Sidor: 1, 2
pejahren
Om det är någon som känner frör det internationella och besöker Oslo, och på samma gång har lust att titta på en ordinär frimärksstor trädgård, kan vi väl se vad vi får till tongue.gif
Cilla
Nu börjar det växa här - även Oslo med Pejahrens trädgård kan besökas!

Anmäl intresse du med om du vill besöka och få besök!

Det börjar bli intressant med en karta där man kan klicka på markerade ställen och få upp mer information om trädgårdarna/trädgårdsägarna och hur man når dem via email. Det vore kul om man själv kunde fylla i informationen i ett litet formulär som kom upp om man klickade på kartan.

Den som har lust att göra en hemsida med denna funktion blir säkert välbesökt!

Västra Götaland:
Dannike sydost om Borås - Ina
2 mil från Hjo - Wargen

Bohuslän:
Ariana

Göteborg:
Hisingen - Hannele
Hisingen - Louise i Göteborg
Hisingen - Sylvia

Östergötland:
Boxholm på gränsen Ö-götland/Småland - Ewa L

Småland:
Utkanten av Nybro (Kalmar län) - Adri-Anne
Norr om Nybro - Anne
Hyltebruk 5 mil NO om Halmstad - renate

Närke:
Örebro - Adrian

Halland:
Onsala - Cissi

Sörmland:
5 mil söder om Stockholm - Oldwolfie
Eskilstuna - Hans i Mälardalen
Mälardalen - sanna
Västerås - Kajsa

Roslagen (några mil från Norrtälje):
Väddö - Eivor E

Skåne:
Stanstorp i utkanten av Höör - Ingegerd (Almdalen)
Norr om Höör - Eva i Skåne
Tyringe väster om Hässleholm - Lena N

Uppsala:
Balkongfika - Evarina

Stockholm med omnejd, Stockholms skärgård:
Tantolunden i city - NinaL
Tranholmen, saltsjön - Cilla
Dalarö, saltsjön - Maudan
Ekerö, Mälaren - Blomstersmurfen
Upplands Väsby - Ingo

Södertälje:
Angelika

Oslo:
Pejahren
Alpiner i Halmstad
Cilla!
Trevligt initiativ med besöksträdgårdar.
Kan vi kanske intressera Ingemar för en avdelning för besöksträdgårdar.
Gör man ett enkelt standardformulär, som trädgårsägarna kan fylla i, kan man lätt hitta geografiskt och sortera efter intresseområde.
Vi har beskrivit vårt intresse och vår trädgård i vår hemsida.
Alla som går böjda, kryper,sitter på huk, fotograferar, antecknar och ställer frågor om odling är alltid väkomna.
Vi har däremot tröttnat på besök av grupper där deltagarna går i bredd genom trädgården.
M.v.h. Gun-Britt och Bernt
Cilla
Ni som planerar att åka till mässan i början av april kan ha glädje av att titta på denna lista och planera att göra trevliga stopp på vägen! I april är ju alla planer på gång och många av oss skulle säkert vilja dela dem med andra.

När några till anmält intresse lägger jag in dem och Bernts härliga trädgård på listan!

Jag håller med dig Bernt - nu börjar detta bli intressant att göra formulär och karta av!
Betty
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 16-11-2003, 09:30)
Alla som går böjda, kryper,sitter på huk, fotograferar, antecknar och ställer frågor om odling är alltid väkomna.
Vi har däremot tröttnat på besök av grupper där deltagarna går i bredd genom trädgården.

Enskild detaljnjutning blink.gif Gemensam gruppnjutning blink.gif
Det finns många sätt att njuta av vackra trädgårdar rolleyes.gif
Cilla
Ett tillägg och några korrigeringar i listan. TACK alla som hjälper till med rätttningar!

Anmäl intresse du med om du vill besöka och få besök! Om du vill besöka någon - kontakta denne via mail på Odla.nu. Se namnet på den du vill besöka, gå till medlemslistan och maila!

Västra Götaland:
Dannike sydost om Borås - Ina
2 mil från Hjo - Wargen

Bohuslän:
Ariana

Göteborg:
Hisingen - Hannele
Hisingen - Louise i Göteborg
Hisingen - Sylvia

Östergötland:
Boxholm på gränsen Ö-götland/Småland - Ewa L

Småland:
Utkanten av Nybro (Kalmar län) - Adri-Anne
Norr om Nybro - Anne
Hyltebruk 5 mil NO om Halmstad - renate

Närke:
Örebro - Adrian

Halland:
Onsala - Cissi
Halmstad - Bernt. http://hem.spray.se/saxifraga/besok.htm

Sörmland:
5 mil söder om Stockholm - Oldwolfie
Eskilstuna - Hans i Mälardalen
Västerås - Kajsa

Roslagen (några mil från Norrtälje):
Väddö - Eivor E

Skåne:
Stanstorp i utkanten av Höör - Ingegerd (Almdalen)
Norr om Höör - Eva i Skåne
Tyringe väster om Hässleholm - Lena N

Uppsala:
Balkongfika - Evarina

Stockholm med omnejd, Stockholms skärgård:
Tantolunden i city - NinaL
Tranholmen, saltsjön - Cilla
Dalarö, saltsjön - Maudan
Ekerö, Mälaren - Blomstersmurfen
Upplands Väsby - Ingo
Stockholmstrakten - Sanna - tips välkomnas till skrotig trädgård

Södertälje:
Angelika

Oslo:
Pejahren
Tingstäde
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Om odla.nu-folk befinner sig på Gotland - så varmt välkomna till min trädgård mitt i Tingstäde City - you cant´t miss it.

tongue.gif

Tingstäde
Wargen
Tack för inbjudan. Jag har planer på att åka på Medeltidsveckan nästa år...då ska jag dessutom till Fårö och hälsa på bekanta...och Tingstäde ligger ju längs vägen....så hör du nån som ylar i trädgården så kan det vara Wargen.... smile.gif
torvan
Vad jag blir avundsjuk på dig Cilla som bor på Tranholmen! Jag var nära att köpa där för 15 år sen men min man var inte lika säker ocvh sen drog sig säljaren ur så det blev inget...
Så nu bor jag kvar i en brf på Stora Essingen med en trädgård som jag sakta men säkert jobbar upp. Den är inte alls uppvuxen eftersom jag drar upp mycket själv så tar det ju sin tid. Om nån är intresserad så kom förbi och ta en fika i vårt nya Florum växthus som ska upp i vår! Runt den håller jag på att anlägga en "vit rabatt" och ett litet vattenblänk i en skreva, det är vårens projekt så jag kommer nog att bo i trädgården i år!
rolleyes.gif torvan
Malvia
Oj vad alla är gästvänliga! Då får väl jag bjuda in också.
Har stor men ingen perfekt trädgård i södra Uppland, mellan Enköping och Uppsala. Rätt barnvänligt då vi har pool, gungor, katter och kaniner.
Väldigt lantligt så bilburen bör man vara.
PM:a först så jag hinner röja! tongue.gif Välkommna! Fast nu är det bara snö överallt, så mycket trädgård syns inte.
fruberglund
Skriv med mig på listan också smile.gif

Småland-Broddstorp, ett stenkast från E4:an mellan Gränna & Jönköping.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon