Sidor: 1, 2
skogstroll
kan inte för mitt liv förstå hur fångar kan få restaurangmat och gamla människor får vidrig mikromat... undrar vilka som har det värsta straffet...
silos
Stackars lilla Engla:((( och stackars hennes föräldrar och alla som håller henne här!:(((

Visst får även jag hemska primitiva känslor gentemot gärningsmannen,men så tar kärleken till mina medmänniskor över;även för dessa som begår dessa hemska brott! Att en människa gör något så fruktansvärt måste vara att h*n är sinnesjuk och inte helt fattar vidden av sina fruktansvärda handlingar!
Jag skulle inte vilja vara med om att döma en sådan människa till döden! De måste hållas borta från samhället och samtidigt måste de få hjälp för sin destruktivitet!
Vad vet vi om människor;vad som finns bakom deras handlingar som gör att de blir så oerhört grymma och farliga!?!

I vårat samhälle;i hela världens finns det mängder av olyckliga misshandlade;(psykiskt och kroppsligt) barn och många av dessa stackare växer till våldsamma vuxna:(((;inom dem ropar ett litet barn på hjälp och det tyvärr genom våldsamma hemska handlingar:(((

De "skötsamma" och "duktiga"medmänniskorna vill inte lägga sig i när ett barn lider,men är redå att hata och döma när sedan ett sådant"vuxet" person gör onda handlingar och vart tror ni att detta leder ju:till MERA HAT,MERA RÄDSLA mellan människor och människorna stänger in sig bakom sina dörrar och vill inte SE vad som händer utanför, bara man själv och de sina klarar sig!!! sad.gif((

Dödstraff hjälper inte det minsta;endast tillfredställe människornas hämnlystnad!

Som Jesus sa;gör mot din nästa som du vill att de gör mot dig!
Netha
CITAT (Magdis @ 14-04-2008, 13:01) *
Inlåsning resten av livet med vatten och bröd tycker jag vore lagom åt dem. Det skulle inte vara nåt att diskutera helt enkelt. Jag har väldigt svårt att smälta detta med att de ska ha det bättre än våra gamla och sjuka.

CITAT (skogstroll @ 14-04-2008, 13:02) *
kan inte för mitt liv förstå hur fångar kan få restaurangmat och gamla människor får vidrig mikromat... undrar vilka som har det värsta straffet...

Har också svårt att förstå hur fängelsekunder, mördare m.fl kan få bättre mat, öht bättre på många sätt än
våra gamla och sjuka. T.ex skulle ingen tillåta att fångar inte får vistas ute på flera år... inte andas in frisk luft.
Nej, då skulle det bli uppror
Matupproret
Skriv på!
Anma
CITAT (Tezzla @ 14-04-2008, 12:52) *
Ja, jag tycker alla har ett människovärde! Men detta innebär inte att man slätar över , tycker synd om eller mjäkar.

Gör ett tråkigt "håller med" inlägg.
Håller med.
netaave
Jag hoppas han döms till sluten psyriatisk vård med särskild utskrivningsrätt. Det betyder att länsrätten måste ta ställning till om han ska släppas över huvud taget till skillnad från om han döms till bara sluten psykvård, då vilken läkare som helst som vårdat honom kan friskförklara.

En medlem på det andra forumet jag hänger på har en dotter som för några år sedan anmälde Anders Eklund som han heter, för sexuella närmanden, den anmälan lades ner i brist på bevis. Tösen var med i Expressen förra veckan med bild och allt och berättade. Gissa om både hon och mamman mår dåligt idag, dom bor dessutom i ett litet samhälle som ligger nära Torsåker där mannen bor.
Finns en dansloge i Torsåker som vi ofta dansar på om sommaren, dottern har tjatat om att få åka dit med bara kompisar men vi har ansett henne för ung och åkt med själva. Tankarna finns där idag om vad som kunnat hända om... alltid detta lilla om wink.gif
Vi brukar även dansa i både Hedemora, och Stjärnsund på sommaren, jag har så svårt att ta till mig att detta kan hända på dessa sååå vackra och idylliska platser. Och det inte längre än 10-12 mil härifrån.

Jag känner mig alldeles tom idag, har svårt att koncentrera mig, tänker hela tiden på tösen och hennes anhöriga.
Undrar var dom hittade henne, mycket storskogar finns i dom där trakterna med ett myller av små skogsvägar, och det var ju tydligen på en sådan hon låg.
Lars-Olof Arvids
Ett parallellt fall i Norge har som väl är fått en lycklig utgång nu på morgonen:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1758082.ece

Olle
sqrulan
92 år ??? crazy.gif
Gita
CITAT (Tezzla @ 14-04-2008, 12:16) *
De flesta sexbrottslingar lider faktiskt inte av någon psykisk åkomma, därför hamnar de oftast i fängelse. Man får väl hoppas att det finns "åtgärdsprogram" där också.

Här kan jag inte hålla med, en man som kan döda en liten flicka måste vara väldigt, väldigt sjuk och behöver vård, inte straff. MEN samhället måste skyddas från så sjuka människor.
Gita

CITAT (masdevallia @ 14-04-2008, 12:19) *
Nä, dödsstraff skulle det vara på sådana där män.

Dödsstraff är ju att sänka sig lika lågt som brottslingen, dvs. att bli en mördare. Ingen har någonsin av något som helst skäl rätt att ta en annans liv.
Gita
Gita
[quote name='embees' date='14-04-2008, 12:41' post='818600']
Har han något livsberättingande? Efter vad han har gjort?

Ja det har han faktiskt, den som dödar honom är precis lika mycket mördare som han.
Betr. dödstraff, vilka skulle utföra straffen, vem vill ha till yrke att döda. Den som står ut med ett sådant yrke måste ju vara lika sjuk som dem han har uppdraget att döda.
Inget civiliserat samhälle kan ha dödsstraff.
Gita

Tezzla
CITAT (Gita @ 15-04-2008, 20:50) *
Här kan jag inte hålla med, en man som kan döda en liten flicka måste vara väldigt, väldigt sjuk och behöver vård, inte straff. MEN samhället måste skyddas från så sjuka människor.
Gita

Det är inte min åsikt jag beskriver ovan. Det är psykologer som utför dessa "psyktester" som menar att det är så. De flesta sexbrottslingar klarar sig på dessa tester.
ängsvädd
Idag kl 11 tror jag det var ska lastbilschaufförerna stanna sina bilar och hedra Engla.
Piccante
CITAT (Gita @ 15-04-2008, 20:59) *
CITAT (embees @ 14-04-2008, 12:41) *

Har han något livsberättingande? Efter vad han har gjort?

Ja det har han faktiskt, den som dödar honom är precis lika mycket mördare som han.
Betr. dödstraff, vilka skulle utföra straffen, vem vill ha till yrke att döda. Den som står ut med ett sådant yrke måste ju vara lika sjuk som dem han har uppdraget att döda.
Inget civiliserat samhälle kan ha dödsstraff.
Gita

håller med :tummenupp
Dödsstraff fungerar dessutom uselt i förebyggande syfte för i länder med dödsstraff är kriminaliteten hög ändå. Brott är nog många gånger impulshandlingar och de kan man inte avskräcka ifrån. Tror ett samhälle där man accepterar tanken på att man tar livet av varandra (även om man dödar personer som dödat andra) blir ett samhälle som blir allt mer inhumant. Då sänker man sin acceptans och förminskar människovärdet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon