Full version: Hej alla igen!
Sidor: 1, 2
estet
Jo det var torr luft/värme. Men jag tar hellre fuktig värme faktiskt när jag har upplevt så här torr värme.
En annan som gjort samma resa beskrev luften "heta vindpustar som från järnverkets tappningar som brände i kinderna."

På väg uppför till Oatman...
[attachment=25098:Bild_378_kopia2.jpg]

Inne i en antikaffär fanns det allt möjligt.
[attachment=25099:Bild_402_kopia.jpg]
estet
Kingman, Arizona, var så vackert! En grön oas mitt i öknen med ett av de bästa hotellen vi bott på. Badade kl 19 och då var det 27 i luften och en så vacker solnedgång.
Det måste jag tillägga, de har väldigt snabba tvättmaskiner! Enorma toppmatade ena. Det var myntmatade maskiner så man såg då hur länge det skulle ta: 16-20 min beroende på program. Passade nämligen på att bada medans vi tvättade. smile.gif
[attachment=25118:Bild_361_kopia.jpg]

Las Vegas måste upplevas!
Bellagio hotell och dess fontänshow till musik. Frank Sinatra var det just här på bilden.
[attachment=25119:Bild_469_kopia.jpg]

Neon...
[attachment=25120:Bild_486_kopia.jpg]
Wilmer
*vill ha läcker sadel*
Klint
Läckert! thanks.gif Det måste varit underbart! Mycket fina bilder bravo.gif Vi jobbar skift och funderar skarpt på att åka till New York nästa ledighet i nov. Men det ni gjort måste ju varit ett jätteäventyr. Jag vill oxå!! Inga fröer,det var väl inte så att ni tog med er en bil hem istället? giggle.gif En sådan där resa är väl välplanerad Kanske kan man få nåra tips senare, för förr eller senare sticker vi nog, cool.gif jag menar route 66 de är ju en klassiker tummenupp.gif
estet
CITAT (Klint @ 04-10-2008, 07:52) *
Läckert! thanks.gif Det måste varit underbart! Mycket fina bilder bravo.gif Vi jobbar skift och funderar skarpt på att åka till New York nästa ledighet i nov. Men det ni gjort måste ju varit ett jätteäventyr. Jag vill oxå!! Inga fröer,det var väl inte så att ni tog med er en bil hem istället? giggle.gif En sådan där resa är väl välplanerad Kanske kan man få nåra tips senare, för förr eller senare sticker vi nog, cool.gif jag menar route 66 de är ju en klassiker tummenupp.gif

Inte jätteplanerad... Vi hade första nattens motell bokat, och sista tiden som vi spenderade i L.A. Hade med en route 66 guidebok om allt sevärt som fanns och hur vi skulle köra för att verkligen köra på 66:an.
Kollat mycket på google maps. Väl framme i L.A. hade jag ett helt A4 med sånt vi ville se; bilträffar, verkstäder, speciella restauranger & affärer, "kändiskyrkogårdar" och shoppingcenters.
Fanns många bilar vi ville ta hem...så billiga. De har panik nu och säljer iväg dem när bensinen blivit så dyr för dem...

[attachment=25159:Bild_499_kopia.jpg]
På bilden står jag med ryggen mot Death Valley, riktigt, riktigt varmt här. Här stod det på vägskyltarna att det fanns ingen service på x antal miles. Hade rejält med bensin i bilen och stora dunkar med vatten i bilen med oss. Det var verkligen ödemark.

[attachment=25160:Bild_508_kopia.jpg]
Pasadena, Kalifornien! Bilden tagen från hotellrummet.
Kastade oss i bubbelpoolen utomhus när vi anlände efter den spännande ökenkörningen ovan och njöt av en vacker solnedgång över palmerna. Betydligt svalare här tack vare havet, bara 25.

[attachment=25161:Bild_511_kopia.jpg]
Tror ni jag åt upp hela?? Jag fuskade och tog bort locket så gick den ned precis. giggle.gif Ölen (budweiser) serverades i gamla syltburkar och de serverade oskalade naturella jordnötter som snacks innan maten kom. Satt och tänkte på Janne Långben. tongue.gif

estet
Nuu går vi i mål! Santa Monica beach! Tyvärr var det disigt på morgon och förmiddagen, smog säkert också.
[attachment=25163:Bild_522_kopia.jpg]

De här bilarna rattades av svenskar som skulle köra åt andra hållet, upp till Chicago. www.a-fordresan.se
[attachment=25164:Bild_513_kopia.jpg]

Hollywood!! Vårt hotell, där man körde till parkeringen hade en sån här fin mur.
[attachment=25165:Bild_524_kopia.jpg]
Klint
cool.gif thanks.gif giggle.gif kram1.gif 000.gif 1:a klassens reseskildring.Nu vet ju Du vad du ska minnas när du sitter på hemmet å rullar tummarna
Aqvakul
Underbara bilder! wub.gif

Börjar oroa mig över att resan snart nått sitt mål unsure.gif
Biggan_
Vilken fantastisk resa du tagit med oss på! Så vackra, trevliga och roliga bilder och en fin reseskildring!
thanks.gif
Betty
Tack för den intressanta reseskildringen - och tack för alla fina bilderna, du är en duktig fotograf! tummenupp.gif
estet
blush.gif

Nog finns det bilder än att visa, var inte orolig! Route 66 slutar i Santa Monica.
Vi tillbringade nästan 2 v. i L.A.

Fotat från badrumsfönstret!! Här stod jag mycket och tittade faktiskt, fick se en tvättbjörn på baksidan en kväll som rotade runt och klättrade uppför en tel.stolpe.
[attachment=25187:Bild_531_kopia.jpg]

Lägg märke till en mycket känd skylt till vänster...
[attachment=25188:Bild_530_kopia.jpg]

Fotat från Griffith Observatory som också syntes från vårt badrumsfönster...
[attachment=25189:Bild_571_kopia.jpg]
estet
[attachment=25191:Bild_1352_kopia.jpg]

Hibiscus buske!

[attachment=25192:Bild_1354_kopia.jpg]

Bambuhäck!

[attachment=25193:Bild_823_kopia.jpg]

Kottepalm för 44 dollar!!
Aqvakul
CITAT (estet @ 05-10-2008, 14:27) *
[attachment=25191:Bild_1352_kopia.jpg]

Hibiscus buske!

[attachment=25192:Bild_1354_kopia.jpg]

Bambuhäck!

[attachment=25193:Bild_823_kopia.jpg]

Kottepalm för 44 dollar!!

Rejäla grejer!!!!
yahoo.gif
stennie
Vilken härlig resa det måste ha varit...tack för att jag har fått "följa med på turen"
estet
Varsågod Stennie o alla andra!!

Universal Citywalk på Unversal Studios. Affärer och restauranger, bio mm. L.A. bjöd på vackra solnedgångar. wub.gif

[attachment=25235:Bild_706_kopia.jpg]

En godisaffär där...

[attachment=25236:Bild_691_kopia.jpg]

En trottoar i Hollywood med en ganska vanlig syn. Ficusträden håller på att bryta upp de stora betongplattorna. Man fick alltid hålla ett öga på var man satte fötterna.

[attachment=25238:Bild_1249_kopia.jpg]
estet
På Home Depot som jag kan översätta till vårat Beijers, fanns det en trädgårdsavdelning. smile.gif Det var här kottepalmen fanns också.

[attachment=25301:Bild_817_kopia.jpg]

Mer palmer och bananplantor som man kunde handla...

[attachment=25302:Bild_822_kopia.jpg]

[attachment=25303:Bild_818_kopia.jpg]
Aqvakul
CITAT (estet @ 05-10-2008, 20:28) *
En trottoar i Hollywood med en ganska vanlig syn. Ficusträden håller på att bryta upp de stora betongplattorna. Man fick alltid hålla ett öga på var man satte fötterna.
[attachment=25238:Bild_1249_kopia.jpg]

En sån jättehärlig bild!!! yahoo.gif
AstLar
Vilken härlig resa! Nu har jag tittat igenom hela tråden på en gång. Tack för en trevlig tur !! smiley_small_hug.gif
estet
En vacker villaträdgård som vi gick förbi en kväll. wub.gif

[attachment=25350:Bild_1161_kopia.jpg]

[attachment=25351:Bild_1162_kopia.jpg]
estet
Samma fina trädgård:

Stoort apelsinträd...
[attachment=25356:Bild_1163_kopia.jpg]

Sidenpipranka
[attachment=25361:Bild_1160_kopia.jpg]

Näsduksträd? dålig på exotiska sorter...
[attachment=25364:Bild_1159_kopia.jpg]
Aqvakul
Wooh!!! wub.gif
estet
Venice beach! wub.gif

[attachment=25414:Bild_1275_kopia.jpg]

[attachment=25415:Bild_1277_kopia.jpg]

Gower Street med höga palmer.

[attachment=25416:Bild_907_kopia.jpg]

En så vacker blomsteraffär vi passerade varje dag.

[attachment=25417:Bild_1068_kopia.jpg]
estet
Många fina hus finns det i L.A.!

[attachment=25426:Bild_1048_kopia.jpg]

De här träden var så vackra men jag vet inte vad det är för sort.

[attachment=25427:Bild_903_kopia.jpg]

Närbild.

[attachment=25428:Bild_868_kopia.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon