Sidor: 1, 2
skogstroll
CITAT (Betty @ 24-04-2008, 11:36) *
Salomon-ryggsäck, rosa läppglans, midjekorta kavajer med uppvikta ärmar och axelvaddar, svarta Kina-skor, pumps i alla möjliga pastellfärger mint, vita, rosa..., HubbaBubba, luktsudd, blå mascara -fear-.gif giggle.gif

ostbricka med salta kex, päron och vindruvor, konserverade päronhalvor med smält AfterEight och vaniljglass till.
Chips och dip, Gallianoshots, Cuba Libre...
giggle.gif

haha ja fast jag äter fortfarande konserverade päron me After Eight... sen blev det en del grillchips me dip o cognacsmedwurst smile.gif
Lemonne
CITAT (skogstroll @ 24-04-2008, 15:28) *
haha ja fast jag äter fortfarande konserverade päron me After Eight... sen blev det en del grillchips me dip o cognacsmedwurst smile.gif

Supergott ju!

Vi får ju inte glömma elektroniken - det skulle vara vitt. De sladdlösa telefonerna kom på 80-talet, gigantiska och batteriet tog slut efter 5 minuters taltid slap.gif

Dessutom måste ni ju prata slangord! Nyorden som kom på åttiotalet var bl.a.:
velourpappa
köttberg
finansvalp
yuppienalle
Man sa "pannben" eller "kötthuve" till någon som sa något korkat och som gest till detta ord slog man sig i pannan med handflatan så här: slap.gif (jag och mina bröder använde de här skällsorden jämt!)

10-öringen kunde man handla för!
labarradepan
CITAT (Lemonne @ 24-04-2008, 17:26) *
Supergott ju!

Vi får ju inte glömma elektroniken - det skulle vara vitt. De sladdlösa telefonerna kom på 80-talet, gigantiska och batteriet tog slut efter 5 minuters taltid slap.gif

Dessutom måste ni ju prata slangord! Nyorden som kom på åttiotalet var bl.a.:
velourpappa
köttberg
finansvalp
yuppienalle
Man sa "pannben" eller "kötthuve" till någon som sa något korkat och som gest till detta ord slog man sig i pannan med handflatan så här: slap.gif (jag och mina bröder använde de här skällsorden jämt!)

10-öringen kunde man handla för!

HAHAAHAHA! Köttberg.. haha.
labarradepan
Minns ni tv serien ALF? jag läste just om det i aftonbladet.. komiskt, det var ju på 80 talet det gick. a0a.gif

alf

Solstorm
Det var barnprogram varje vardageftermiddag en halv eller en hel timma. Jag kom hem från jobbet efter hämtning på dagis och skämdes för att jag tyckte det var skönt att sätta sonen framför tv när jag lagade middag. Det var ju så fult att använda tv som barnvakt och skadligt att se för mycket på tv. Video fanns i början på 80-talet men jag hade inte råd att köpa någon.

Var på ett föräldramöte där man pratade om det skadliga i barnprogram på tv. Några föräldrar försökte bräcka varandra med minst tv-tittande. Två föräldrar gick som vinnare. En utan tv och en som lät tomten komma klockan 3 på julafton.

Har barn fött på 90-talet som har sett flera hundra gånger mer på tv, video, dvd och dator. Utan att jag fått dåligt samvete.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon