|
Här är det bonnabränna också. Armarna och nacken är bruna. Benen är lite brunare än vitt. Kan nämligen inte alltid gå i shorts på jobbet. Baksidan är brunare än framsidan men så har jag också vistats ute varje dag de senaste två månaderna och så kommer det att förbli de närmaste 4 månaderna också.
Ciczi
Farbror Blå
12-06-2008, 21:26
Vart tog solen å värmen vägen?? hann bränna pannan å näsan ¨underarmarna lite grann bara...
antagligen världens vitaste mage=(
[attachment=19640:mini.jpg]
Iiiiiiiih, var är solglas ögonen?  Ah, där  bra.  Så ser min också ut men liiite rundare
Biggan_
12-06-2008, 21:43
CITAT (Farbror Blå @ 12-06-2008, 22:26)  antagligen världens vitaste mage=(
[attachment=19640:mini.jpg] Tur du skrev vad det var! Fick nästan för mej att det var ett tvättbräde!
Ja vart tog solen vägen ja?  Är ju så kallt och ruggigt att jag bara var tvungen att stoppa alla mina 10-kronor i solariet efter att jag styrketränat imorse. Där blev det varmt och gott.......aaaaah vad skönt!
skogstroll
13-06-2008, 08:03
jag har gett upp att försöka bli brun, jobbar i trädgården soliga dagar det får räcka för att få lite rosiga kinder, har inte rätt hud för att ligga o grilla heller och tycker inte om att ligga och pressa i solen. Ska jag bli brun måste jag ligga och pressa solarium tio gånger och det känns lite fånigt.
Nej solbrännan är det dåligt med i år, förra veckan var så varm att man fick hålla sej i skuggan, och nu verkar solen ha tappat bort sej. Har nog mest bonnebränna jag med, det lilla som finns, armar, halsringning och ansikte. Av någon konstig anledning blir benen inte bruna längre, trots att jag nästan alltid går i shorts... Kan man tappa bort pigmentet, eller har jag bara glömt det nånstans?
Nu skiner solen igen, fast det är inte särskilt varmt i luften. När jag skulle gå på promenad så fick jag ta på mig både tjockkofta och vindjacka, men i hammocken blir det varmt och rart i solskenet.  Jag försökte ta en bränne-bild nyss men då tog kamerabatterierna slut juuuuust då!
Farbror Blå
13-06-2008, 17:06
CITAT (Monaxe @ 13-06-2008, 09:22)  Nej solbrännan är det dåligt med i år, förra veckan var så varm att man fick hålla sej i skuggan, och nu verkar solen ha tappat bort sej. Har nog mest bonnebränna jag med, det lilla som finns, armar, halsringning och ansikte. Av någon konstig anledning blir benen inte bruna längre, trots att jag nästan alltid går i shorts... Kan man tappa bort pigmentet, eller har jag bara glömt det nånstans?  Näeee! Alla vet ju att pigmentet ramlar neråt av tyngdkraften Har du inte sett under fotsulorna när man gått barfota på sommaren?
CITAT (Farbror Blå @ 13-06-2008, 18:06)  Näeee! Alla vet ju att pigmentet ramlar neråt av tyngdkraften Har du inte sett under fotsulorna när man gått barfota på sommaren?  Jaha...är det såå det är?? Då har mitt pigment nått knäna nu, för dom blir bruna som katten.
Farbror Blå
13-06-2008, 21:04
CITAT (Biggan_ @ 12-06-2008, 22:43)  Tur du skrev vad det var! Fick nästan för mej att det var ett tvättbräde!  gulligt sagt
Nu håller jag på att bli knaperstekt!
henriks
27-07-2008, 15:16
Hur kan man komma på tanken att gå och lägga sig i solen en dag med 30 grader i skuggan? - jag tycker att det är varmt nog ändå, solen går ju inte att vara i!
skogstroll
27-07-2008, 15:29
nä fattar inte hur folk klarar att ligga och grilla, det är ju inte så bra för huden heller. Jag testar mig fram med olika brun-utan-sol istället
Självklart kan man vara i solen, solen är ju det underbaraste som finns! Man behöver inte ligga heller, det gick utmärkt att sitta i hammocken och läsa en bok.  30 grader i skuggan har det inte varit här, 23 grader har jag uppmätt idag.
Farbror Blå
27-07-2008, 17:46
självklart steker jag maj inte i solen, kanske syntes.. men gillar att vara i solen, inte liggga och pressa i timtal, men skyr inte heller solen. Hör till dom domkan jobba lika bra en såån här varm dag som en svalare
Pressa har man inte tid med, men jag klarar av att jobba eller sitta i solen nästan hur mycket som helst. Jag riktigt suger åt mig all solenergi jag bara kan inför den låååååååååånga, kolmörka vintern. Att man kan klaga på solen och värmen när den äntligen är här fattar inte jagm, precis som en del inte fattar att man kan gilla solen. Vi är olika helt enkelt.
Jag sitter inte heller och pressar i solen flera timmar, men älskar att vara ute i solen och en stund går ju bra att sola med, speciellt om man är vid havet eller en sjö. Börjar också få ganska hyfsad färg nu.
Eva-Helene
28-07-2008, 08:10
Just nu så har jag ungefär samma hudfärg (på armar o ansikte) som min dotter har i februari. Så i år har jag fått ovanligt mycket färg - det är ju bara juli än och bärsäsongen har precis börjat så smått!
Felicia
28-07-2008, 09:35
Jag har varit ute i båten på sjön uppe i fjället hela helgen så nu har jag fått ganska bra med färg. Inte så dumt då vi snart jag utomlands så bränner man sig inte så lätt.
Näpp....jag är kritvit och ska förbli det. Orkar inte vistas i den varma sommarsolen!!!!
Jag älskar solen och värmen, men brukar bara bli pinsamt röd när jag solat. I år har mitt rödbruna hår blivit så solblekt att det är mer åt det rödblonda hållet och huden är godkänt brun.
Farbror Blå
29-07-2008, 22:26
rött hår e ju gött
Jag tror att temperamentet bleknade i samma takt som håret, i vanliga fall är det ilsket rödbrunt, men jag brukade tona det till mörkt rödbrunt nästan svart. Nu får man vara "dum blondin" ett tag.....vilket visar sig med alla dumma frågor jag kommer med
Farbror Blå
29-07-2008, 22:51
Vadå, skulle hårfägen ha nåt med intelligensen att göra? Jag blir ljusblond av solen på sommarne, men jag fattar ingenting av vad du pratar om
Nä tyvärr har jag inte fått någon färg i år, och jag som skulle behöva måla ett uthus
MayaLisa
30-07-2008, 10:23
Jag har fått en skön bränna, pga min tidiga semester som jag tillbingade ute, grävandes min damm...dock är det skarpa kanter där shortsen slutade...inte supersnyggt... //Maya
skogstroll
30-07-2008, 10:38
nu är jag rosa...
Piccante
30-07-2008, 11:13
Upptäckte idag att mina fötter har blivit väldigt bruna  (obs inte av jord). Man blir visst ganska solbränd när man går i sandaler hela sommaren. Annars är det ojämnt fördelat på kroppen, bara armarna ser riktigt bruna ut.
Börjar se ut som en pepparkaka nu...
Jag har "mindre färg" nu än i juni tror jag. Får se om solbrännan får en skjuss i augusti, i juli har jag iaf inte funnit många skäl att fara kring under solskenet
Alphaville
30-07-2008, 13:12
Har inte fått så hemskt mycket färg men lite har det väl blivit efter minst en timmes promenad i Luleå varje dag. I alla fall mer färg än förra sommaren...
Just nu är jag grå-brun, jag har nämligen stått och grävt i lergropen barbent, barfota och barärmad.
Solat på stranden idag och tom doppat mej i havet. Ganska brun nu efter 3 sem.veckor med kanonväder!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|