Full version: Släpkärra
henriks
Kanske fel forum, men det kostar ju inget att fråga:
Nu är det dags, nu skall jag ha tag i en större släpkärra så att jag åtminstonde kan påstå att jag lastat släpkärran lagligt.
I ett antal års tid har jag haft ett halvt öga öppet och tittat efter lämplig kandidat för ett byte, men idag svängde jag in hos handlaren på väg hem och frågade vad en ny Gisebo kostar. fear.gif När jag kom hem satte jag mig vid datorn och letade efter billigare/mer prisvärda alternativ. Har letat som en idiot efter bra och billiga släpkärror (ja, jag vet att det inte går att förena bra och billigt...) och det tycks mig som Henra och Gaupen verkar vara vettiga alternativ. Henra har jag pratat med en som har en (fast mycket större än den jag tänkt mig) och han var helnöjd men Gaupen? hade aldrig hört talas om dem innan? någon?

För... önskedröm... det finns väl ingen som vill byta till sig en 750kg eller 1000 kg kärra och gärna vill bli av med en 1500 eller större? confused.gif
Ralf
Sorry, kan inget om flaksläp, men gjorde en rejäl inventering av båtsläp för några år sen. Kom snabbt underfund med att man fick det man betalade för. Dom bra var dyra o dom billiga danska (?), tja man fick det man betalade för.... Polare valde att bygga sitt eget bilsläpp o regga in det. Men ärligt talat undrar jag hur många, om ens några, kronor som han tjänade...
henriks
CITAT (Ralf @ 01-09-2008, 20:35) *
Sorry, kan inget om flaksläp, men gjorde en rejäl inventering av båtsläp för några år sen. Kom snabbt underfund med att man fick det man betalade för. Dom bra var dyra o dom billiga danska (?), tja man fick det man betalade för.... Polare valde att bygga sitt eget bilsläpp o regga in det. Men ärligt talat undrar jag hur många, om ens några, kronor som han tjänade...

Det var precis vad han som hade Henra släpet sa... de har två släp med totalvikt 2 ton, det ena ett henra och det andra hemmabyggt. Det hemmabyggda var dyrare än det köpta, och då är det ändå proffssläp (de sysslar med byggsmide och kör omkring på rejäla lass ibland)

Henra vet jag inte var det kommer ifrån, men Gaupen är norskt. Båda är ganska jämförbara prismässigt och nästan 10000 billigare än Gissebo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon