Full version: Fru gårman
Sidor: 1, 2
Trädet (ZonV)
Gör en skylt med en familj:Mamma, pappa och barn. Alla nöjda..........!!!
Red Top
CITAT (Trädet (ZonV) @ 03-10-2008, 20:18) *
Gör en skylt med en familj:Mamma, pappa och barn. Alla nöjda..........!!!

Men hur ska då alla singlar komma över?? flirting.gif g.gif
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 03-10-2008, 20:47) *
Men hur ska då alla singlar komma över?? flirting.gif g.gif

och alla HBT-familjer?
Chamomille
CITAT (Grå @ 03-10-2008, 10:01) *
Hellre snacka med en kvinna som har stake än en man som bara tror sig ha det.

a0a.gif
Boxer
Med en blomma såklart! yes.gif

Chamomille
CITAT (Boxer @ 04-10-2008, 09:35) *
Med en blomma såklart! yes.gif

smile.gif
Trädet (ZonV)
oki, lösningen är då variera antal skyltar med "familjskylt" "singelskylt" "htbfamiljskylt" så ska väl alla vara nöjda och inte känna sig diskriminerad som så många verkar känna sig nu för tiden...! :-)
Aqvakul
En favoritskylt - men vem är det som inte får köra i mer än 30?

Kat
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2008, 21:37) *
Kat, du har presterat en och annan tokighet här men om du verkligen menar vad du skriver "(Säger hon som går på den toaletten det är byxor på om byxor är klädesplagget för dagen)" så har du slagit nytt rekord. Otroligt löjligt. Då skulle det vara ok om jag tar på mig kjol och knatar in på damrummet? Blir säkert ett jävla liv. Väx upp!

Självklart menar jag det och jag skulle bli uppriktigt jätteglad om du gjorde detsamma.
Könsseparerade toaletter tillhör det heterosexnormativa samhället och är något som folk accepterar utan att blinka bara för att normen är så förblindande. Den fyller ingen som helst funktion egentligen, i de fall toaletterna ser likadana ut.

I övrigt tycker jag inte det tillhör god debattsed med förlöjliganden i stil med den du just gjorde. Den bringar inget som helst gott till samtalet utan gör en enbart irriterad.

Dessutom är 'fru gårman' ett manligt initiativ enligt de artiklar jag läst i ämnet.
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2008, 14:53) *
En favoritskylt - men vem är det som inte får köra i mer än 30?

Det skulle nog kunna vara jag när jag rusar fram med min rullator. Jag funderar på att skaffa ett gammeldags bilhorn att sätta på "styret" flirting.gif

(Min gube gnäller alltid på att jag kör ifrån honom i affärer.)
Huggorm
I Norge har dom efter vad jag förstår redan gjort denna ändring. Men där gick från en äldre skylt där den gående hade hatt till en som var könsneutral. Man ser fortfarande den gamla skylten rätt ofta
Aqvakul
"Könsneutralt" verkar väl bra! Däremot verkar det väl lite onödigt at byta ut en massa fungerande skyltar.
Kat
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2008, 19:24) *
"Könsneutralt" verkar väl bra! Däremot verkar det väl lite onödigt at byta ut en massa fungerande skyltar.

Det är ju här som själva problemet ligger:
Den här typen av saker fungerar bäst som könsneutrala, eftersom de är normerande.
Tyvärr har mannen gjorts till norm i vårt samhälle, varför han ofta räknas som just en 'människa' medan en kvinna gärna enbart blir representant för halva delen av befolkningen.
Således tycker jag att tanken bakom initiativet är hedervärt, men beklagar att tanken inte fått åka hiss ända upp och se problemen på de övre våningarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon