Full version: Kvinnor OCH män
Sidor: 1, 2
Grå
Strålande början! smile.gif Vad kul!
Det är riktigt jobbigt när de tittar surt på en och kommer och snor häftapparaten och muttrar "Den tillhörde faktiskt Ingela som var här innan"
Ingrid Zon3
biggrin.gif eller hur!
Men den tidigare rumsdisponeraren är lyckligt pensionerad så det är ju inga konflikter där. Dock blev jag tvungen att beställa extra städning eftersom dammråttorna dansade samba bakom sladdar och diverse extrautrustning. Och sånt kan ju tolkas lite hur som helst...

För några år sen gick jag en kurs som var uppdelad i 4 pass om tre dagar. Först dagen varje pass blev var och en ombedd av lärare att berätta något "nytt och bra" sen sist, dvs något positivt som hänt sedan vi träffades senast. Framåt tredje passet hajjade jag vitsen eftersom jag kom på mig själv med att tänka efter och fokusera på nytt och bra som hände. Väldigt nyttig övning eftersom det styr in en på positivt tänkande, "count your blessings" liksom.

Synd att ingen frågar om det en gång i månaden längre, men man kan ju göra det själv.
Gita
På tal om udda presenter kan jag berätta en söt historia från min vänkrets.
När hon fyllde femtio år fick hon en utombordsmotor till båten av sin man, hon log och tackade fast det kanske inte var precis det hon väntat sig. Ett par månader senare fyllde han femtio, kan ni gissa vad hon gav honom i present, jo ett svindyrt halsband av äkta pärlor.
Jag kan tillägga att historien är alldeles sann och att paret i fråga är väldigt lyckliga med varandra.
Gita
Gillan
Oväntat?, Hrmm, jag får nog aldrig något oväntat. Jag får ju något hela tiden.........växthus, nya rabatter, en puss på munnen eller kinden flera ggr om dagen, en fråga om jag behöver något titt som tätt, ..................fast det är klart, en blombukett är nog ganska oväntat laugh.gif ( från båda håll ), vi köper ju en massa plantor tillsammmans ( måste väl också räknas blush.gif )

Får väl se om jag kan övertala Dealer att yttra sig crazy.gif

Jag glömde ju......förra helgen frågade/påstog mitt minsta barnbarn ( 2 1/2 år ) " visst är du min egna farmor", och visst är det så, jag har en son som har ett barn, alltså kan jag bara vara farmor till just henne wub.gif . Sen är jag ju mormor till två hjärtegull också yes.gif wub.gif , men detta är ju helt OT
Grå
Det är väl inte OT. Barnbarn som vill ha en egen farmor är väl uppskattning om något. Skillnad hade varit om ungarna skriker och springer när du kommer...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon