|
ingrid fuxwall
10-11-2008, 19:22
Nu har jag fått fröna och plockat åt mig och lagt in nya och det enda som återstår är att skicka vidare men då uppstår ju problemet - jag har bara en adress lista och inte en aning om vilket nick jag ska skicka PM till. Vill nummer två har kuvertet? ingrid CITAT (Margith @ 08-11-2008, 22:16)  Nu är kuvertet på väg på 2:a vändan.
Vad säger ni om att vi gör så här: När du får kuvertet, PM:a nästa på listan och fråga om han/hon vill ha det. Säger han/hon nej, stryk namnet från listan. Säger han/hon ja, men inte riktigt nu, låt namnet stå kvar och PM:a nästa istället.
Till slut hittar du antingen nån att skicka kuvertet till, eller alla namn på listan är strukna. När alla namn är strukna, skicka då tillbaka kuvertet till mig, jag får väl fundera lite på vad jag ska göra med det.
Låter det bra?
Margith
10-11-2008, 19:55
Jamen jag är ju då som jag vart, ber om ursäkt Jag hade ju tänkt att jag skulle skicka en ny lista, med bara nicken, men det kom jag alltså inte ihåg Jag PM:ar listan till dig Ingrid och hoppas att du har en skrivare så att du kan skriva ut den och lägga in den i kuvertet.
Irene_L
10-11-2008, 19:59
Ingrid...jag kollade på första sidan i den här tråden och då står det att tulle är nr 2.
Sen undrar jag om du kan stryka mitt namn på listan ..eftersom jag inte ska var med i denna omgång. Jag är nr 6. ( i alla fall på första listan om den nu inte har ändrats)
ingrid fuxwall
10-11-2008, 21:01
Nu har jag skrivit ut en ny lista där både nick och adress står, fast inte på dem som tackat nej.
Och så har jag gjort ett kuvert som skickas till tulle i morgon - 40 olika påsar tror jag det var och inte många kopior.
ingrid
blomkronan
11-11-2008, 08:45
40 påsar  VARFÖR! har jag inga frön kvar att byta med jo just det... har redan så många  nya!! Men till nästa omgång ska jag få ihop flera sorter så jag kan spara några och vara med på två rundor Den här kedjan var roligast tycker jag, tack Margith att du lägger ner så mycke jobb så vi alla får ha kul...
Frökuvertet anlände planenligt till mig idag. Oj, vad många fröpåsar säkert dubbelt så många som när jag hade det förra gången . Jag har skrivit till nästa på listan och väntar på svar.
Tulle!!!! Jag har svarat!!! Jag är med ett varv till:) dum fråga  . Tack alla ni andra för första rundans fröer....ska bli kul att få kuvertet igen:)
ingrid fuxwall
12-11-2008, 22:04
Vad skönt att det kom fram - har liksom inget förtroende för posten längre  Men denna gång missade de inte alltså - så bra! Tycker det är lite oroligt när det är så många frön och människor inblandade
Nu är frökuvertet postat och på väg till nr 5 på nya listan.
Det kom till mig idag...och det fanns nåra riktigt roliga påsar igen  . Jag bytte de jag ville ha....packade ner allt i kuvertet, skrev adressen till nästa på listan o klistrade igen......sen läste jag här ..NU....att man ska PMá till nästa på listan o kolla om hon vill vara med ytterligare ett varv....så jag öppnade kuvertet igen o kollade vem nästa person var......och nu har jag PMát:) Väntar på svar.....sen är det bara att posta!
Nästa på listan ville inte vara med.....så jag PMáde ytterligare till nästa........Har fått svar...... "Dito Verde" vill gärna vara med....postar kuvertet i morgon bitti!!! Tack för denna härliga frökedja!!
Margith
27-11-2008, 17:41
Hur går det med frökedjan? Finns det några fröer kvar i kuvertet? Finns det kvar några som vill ha det en gång till? Den som har kuvertet kan väl vara snäll och skriva en liten rad?
Finns hos mig nu, nog finns det fröer så du blir nöjd. Åker nog iväg snart med "listan" i. Man blir ju extra noga nu så att man ser att allt är med. Du vet i dessa tider har man ju så mycket annat att tänka på.
Margith
04-12-2008, 15:06
Nu är kuvertet tillbaka hos mig. Återigen innehöll kuvertet en hel del "måste-bara-ha" fröpåsar. Ni vet såna som man inte visste om innan att man inte kunde leva utan Jag vill tacka Er alla för ni åstadkom en sån trevlig frö-kedja, med många nya spännande fröer att prova till våren och jag hoppas att ni har tyckt detsamma. MEN kuvertet innehåller fortfarande en hel del fröpåsar. Är det nån av er som vill ha det? I första hand ger jag bort kuvertet till någon som varit med i frökedjan. Vill ingen av er ha det, så ger jag bort kuvertet till den Odlait som PM:ar och ber om det.
Lady Hamilton
04-12-2008, 16:12
Jasså har kedjan har gått klart  undra om det var fler än jag som blev missade på 2:a varvet? Du får gärna PM:a mig Margith om vad det finns för frön kvar Kanske det finns något intressant
Margith
04-12-2008, 16:21
CITAT (Lady Hamilton @ 04-12-2008, 16:12)  Jasså har kedjan har gått klart  undra om det var fler än jag som blev missade på 2:a varvet? Du får gärna PM:a mig Margith om vad det finns för frön kvar Kanske det finns något intressant  Men så konstigt Adress-listan ligger i kuvertet och allas namn är strukna Självklart PM:ar jag dig Ladyn
Hej Jag upptäckte nu att det är mitt fel fel att Lady Hamilton inte kom med i runda 2. Det fanns inget mellanrum mellan nr 3 och 4 på listan och läste det som att nr 3 inte ville vara med, men det var ju nr 4 som inte ville vara med. Förlåt mitt fel. Jag skall se vad jag har kvar för 1-åriga och så sänder jag PM till dig Lady Hamilton om det finns några av dessa du kan tänka dig så sänder jag till dig. För övrigt - ett stort tack till Margith för att du haft besväret med att oranisera dessa frökedjor, nu har jag bara att se fram emot runda 2 av perennfröer.
Margith
05-12-2008, 19:37
Ingen fara Tulle. Jag såg också att nr 3 och 4 var strukna med samma kryss och jag har skrivit listan, så det är mitt fel att saknades blankrad emellan. Jag PM:de Ladyn igår och hon har valt ut de påsar hon vill ha av de kvarvarande. De ligger i ett kuvert här på mitt skrivbord.
Det finns fortfarande fröer kvar om någon är intresserad!
Lady Hamilton
05-12-2008, 20:27
CITAT (tulle @ 05-12-2008, 17:06)  Hej Jag upptäckte nu att det är mitt fel fel att Lady Hamilton inte kom med i runda 2. Det fanns inget mellanrum mellan nr 3 och 4 på listan och läste det som att nr 3 inte ville vara med, men det var ju nr 4 som inte ville vara med. Förlåt mitt fel...Jag skall se vad jag har kvar för 1-åriga och så sänder jag PM till dig Lady Hamilton om det finns några av dessa du kan tänka dig så sänder jag till dig. För övrigt - ett stort tack till Margith för att du haft besväret med att oranisera dessa frökedjor, nu har jag bara att se fram emot runda 2 av perennfröer. Ingen fara Tulle  men jag visste inte OM jag skulle skriva som det var eller låta bli?........vill ju inte verka vara "gnällig" Förstod att det inte var med flit någon "strukit" mig
ingrid fuxwall
05-12-2008, 21:06
CITAT (Margith @ 04-12-2008, 15:06)  Nu är kuvertet tillbaka hos mig. Återigen innehöll kuvertet en hel del "måste-bara-ha" fröpåsar. Ni vet såna som man inte visste om innan att man inte kunde leva utan Jag vill tacka Er alla för ni åstadkom en sån trevlig frö-kedja, med många nya spännande fröer att prova till våren och jag hoppas att ni har tyckt detsamma. MEN kuvertet innehåller fortfarande en hel del fröpåsar. Är det nån av er som vill ha det? I första hand ger jag bort kuvertet till någon som varit med i frökedjan. Vill ingen av er ha det, så ger jag bort kuvertet till den Odlait som PM:ar och ber om det. Du får gräva upp lite gräsmatta så att du får plats med nya frösådder ingrid
lilla mamma
15-12-2008, 12:31
Fröerna är hos mig, skickar vidare på torsdag. Det finns fröer kvar-jag lovar.
Irene_L
15-12-2008, 17:54
Lilla mamma....är det inte den perenna frökedjan du menar? Den ettåriga kedjan har väl gått klart eller har jag fel???
Eller är det dom överblivna fröerna du pratar om??
Margith
15-12-2008, 19:55
Joh, jag tror att Lilla mamma har rört till det lite i alla julbestyr 1-åringskedjan är avslutad, kuvertet är hos mig och innehåller fortfarande fröer om det är nån som är intresserad. Bara PM:a! Perennkedjekuvertet däremot är sannolikt hos Lilla mamma
Men det var då skönt...... Det var så tyst så jag blev nästan orolig att den inte ens skulle gå ett varv....Jag som ser fram mot andra varvet. /Anki
hej hej!
Jag bytte till mig Klocktobak utav nån av er....och jag undrar vad det är för färg på den????
Lägger även upp en egen tråd om detta, ifall inte alla läser detta:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|