Full version: Besviken
evni
Jag fick i går hem lite av varje som jag har beställt från BAKKER. 3 veckor försenat. Dom sa att det skulle komma första veckan i maj.
Jag hade beställt b.l.a. en taggfi björnbärsbuske. Den tror jag är död. Planterade den i går så fort jag fick den.
En lila änglatrumpet som inte ser ut att må så bra. 5 terassbegonior. En vinterhärdig Hibiscus.
Sedan hade jag beställt 3 st. hängnejlikor men fick i stället 3 st. petunior vilket jag har massor av eftersom jag har satt frön . Nejlikorna var slut. Sedan skulle jag få en skottkärra i trä med lökar till men det var också slut så dom ska skicka något annat till mig.
Jag skickade ett mail att det måste nog ha blivit något fel med nejlikorna, att jag fick petunior i stället. Dom skrev tillbaka att dom ersatte nejlikorna med petunia i stället därför att nejlikorna var slut ????
Sen skrev jag ett mail igen att jag vill inte ha petunior och att dom får skicka mig en ny faktura och returporto så jag kan skicka tillbaka petuniorna. Jag har inte hört ett ljud.

Är det fler som har samma dåliga erfarenhet som jag. Jag tänker inte handla där någon mer gång. Första och sista gången.
/Eva
Bettis
Nää har ingen erfarenhet av dom, men för jössenamn skicka snabbt tillbaka och betala inte för det du inte kan "odla".
CillaM
Ja, för jösse namn, ring dom direkt och reklamera. Deras kvalitet är skit men tydligen är de bra på att ta reklamationer
DragonLady
Jag har också handlat där o det är samma sak med min ängel.. fast min "is no more" så att säga.
Jag ringde dem och det var inga problem att dra av den döda ängeln från räkningen..
Det såg ut som den blivit frostskadad eller något.. har väl åkt med nån posttur till norrland eller nåt dunno.gif
Det första året jag handlade där var det ok men nu är det urusel kvalitet.. så där blir det nu mer "no more"... no.gif
bikiv
CITAT (evni @ 27-05-2008, 20:48) *
Är det fler som har samma dåliga erfarenhet som jag. Jag tänker inte handla där någon mer gång. Första och sista gången.
/Eva

Även jag thumbdown.gif Aldrig mera Bakker för min del! För flera år sedan beställde jag ganska mycket och för alldeles för mycket pengar. Det var perenner och lökar. Som minne av denna svindyra beställning har jag en raspig sterioradio som knappast fungerar. Växterna, som kostade multum? Existerar inte!!! Nästan allt som kom med försenad leverans var dött angry.gif Det blev en mycket dyr gratisradio ...

sparre

Jag beställde en taggfri björnbergsbuske två år sedan, den var så dålig redan när den kom. Den har överlevt men vaddå... den är fortfarande ca 15cm "hög"!!!!!
Alrig mera någon beställning från dom i min del.

Anki i Sörmland
Överbölingen
Beställde lite av varje från Bakker. Fick lite av varje och det mesta var kass. Reklamerade och fick presntkortscheckar. Skickade in och klagade igen i slutet av sommaren och fick en himla massa narcisslökar. OK de var OK och vi hade dessutom tänkt att köpa några hundra till björklunden. Kan bara säga att vi har massor med narcisser men handlar inte av Bakker längre.

Jag tror att man skall hålla sig till de etablerade och kända firmorna. Det är klokt att ringa och prata före beställning. Man hör ganska väl om det är personal som kan trädgård och då är det oftast OK.

Granska fotona lite närmare. Ofta är de glassiga bilderna manipulerade. Samma blomgrupp finns med flera gånger på en bild.
Maria82a
Jag har beställt från bakker....om man ska ha deras en kronas erbjudande så måste man nog vara den som ska ha först levererat varorna... jag ville ha en önskebrunn med anemoner men den var slut...så jag fick en trädgårdstomte ist...den var okej...

Mina lökar har då rötter men syns inte någe grönt i alla änn...har fört ut dom för att avhärda dom... skäggirisarna verkar vara utan grönt änn...men får se....jag har tagit det lugnare med vattningen förut tror jag att jag vattnade för mkt på endel så de blev hängiga.. nu låter jag jorden vara mer torr...

Men jag kan tycka att posten e skitseg...mena det stod datum på paketet...typ tagit en vecka innan jag fick paketet...frågan om posten virrat bort sig el vadå confused.gif köpte en kaprifol som hade torkade blad när jag fick den...brun stamm typ...men jag har vattnat den och den har gröna små blad nu... phuuu..tur den överlevde... övriga växter i påsarna verkar ha klarat sig....
Fenja
Handla inte av Bakker, Easy Plant, Rosenlust, det finns säkert fler urusla leverantörer. Gynna en seriös handelträdgård eller plantskola i stället!
Mvh
Fenja
Maria82a
Easy Plant har jag hört talas om..... min moster brukade beställa därifrån...hon köpte ettåriga plantor...

Hon fick hem endel döda plantor....så ringde hon dit och sa att hon inte vill betala för plantor som inte går att använda... hon drog av i räkningen för vad hon betalat för plantorna...då hotade dom med inkasso och hon blev tvingad betala för döda växter... hon hade ringt dit och förklarat men det hjälpte inte, hon sa även att det är svårt komma fram till företaget om man vill reklamera.
hjärtegull
Jag är medlem i Easy Plant, och kan säga att jag är allt annat än nöjd. Hutlöst dyra blommor (fick en pluttig liten änglatrumpet och en diadembuske för typ 300 spänn. i mina ögon är det dyrt), och man får aldrig veta i förskott vad det är man kommer få, så man kan tacka nej till en sändning.

Plus att jag fick en dendrobium, som egentligen gör sig bäst i en "vanlig" kruka, men då fick jag med en glaskruka som passar bäst till phalaeonopsis, varpå jag ringde dom och undrade varför dom skickade med den krukan osv. Gissa vad jag fick till svar? "Nu är det ju inte jag som har skickat med den krukan, så det kan jag inte svara på..." Nej, det är väl klart att det inte är HON som sitter i kundtjänst som har skickat med krukan, men hon ska väl för fasiken kunna ta emot ett klagomål?

Hur som helst så lovade hon att jag skulle få 100 kronors avdrag på min faktura, vilket jag inte fick... Men då orkade jag inte bråka längre.

Jag förstår inte varför jag inte säger upp mitt medlemsskap, jag har varken plats för fler blommor, eller lust att få mer skitväxter från dom. Får väl skylla på nyfikenheten, jag undrar vad jag kommer få i nästa paket : P
Juli S
När jag såg Bakkers tidning för första gången, blev fashinerad och gjorde bestälning av lökar, istället för fina sorter som papegoja-tulpan och dyl. fick vanliga tulpaner för dyr pris. Reklamerade året därpå och fick hem nya, men igen absolut vanliga tulpaner som påminner inte papegojan alls. Deras Drakkalla blommar inte, har den i 3 år redan och de har " blomning garanti", men inget händer.
Easy plant... Där handlade jag en gång också, fick 2 cm "stora" plantor väldigt dyrt, vissa var döda... Har aldrig handlat av de igen och aldrig kommer att göra!!!

Berith
Sök här på dom firmorna ni pratar om ska ni se att ni hittar diskussioner och varningar sen tidigare. nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon