Fru fet
Jag köpte ett droppbevattningssystem från Hozelock förra året, en variant med timer för sju dagar. Jag får den inte att fungera! När jag ansluter den till slangen så rinner det rakt igenom även när den är avstängd, dvs valvet inuti verkar inte hålla tätt. Så kan det väl inte vara meningen att det skall vara? Flödet igenom är ju större när den är på men en rännil sipprar alltså igenom hela tiden. Jag har reklamerat den och fått en ny två gånger men ingen skillnad. Kan ju inte påstå att personalen på Willab i Bromma (där jag köpte den) har varit några klippor direkt även om de villigt har gett mig nya när jag har klagat (och i montern på Älvsjömässan frågade de om jag verkligen hade satt i alkaliska batterier och inget annat - det har jag, som om det skulle göra någon skillnad). Är det den som är korkad - eller är det jag whistling.gif ? Nån som kan ge mig ett gott råd?

jenny
Grönberg
CITAT (Fru fet @ 06-06-2008, 21:54) *
Jag köpte ett droppbevattningssystem från Hozelock förra året, en variant med timer för sju dagar. Jag får den inte att fungera! När jag ansluter den till slangen så rinner det rakt igenom även när den är avstängd, dvs valvet inuti verkar inte hålla tätt. Så kan det väl inte vara meningen att det skall vara? Flödet igenom är ju större när den är på men en rännil sipprar alltså igenom hela tiden. Jag har reklamerat den och fått en ny två gånger men ingen skillnad. Kan ju inte påstå att personalen på Willab i Bromma (där jag köpte den) har varit några klippor direkt även om de villigt har gett mig nya när jag har klagat (och i montern på Älvsjömässan frågade de om jag verkligen hade satt i alkaliska batterier och inget annat - det har jag, som om det skulle göra någon skillnad). Är det den som är korkad - eller är det jag whistling.gif ? Nån som kan ge mig ett gott råd?

jenny

Har du provar att tejpa bort problemet?
Fru fet
Jag är tveksam till att tejp skulle kunna hjälpa eftersom felet sitter inne i själva apparaten. Valvet ser ut som en kameraslutare ungefär och det är det som inte håller tätt.

jenny
Bassam
du ska säga till dem att kommer och titta på systemet annan ska du tllbaka den och få fölåt, du kan ringa till den här företagen och fråga
email : info@bevabevattningsteknik.se tel 08-505 949 80 fax08-742 10 05
GATUADRESS/ Office adress Radiovägen 27 B SE - 135 48 TYRESÖ
Lycka till, H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon