|
ängsvädd
10-10-2009, 13:42
CITAT (Grå @ 10-10-2009, 13:34)  Jaha, där ser man... fraktfritt och örhängen-på-köpet och grejer...
Tjänar du mycket på att använda forumet som webbutik? ?????
vanjalarsa
10-10-2009, 13:47
DEt undrar jag också. Helt fel att utöva försäljning här. ÄR det verkligen tillåtet?? mvh vanjalarsa
elleave
10-10-2009, 13:50
Nej jag tjänar inget på att visa mina alster här, mer än lite glädje och självförtroende när jag får positiva kommentarer...
Ja, de är jättefina, allihop. Får du positiva kommentarer när du upplyser om att det är fraktfritt också?
ängsvädd
10-10-2009, 14:34
CITAT (vanjalarsa @ 10-10-2009, 14:47)  DEt undrar jag också. Helt fel att utöva försäljning här. ÄR det verkligen tillåtet?? mvh vanjalarsa  Men herregud - så många kommersiella sidor vi dagligen länkar till här på odla - varför ska man börja hacka på en medlem som visar sina hemmagjorda smycken? Obegripligt.
Jag bara frågar?
Hade hon haft ett annat nick hade ni nog reagerat.
ängsvädd
10-10-2009, 14:39
CITAT (Grå @ 10-10-2009, 15:36)  Jag bara frågar?
Hade hon haft ett annat nick hade ni nog reagerat. ????? Inte jag iaf. På alla forum jag är med finns det alltid någon som har en webbshop som de visar bilder på sina hemmagjorda alster.
CITAT (ängsvädd @ 10-10-2009, 15:39)  ????? 118118
elleave
10-10-2009, 14:52
CITAT (Grå @ 10-10-2009, 15:33)  Ja, de är jättefina, allihop. Får du positiva kommentarer när du upplyser om att det är fraktfritt också? Om du läser lite mer ser du att det var under en begränsad tid, men nej det var ingen som nappade på det
Men Elle gud vilka fina grejer du gjort !all sin da jag blev impad ,fast jag visste ju att du var bra men vilka snygga grejer!vi får nog göra en deal du och jag !vill ha vill ha
netaave
11-10-2009, 16:45
Jag blir så himla ledsen när jag läser kommentarerna från Grå och Vanjalarsa, det är som att sticka in en kniv i magen och vrida om och jag har svårt att hålla tårarna borta.
Ni som är här vet ju att hon är min dotter och ni vet också att hon är handikappad. Här har hon hittat ett uttryck för sin kreativitet och fått chansen att utöka sina 7 000 kr i månaden lite grann så hon kan fortsätta pyssla med sina smycken. Så fort hon sålt något så köper hon nya pärlor och kan fortsätta med nya alster, hon gör sig inte just någon förtjänst mer än att hon kan göra det. Hon har något att göra på dagarna och får samtidigt en del sociala kontakter, unnar ni henne inte det?
Visst önskar vi allihop att hon skulle kunna starta en verksamhet och kunna leva på detta men det är jättesvårt då marknaden är rätt mättad. Så låt henne visa sina smycken och sälja det hon kan. Det betyder så mycket för henne som sitter mest där hon sitter och inte har så mycket annat hon kan göra p.g.a. sitt handikapp.
ängsvädd
11-10-2009, 16:59
CITAT (netaave @ 11-10-2009, 17:45)  Jag blir så himla ledsen när jag läser kommentarerna från Grå och Vanjalarsa, det är som att sticka in en kniv i magen och vrida om och jag har svårt att hålla tårarna borta.
Ni som är här vet ju att hon är min dotter och ni vet också att hon är handikappad. Här har hon hittat ett uttryck för sin kreativitet och fått chansen att utöka sina 7 000 kr i månaden lite grann så hon kan fortsätta pyssla med sina smycken. Så fort hon sålt något så köper hon nya pärlor och kan fortsätta med nya alster, hon gör sig inte just någon förtjänst mer än att hon kan göra det. Hon har något att göra på dagarna och får samtidigt en del sociala kontakter, unnar ni henne inte det?
Visst önskar vi allihop att hon skulle kunna starta en verksamhet och kunna leva på detta men det är jättesvårt då marknaden är rätt mättad. Så låt henne visa sina smycken och sälja det hon kan. Det betyder så mycket för henne som sitter mest där hon sitter och inte har så mycket annat hon kan göra p.g.a. sitt handikapp. jag visste inte att elleave är handikappad eller är din dotter. Ännu lägre i så fall att fråga vad hon tjänar, men de visste antagligen inte det - det är ju som ett slags kritik eller missunnsamhet o även att ifrågasätta om det är tillåtet! Oavsettt vem det är så tycker jag att man bör få visa sina hemmagjorda alster i en webshop utan att få frågor om hur mycket man tjänar på det! Lite kan man väl unna varandra iaf
*Stintan*
11-10-2009, 17:18
Netaave och Elleave ta inte illa upp och bli ledsan för att några ifrågasatte. Alla Odlaiter kan faktiskt inte veta hur det ligger till med just Elleave. Vet man inte så är det inte så konstigt med reaktioner eftersom andra tidigare har fått på pälsen för att ha lagt ut sina alster som var till salu.
Du netaave kan ju inte räkna med och ta för givet att alla vet allting som du skrivit på forumet genom åren om din familj. Alla har inte heller varit inne på chatten och snackat med Elle.
anne-li i olofstorp
11-10-2009, 17:46
Såååå vackra alster du har gjort, man blir ju glad bara av att se på dem! Örhängena var absolut underbara..... funderar på julklappar!!! Snälla du, fortsätt att visa vad du gör. Det både gläder och inspirerar oss andra...... Kram
Även om man inte känner till allt .....måste man verkligen uttrycka sig så som en del gör. En sårande kommentar från 1 enda person svider så mycket. Då hjälps det inte om det är 10 personer som berömmer. Det är i alla fall den vassa kommentaren som sitter fast. Du vet att vi är många som uppskattar det du gör.  till dig Elle.
Har man en webbshop kan man länka till den, med högrisk att någon studsar in med spamskylten. Sist jag läste något så var det fråga om att halshugga en kille som antogs vilja marknadsföra ecoplugg. Att använda forumet SOM webbshop kan knappast vara tillåtet. Vad elleave väljer att använda kulorna till intresserar mig inte. Visa upp alster kan man göra, eller flagga för det man gör, okommersiellt. Det som inte är tillåtet för kreti är knappast tillåtet för pleti heller.
Krokodiltårar kan ni spara åt någon annan.
ängsvädd
11-10-2009, 20:35
CITAT (Grå @ 11-10-2009, 21:13)  Har man en webbshop kan man länka till den, med högrisk att någon studsar in med spamskylten. Sist jag läste något så var det fråga om att halshugga en kille som antogs vilja marknadsföra ecoplugg. Att använda forumet SOM webbshop kan knappast vara tillåtet. Vad elleave väljer att använda kulorna till intresserar mig inte. Visa upp alster kan man göra, eller flagga för det man gör, okommersiellt. Det som inte är tillåtet för kreti är knappast tillåtet för pleti heller.
Krokodiltårar kan ni spara åt någon annan. Men här gäller det ju hemmagjorda saker - du är den första som vill förbjuda att man visar hemmagjorda saker från sin webbshop jag stött på. På andra forum kan det handla om hemmagjorda undulatleksaker exvis. Ignorera detta Elleave!
elleave
25-11-2009, 15:46
P1310001_mod.jpg Armband av sötvattenspärlor P5130083.jpg Glaspärlor på kedja IMGP6976.jpgKnythalsband med sötvattenspärlor och snäckskal (finns i flera färger)
Chamomille
15-12-2009, 16:47
Tack så mycket elle. Så vackra! Nu har jag trasslat ut det ena..  Såå fint! Och vilket gulligt paket!
Meriona
15-12-2009, 21:20
Jag håller med, jättefina alster!  Särskilt det halsbandet längst ned, med pärlor och snäckskal! Det kunde stått Dior på det!
Aqvakul
15-12-2009, 21:25
Jag är inte mycket för bling-bling. Men det här var verkligen mycket smakfullt!
Urläckra, speciellt knythalsbandet längst ner
Chamomille
15-12-2009, 22:29
CITAT (Chamomille @ 15-12-2009, 16:47)  Tack så mycket elle. Så vackra! Nu har jag trasslat ut det ena..  Såå fint! Och vilket gulligt paket! Förrästen.. Vad är det för stenar i knythalsbandet?
elleave
15-12-2009, 22:41
Tack alla! Kul att du gillade dem chamomille  Knythalsbanden är gjorda av pyttesmå glaspärlor, sötvattenspärlor och snäckskalsnuggets (och på vissa snäckskalslöv)
Chamomille
15-12-2009, 22:47
Nu var jag otydlig. Jag menar vad det är för stenar i halsbandet som jag köpte?
Amaryllis
15-12-2009, 22:55
CITAT (Grå @ 10-10-2009, 14:36)  Jag bara frågar?
Hade hon haft ett annat nick hade ni nog reagerat. Jag håller också med om detta.
elleave
15-12-2009, 23:17
CITAT (Chamomille @ 15-12-2009, 22:47)  Nu var jag otydlig. Jag menar vad det är för stenar i halsbandet som jag köpte?  Jasså  det var det 3 olika färger av sötvattenspärlor och ametistchips, plus lite metalldelar och closioné pärlor
Chamomille
16-12-2009, 00:54
CITAT (elleave @ 15-12-2009, 23:17)  Jasså  det var det 3 olika färger av sötvattenspärlor och ametistchips, plus lite metalldelar och closioné pärlor  Ahaa..
Nu sticker jag ut hakan lite, men faktum är att LindaLunda med sin underbara keramik fick på tafsen rejält här på Odla när hon visade sina alster, bla sina drakar.
Precis som Elle tyckte hon att det gjorde gott för självkänslan, och blev glad över det beröm hon fick. Men ett flertal medlemmar, vi behöver inte lägga ut namn, ni vet nog vilka ni är, protesterade på det bestämda mot detta och ansåg att det var reklam från en medlem, alltså förbjudet enligt stadgarna.
Linda blev kontaktad av adm, och hela inlägget togs bort. Efter det har inte Linda vågat visa en enda bild på sin keramik, trots att hon, precis som någon skrev, också gärna skulle visa vad hon knåpar ihop. Också hon hade varit en trogen medlem här på Odla, länge.
Detta är absolut inget personligt mot Elle, och det vet hon, jag har införskaffat många fina saker från henne och vi har träffats många gånger i chatten.
Men lite tydlighet i reglerna kanske vore på sin plats, eftersom en del får visa sina alster utan protester och andra blir ombedda att ta bort sin tråd strax efter den kommit in.
För övrigt Elle, vilka fantastiskt fina saker du gör! Du är verkligen duktig, det vet du att jag tycker. Och lycka till med flytten idag!
netaave
16-12-2009, 22:54
CITAT (Monaxe @ 16-12-2009, 05:39)  Nu sticker jag ut hakan lite, men faktum är att LindaLunda med sin underbara keramik fick på tafsen rejält här på Odla när hon visade sina alster, bla sina drakar.
Precis som Elle tyckte hon att det gjorde gott för självkänslan, och blev glad över det beröm hon fick. Men ett flertal medlemmar, vi behöver inte lägga ut namn, ni vet nog vilka ni är, protesterade på det bestämda mot detta och ansåg att det var reklam från en medlem, alltså förbjudet enligt stadgarna.
Linda blev kontaktad av adm, och hela inlägget togs bort. Efter det har inte Linda vågat visa en enda bild på sin keramik, trots att hon, precis som någon skrev, också gärna skulle visa vad hon knåpar ihop. Också hon hade varit en trogen medlem här på Odla, länge.
Detta är absolut inget personligt mot Elle, och det vet hon, jag har införskaffat många fina saker från henne och vi har träffats många gånger i chatten.
Men lite tydlighet i reglerna kanske vore på sin plats, eftersom en del får visa sina alster utan protester och andra blir ombedda att ta bort sin tråd strax efter den kommit in.
För övrigt Elle, vilka fantastiskt fina saker du gör! Du är verkligen duktig, det vet du att jag tycker. Och lycka till med flytten idag! Finns ju fler än dom två också, varför skulle man inte helt enkelt kunna ha en tråd för detta och annat medlemmar vill sälja. Verkar ju helt sjukt att någon får sina inlägg borttagna och vissa får vara kvar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|