Full version: Årets sommarprojekt
Sidor: 1, 2
Krolliljan
Ja , så fint det blir. 000.gif bravo.gif
Vilket lyckat sommarprojekt.
Platinum
Nu är mitt växthus klart! wub.gif

Mycket verktygsanvändning har det blivit så vill man ge sig in på något liknande så kan det ju vara bra att ha (eller möjlighet att låna)...kapgersåg, sticksåg, cirkelsåg, handsåg, skruvdragare, hammare, vinkeljärn, tvingar, vattenpass, talmeter eller måttstock och andra bra att ha verktyg. Rätt verktyg underlättar verkligen arbetsprocessen.

Total materialkostnad = ca 3350:-
Trämaterial ca 2100:-
Plasttak ca 450:-
Ledgångjärn, minivinklar, ventilgaller och dörrhandtag ca 350:-
Färg och penslar ca 450:-
Fönster 0:- (fanns på loftet redan då vi köpte huset).
Skruv och spik 0:- (nypris runt 300:- skulle jag tro)

Av spillvirket har det blivit ett kaffebord som är monterat på en avverkad stamdel och tidsnog så blir det väl sittplatser där runt.
Grönberg
Urtjusigt! bravo.gif
Heda
Åhh, så fint!!! Nu har jag ångrat mig....måste nog bygga mitt eget växthus nästa år!! Det är ju så fint!! I väntan på resurser och plats till ett "Grönbergskt" ska det bli ett underbart "Platinskt"!!! smile.gif

Tack för fantastisk inspiration!!

//Heda
myy
tummenupp.gif wub.gif
Anma
Tjusigt! Vilken inspiration!
Har fått 30 st fönster 155*60 som ska bli ett växthus. Fönstren är med karm och allt!
Projektet är ännu på planeringsstadiet, så inspirationen är guld värd!
Helen i Piteå Zon 5
Sååå gulligt växthus! Vad duktig du har varit, den kan du vara superstolt över att ha byggt själv.
Anna i Åkarp
Vilket jättefint och alldeles underbart litet växthus! Ett riktigt smycke för trädgården! Tack så mycket för att du delade med dig, det var jätteroligt att följa bygget.
Platinum
Det pryder sin plats även på vintern smile.gif

kasam
Helt underbart hus du skapat!!! bravo.gif
Pryder sin plats både sommar o vinter.
Ja, o härlig inspiration för mig som går i litet växthus & lusthus-tankar - vill ha, vill ha, vill ha!!! yes.gif
diva&hero
Jättefint växthus!!! bravo.gif Blir jättesugen på att bygga ett själv också. Det är mycket finare än ett i aluminium som jag tittat på.. Och billigare med, man kan ju köpa mera växter till trädgården istället. tummenupp.gif
Nä, nu ska jag övertala herrn i huset. VILL HA!! naughty.gif

/Ullis
Heda
Nu fick jag också ny inspiration! Har ju börjat växthusdiskussionen hemma! Jag har ju bara ett "mjukplasthus" alltså ett sånt med metallram och en plasthuva. Nu har plasten gett upp. Gamla fönster är ju visst hårdvaluta nuförtiden...men växthusglas kanske man kan få tag på för en billig peng...hmmmm. Måste komma ihåg att visa denna tråd för mannen hemma, han var faktiskt inne på att bygga något när vi diskuterade häromdagen...

Ååh, va roligt!!

//Heda
Grå
Inte hälften så välbyggt, inte hälften så snyggt, men klart inspirerat av Platinums ljuvliga byggprojekt.
Här är resultatet av min avundsjuka wink.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Grå @ 16-05-2009, 19:10) *
Inte hälften så välbyggt, inte hälften så snyggt, men klart inspirerat av Platinums ljuvliga byggprojekt.

Hihi..._Det var en rolig presentation!!!
-Vad fint du har gjort Grå! Ser ut att vara i alldeles lagom och behändig storlek.

Njut och ta vara på stunderna i ditt kära växthus... wub.gif
smiley_small_hug.gif
Platinum
CITAT (Grå @ 16-05-2009, 19:10) *

Vackert jobbat Grå smile.gif
Gillade din ramsa där på bloggen, hehe.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon