|
Jag har ingen reklam alls. Kanske tar brandväggen bort dem.
Har ändrat antal pixlar till 1280 och fick då en helsida tillbaka, tack.
Däremot saknar jag funktionen att kunna ändra i sitt inlägg.
Jo, nu finns den funktionen också !!!Tack
*Ulrica*
02-04-2008, 10:18
Ingen mer än jag som kopplar samman den nya reklamspäckade looken med ägarbytet i höstas? Stampen som bland annat driver familjeliv.se och bröllopstorget.se köpte 51% av Odla. Läs mer här.Ni som tror att reklamen är till för att finansiera forumet får nog tänka till en gång extra. Reklamen finns till för att aktieägarna ska bli rikare. Våra administratörer har knappast något att säga till om i det fallet. Odla är en kommersiell sajt numera. För övrigt tycker jag att nya Odla ser riktigt bra ut förutom en sak som är 100% dålig - reklamen i högerfältet som förminskar forumets bredd.
CITAT (Malvia @ 02-04-2008, 10:26)  Jag har ingen reklam alls. Kanske tar brandväggen bort dem.
Har ändrat antal pixlar till 1280 och fick då en helsida tillbaka, tack.
Däremot saknar jag funktionen att kunna ändra i sitt inlägg.
Jo, nu finns den funktionen också !!!Tack Jag har heller ingen reklam i högerfältet
JAg vill att det ska se ut som det gjorde igår kväll Då hade jag reklamen längst ut i kanten, resten forum... Nu har jag forumet, reklamen å så en tom spalt. Hmm, nu ändrade jag till 1280 pixlar, å då blev det som igår Hoppas bara att inte bilder å sånt blir konstigt ist...
*Ulrica*
02-04-2008, 10:46
CITAT (Tosan @ 02-04-2008, 11:42)  Hmm, nu ändrade jag till 1280 pixlar, å då blev det som igår Hoppas bara att inte bilder å sånt blir konstigt ist... Man kanske måste ändra pixlarna varje gång man loggar in???? Ska testa... Näpp, mina inställningar klarade en utloggning. Skönt.
CITAT (*Ulrica* @ 02-04-2008, 11:46)  Man kanske måste ändra pixlarna varje gång man loggar in???? Ska testa...
Näpp, mina inställningar klarade en utloggning. Skönt. Härligt! Då sitter jag nöjd... Då är det bara allt som finns längst upp som stör mig, men det vänjer man sig väl vid antar jag...
CITAT (Tosan @ 02-04-2008, 11:50)  Härligt! Då sitter jag nöjd... Då är det bara allt som finns längst upp som stör mig, men det vänjer man sig väl vid antar jag... Du slipper den där annonsen med Odlas erbjudande högst upp + reklamen i högerspalten om du följer LadyG:s råd i en annan tråd: "För att slippa se reklamen kan ni gå in under Verktygsmenyn - Internetalternativ - Säkerhet - och välj Icke tillförlitliga platser och klicka på knappen platser och skriv in: adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas." Men Odlas sidhuvud blir du inte av med, det finns på alla sidor här på Odla.
CITAT (Betty @ 02-04-2008, 11:59)  Du slipper den där annonsen med Odlas erbjudande högst upp + reklamen i högerspalten om du följer LadyG:s råd i en annan tråd: "För att slippa se reklamen kan ni gå in under Verktygsmenyn - Internetalternativ - Säkerhet - och välj Icke tillförlitliga platser och klicka på knappen platser och skriv in: adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas." Men Odlas sidhuvud blir du inte av med, det finns på alla sidor här på Odla. Tack! Ska testa å se hur det blir Ah, mycket bättre!
*Ulrica*
02-04-2008, 11:39
CITAT (Betty @ 02-04-2008, 11:59)  Du slipper den där annonsen med Odlas erbjudande högst upp + reklamen i högerspalten om du följer LadyG:s råd i en annan tråd: "För att slippa se reklamen kan ni gå in under Verktygsmenyn - Internetalternativ - Säkerhet - och välj Icke tillförlitliga platser och klicka på knappen platser och skriv in: adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas." Men Odlas sidhuvud blir du inte av med, det finns på alla sidor här på Odla. Funkar inte för mej.... vad kan det vara för fel???
CITAT (*Ulrica* @ 02-04-2008, 12:39)  Funkar inte för mej.... vad kan det vara för fel??? Det kanske beror på vad du har för webläsare. Jag har IE7 och då funkar det. Jag sökte reda på Kurts inlägg i en annan tråd, han skrev så här: " Firefox använder man adblock och flashblock för att blockera allt som kommer från vissa adresser resp. blockera flash (man kan fortfarande se flashfilmer men man måste aktivt klicka på dem). En enklare form av blockering i Firefox är att bara högerklicka på bildreklam och blockera den på det sättet. " Prova det om du har Firefox.
*Ulrica*
02-04-2008, 12:28
CITAT (Betty @ 02-04-2008, 13:10)  Prova det om du har Firefox.  På min "egen" dator är det SÅKLART Firefox och där är allt frid och fröjd men sambon envisas med Explorer. Vi provade 7:an men då fick vi någon sorts skrollsjuka så den gick fetebort, det är nog på grund av denna versionen då. Men det räcker att högerreklamen är bortknuffad för mej...
Lilla Birka
02-04-2008, 13:34
Vad man nu uppnått är att nya medlemmar som vill ställa en fråga, inte ser Trädgårdsavdelningen utan går in i Allmänt forum och skriver.
*Stintan*
02-04-2008, 14:07
CITAT (Lilla Birka @ 02-04-2008, 14:34)  Vad man nu uppnått är att nya medlemmar som vill ställa en fråga, inte ser Trädgårdsavdelningen utan går in i Allmänt forum och skriver. Men det är väl inte ändrat  jag tycker det ser ut om precis som förut med avdelningarna. Edit:rättat stavfel
Piccante
02-04-2008, 14:09
Nu börjar jag bli trött på detta (eller så är jag bara grinig idag) men förut var forumet bredare, nu när jag läser denna tråden så är det så smalt igen!!!?? Tycker INTE om när skrivrutan blir så ihoptryckt. Måste jag gå in och ändra upplösning för att det ska se normalt ut. Varför ändras det hela tiden?
Dessutom tycker jag reklamen till höger är riktigt ful!
Markus, längst ner i forumet har du en rullist där du kan ändra upplösning på forumet... Det verkar hjälpa permanent (hittills iaf)
maramara
02-04-2008, 14:41
ÄVEN OM JAG SLIPPER REKLAMEN , JAG HAR TOM SPALT 1 DM TILL HÖGER. RETAR JAG MIG PÅ ATT MAN INTE KAN RULLA TRÅDEN ENKELT UTAN NU MÅSTE MAN DRA GREJEN LÄNGST TILL HÖGER NEDÅT GENOM ATT STYRA MED NEDTRYCKT FINGER PÅ MUSEN. jAG FÅR SENDRAG OCH MÅSTE SLUTA.. VILL ATT DET SKA FUNGERA SOM TIDIGARE
Hurra nu funkar det igen.
Lady Hamilton
02-04-2008, 17:06
CITAT (Tosan @ 02-04-2008, 15:34)  Markus, längst ner i forumet har du en rullist där du kan ändra upplösning på forumet... Det verkar hjälpa permanent (hittills iaf)  Gjorde som du sa och nu har även jag "normal" bredd Och reklamen är nu mera längst till hö (utanför bild) o jag slipper se den
Hannele
02-04-2008, 17:18
CITAT (DragonLady @ 01-04-2008, 20:38)  Ta bort reklamen på sidan  .... den är grymt störande.. Byt till Mozilla Firefox i stället, inte mycket störande reklam då.
Lilla Birka
02-04-2008, 17:28
CITAT (Stintan43 @ 02-04-2008, 15:07)  Men det är väl inte ändrat  jag tycker det ser ut om precis som förut med avdelningarna. Edit:rättat stavfel Inte riktigt, när först annonsen och sedan odlas huvud tar bort plats så kommer Trädgårdsforums rubrik så långt ner att den inte syns om man inte scrollar. Allt man då ser är rubriken Allmänt forum med småprat och de tre underrubrikerna.
Ophelia
03-04-2008, 08:55
Det ser helt ok ut. Reklamen är som det är och det är den som jag antar betalar sajten (som inte är gratis) för vi gör det väl knappast!
Jag tycker det förra forumet var bäst!!, Det som vi hade för år 2002 alltså! Och sen detta med Internet!! Var det något fel på BBS?? Va?
CITAT (Ralf @ 03-04-2008, 10:35)  Jag tycker det förra forumet var bäst!!, Det som vi hade för år 2002 alltså! Och sen detta med Internet!! Var det något fel på BBS?? Va? Aaaah....  Jaa det gamla forumet, vad mysigt det var. Men det här är också toppen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|