Full version: Båtkörkort!
Sidor: 1, 2
Aqvakul
CITAT (Solstorm @ 08-04-2008, 22:10) *
Tycker också att det är skönt när man slipper höra massa motorer jämt. Det var House of the rising sun jag trodde var ironi. Den var omtyckts på 60- och 70 talet. Men alla som har sett en gitarr på vykort ska jämt sjunga och spela den. Kan den framlänges och baklänges, har hört den så mycket att jag får sår i öronen. Nästan så att det är bättre att höra på en motor.

Jag kan spela den för dig med Animals - en av mina absoluta favoriter......
Solstorm
CITAT (Aqvakul @ 12-04-2008, 20:31) *
Jag kan spela den för dig med Animals - en av mina absoluta favoriter......

Tack för vänligheten men den kommer mer än 30 år för sent. biggrin.gif Du får spela något annat för mig.
Aqvakul
CITAT (Solstorm @ 13-04-2008, 10:42) *
Tack för vänligheten men den kommer mer än 30 år för sent. biggrin.gif Du får spela något annat för mig.

giggle.gif kompiskram.gif
Snöflinga
Jag var en av de många som röstade för körkort för båtar ... tycker också det är märkligt att det inte förekommer någon båtskatt på samma sätt som för bilar dunno.gif
Cacki
CITAT (Snöflinga @ 13-04-2008, 18:26) *
... tycker också det är märkligt att det inte förekommer någon båtskatt på samma sätt som för bilar dunno.gif

Men snälla nån, det skulle ju aldrig gå!! blink.gif
Då skulle det ju drabba dem som har fetma i plånboken. Huvva! flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Cacki @ 13-04-2008, 18:31) *

yes.gif
Snöflinga

Jamen fyyyy på mig slap.gif vad tänker jag på ... det går ju inte, ursäkta blush.gif
Anma

Eeeh... Väldigt många med båt är faktiskt helt vanliga människor, som vi. Årsinkomst på ca 440000 brutto på två personer kan knappast kallas fetma i plånboken. Sen att det finns rikt folk med stora och dyra båtar, det finns ju alla slags bilar på vägarna också. Alla med bilar har feta plånböcker då??
Aqvakul
CITAT (Anma @ 13-04-2008, 19:17) *
Eeeh... Väldigt många med båt är faktiskt helt vanliga människor, som vi. Årsinkomst på ca 440000 brutto på två personer kan knappast kallas fetma i plånboken. Sen att det finns rikt folk med stora och dyra båtar, det finns ju alla slags bilar på vägarna också. Alla med bilar har feta plånböcker då??

Du har naturligtvis helt rätt!! tummenupp.gif
Cacki
CITAT (Anma @ 13-04-2008, 19:17) *

Jag tänkte nog närmast på dem med båtar utrustade "som ett helt hus" och att skatten förmodligen skulle baseras på båtens värde.
Anma
CITAT (Cacki @ 13-04-2008, 19:21) *
Jag tänkte nog närmast på dem med båtar utrustade "som ett helt hus" och att skatten förmodligen skulle baseras på båtens värde.

Jag kanske överreagerade, har fått höra en och annan gång "Huuuur har niii råd med båååt????"...
I första hand från folk som inte sett vår båt... giggle.gif
En gammal orange crecent från sjuttiotalet. Motorn är dock ny fyrtaktare.
Brukar svara "Huuuur har duuuu råd att festa varje helg?" eller "Huuuur har ni råd att åka utomlands varje år?" Eller något annat passande beroende på vem som frågar.

Skulle båtskatt införas skulle jag gladeligen betala för att behålla båten, hade jag inte råd skulle jag byta till en roddbåt. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon