Sidor: 1, 2
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 03-02-2010, 09:55) *
Hm... jag har ett par säckar blomjord som blev över förra året. De har stått ute i kylan (tidvis -10°). Vågar man använda den?

Jag tror nog att det kommer flygfän ändå... Och det finns ju inte mycket som garanterar att jorden du precis har köpt inte har legat ett tag i affären.
Vad händer om man slänger in jorden i micron? Då tar det ju död på ev ogräsfrön, det samma borde ju gälla flygfääggosv.

CITAT (Crazy4Flowers @ 03-02-2010, 08:59) *
Är det ingen som har provat mitt förlag med Provadopinne i vattenkannan? Ska väl inte användas för grönsaker, men borde fungera bra för krukväxter, perenner, bienner och annueller.

Jag har köpt pinnarna men inte använt dem än då jag precis planterat om alla blommor så jag antar att jag bör vänta lite.

Köpte dock de där gula klisterlapparna så jag har inte så mycket som flyger runt just nu. Men jag vet inte om det gnags där i jorden i det tysta...
blomkronan
Idag var jag på Weibulls Citybutik på Sveavägen 32 och köpte Nemablom yahoo.gif Nu kan jag rädda mina sådder yahoo.gif 98:- tog dom för en påse som räcker till en heldel... 2kvm.
[attachment=46923:DSC03635.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon