det var uppenbart att jag skojade.
Nåja.

Blev helt bestört! Jag förstod inte att du skojade, det finns ju faktiskt dom som gör så. Väger minsta lilla skillnad i gram och räknar kalorier och jämför med hur mycket träning som måste till för att göra av med det lilla dom stoppar i sej. Och helst mer!

Såå... jag förstod inte att det bara var på skoj. Vilken tur att jag läste färdigt tråden innan jag skrev. rolleyes.gif

Många träningstimmar i veckan är väl lika osunt som att inte röra på sej alls.
Magdis
Javisst...det finns ju ingen mening med att mäta och väga i tid och otid. Skulle jag göra nåt sånt experiment så är det för att jag är så nyfiken bara. Jag gjorde faktiskt ett experiment en gång där jag mätte blodtrycket efter att ha kutat omkring som en dåre en stund. biggrin.gif Men det var inte för att jag är bekymrad om min hälsa så ni behöver inte vara oroliga rolleyes.gif Och vägt mig har jag inte gjort på så länge så jag har ingen aning om hur mycket det är.
Whiskuchi
CITAT (Chamomille @ 05-04-2008, 07:56) *
Jaa! duh.gif Vem f.n går och väger sig innan och efter en julmiddag confused.gif

Det hade jag kunnat göra av ren nyfikenhet faktiskt. Intressant att veta hur mycket man ätit.
Magdis
CITAT (Whiskuchi @ 05-04-2008, 13:56) *
Det hade jag kunnat göra av ren nyfikenhet faktiskt. Intressant att veta hur mycket man ätit.

Precis! Rent vetenskapligt syfte. rolleyes.gif
Pizzan från igår räckte till att bli stinn på idag till lunch också. biggrin.gif
Berith
CITAT (Whiskuchi @ 05-04-2008, 13:56) *

Vore kanske enklare att väga maten. Fast det kanske är det dom gör, dom som "måste" veta hur mycket dom äter.
skogstroll
här jäser degen i väntan på en smarrig pizza crazy.gif
Chamomille
usch va äckligt.. crazy.gif
skogstroll
ja visst är det whistling.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 05-04-2008, 15:59) *
ja visst är det whistling.gif

När ska vi komma? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon