Full version: Kattmat
Sidor: 1, 2
Miro
Hej!
Liten uppdatering på mina små kissar!
Nu får de ungefär hälften av sin mat som blötmat och vet ni vad!?
Min matglada katt är inte särskillt matglad längre. Tigger knappt, verkar inte alls så vansinnigt utsvulten längre och så vidare. Hon flörtar ju lite om man är i köket, men då har hon vanligen blötmat och hoppas på lite torrt, men förr var hon hysterisk hela tiden... Otroligt skönt!!! bravo.gif

Magen är lite mosig ibland men inte värre än så, och jag tror fördelarna uppväger nackdelarna.... Vi stannar nog på den här fördelningen ett tag tror jag.

Såg för övrigt att willys egna kattmat (iaf den med lamm) inte innehöll spannmål el grönsaker, däremot socker så jag har hört av mig till axfoods för att få besked om hur mkt confused.gif . Den gillar i alla fall mina kissar mer än Mjaus burkar...

Hur är det egentligen med taurin? om det inte står hur mkt maten innehåller (som tex på vissa mjau-tetror) bör man vara försiktig då?
Miro
För de som ev är intresserade så har jag kollat upp willy egna kattmat och den innehåller max 0.5% socker och även här är det för färgen
Whiskuchi
Härligt, då har jag ännu ett alternativ! smile.gif
....fast jag ger å andra sidan blötmat av vilket märke som helst hellre än torrfoder. Vätskeinnehållet väger upp ev. socker och spannmål (och totala halten vegetabilier lär vara lägre än i torrfoder ändå) tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon