CITAT (officinalis @ 04-07-2024, 15:29)

Grönberg: jag är inte aktiv här längre, men fick en notis på en uppdatering i tråden. Man blir förstås nyfiken på hur det ser ut idag och vilka erfarenheter du anskaffat!

Tjena!
Jag har inte heller hängt här på forumet på många år.
Det har hänt en del på 16 år....
Vi har blivit pensionärer, fått 3 barnbarn, 12, 11 och 8 år gamla 😍
Växthuset höll inte tätt, vi gjorde fel med konstruktionen, att bygga ett tak som "korsvirke" gjorde att det läckte här och var, träkontruktionen rör ju på sig och jag har tappat räkningen på alla tuber fönsterkitt jag förbrukat 😁, vi borde byggt med överlappande fönster, aluminiumlister med gummipackningar. Nu har vi plockat bort 80 glasrutor i taket och ersatt dem med kanalplast (genomskinlig), och nu med alulister, gummipackningar, etc..., bytat en del skadade reglar.
Vedskjulet har jag för mig att vi la upp här, nu sitter det en vedeldad pizzaugn på ena långgaveln, har byggt fundament och teglat till cipaxtanken på 1000 liter (stuprören från taket går hit), vi har uppgraderat murgrönetunneln med helsvetsade armeringsjärn, etc, etc... Lite renoveringar här och där.
Njuter mest, många resor, sticker till Asien igen i vinter, 4 härliga månader väntar 😁
Otroligt att denna tråd har över en halv miljon visningar 😳