Full version: Parma-gös
Mollis
Här kommer ett Gös-recept som jag inte testat men tror mycket på! Jag ska testa så fort jag får tag i en Gös....

Räkna med en gösfilé per person. Doppa först filéerna i uppvispat ägg (uthällt på en tallrik),
sedan i en blandning av riven parmesanost, lite paprikapulver, salt och peppar.
Smält en klick smör och lägg i fiskfiléerna när smöret blivit aningen brynt.
Stek varsamt 4-5 minuter på var sida. Servera fisken alldeles nystekt med potatis och citron till.
KURT
Det är säkert gott att panera fisk med parmesanost, men just gös vill jag nog steka med skinnsidan kvar.

Pestopanerad fisk (t ex lax) är också gott.
Mollis
CITAT (KURT @ 13-06-2008, 14:51) *
Det är säkert gott att panera fisk med parmesanost, men just gös vill jag nog steka med skinnsidan kvar.

Pestopanerad fisk (t ex lax) är också gott.

Ja pestopanerat är gott! Om man inte vill ta gös så går det lika bra med abborre skulle jag tänka, och dom får man ju kroken mycket oftare så att man har "råd" att testa lite.
Gåsis
Just det gjorde jag förra helgen, panerade abborre i mjöl/parmesanblandning. Fast jag visste inte det fanns som recept dunno.gif Men gott blev det, med lite ruccola och potatismos till.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon