Sidor: 1, 2
Wilmer
Får man göra ett sådant här inlägg med länkar till andra gamla trådar? g.gif Jag blev sugen när det blev lite nostalgisnack i en anna tråd. Mitt första bidrag.

svammeltråd från småprat om trädgård
Chamomille
laugh.gif Så klart man måste få. Roligt.

Aqvakul
Jag tror att detta kommer att bli en succé!
cic
Definitioner-tråden är helt klart en favorit. Tråden är dessutom nästan jämngammal med min odlatid. smile.gif Gillade också tråden med citat. Minns med varmt hjärta mingeltråden och många av de "bild-trådar" som funnits. Dom kanske finns nu också så klart.. Bara jag som inte är här nu för tiden bara..

Saknar en del personer från förr också. Som tex Amaira. Saknar hennes bilder och berättelser och kunskap om diverse kryp.
ängsvädd
Menar du amaira eller amaria? Jag tror båda medlemmarna finns. Amaira är iaf väldigt duktig på småkryp, hon brukar skriva här ibland.
Wilmer
Cic, jag saknar också amiaras bilder, hittade min favvotråd med hennes bilder, men bilderna är inte kvar. Men jag tycker jag ser henne smyga här ibland? Tur vi har så många nya proffsfotografer här, men det platsar inte i en nostalgitråd.

Lars-Olof Arvids
Amaira brukar numera hålla till här: http://natur.egetforum.se/
Fast även där har det varit ganska tyst ett tag. Kanske blir det bättre om fler hittar dit och börjar skriva? Det hindrar förstås inte att alla är med och skriver här också! smile.gif

Olle
cic
CITAT (Wilmer @ 17-10-2008, 14:40) *
Cic, jag saknar också amiaras bilder, hittade min favvotråd med hennes bilder, men bilderna är inte kvar. Men jag tycker jag ser henne smyga här ibland? Tur vi har så många nya proffsfotografer här, men det platsar inte i en nostalgitråd.

Ser också att det flesta bilder inte ligger kvar. Och har förvissat mig om att amaira finns kvar, det är bara jag som inte är det..
Wilmer
Sorry, skrev amiara, amaria menar jag också..

bara odlaiter i trädgården

Här är de fleats bilder borta tyvärr, men en och annan goding finns kvar laugh.gif
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 17-10-2008, 14:58) *
Sorry, skrev amiara, amaria menar jag också..
bara odlaiter i trädgården

Här är de fleats bilder borta tyvärr, men en och annan goding finns kvar laugh.gif

Vilken "nakenchock"! Trådar av denna kaliber borde verkligen tagits bort för länge sen..... tänk på alla känsliga odlarsjälar...... crazy.gif
Krolliljan
Här är en tråd jag skrattat mycket åt Jag mötte Lassie...
Alba
rotfl.gif rotfl.gif .....nu börjar jag på allvar tro att det var roligare förr g.gif a0a.gif
Wilmer
Bra, nu har man lite att kolla på om man blir sömnlös laugh.gif

CITAT (Alba @ 17-10-2008, 20:26) *
rotfl.gif rotfl.gif .....nu börjar jag på allvar tro att det var roligare förr g.gif a0a.gif

Nejdå, nejdå, det kan bara bli bättre tummenupp.gif
Wilmer
får man skriva så..
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag letade nu också lite runt i gamla trådar men kommer inte längre tillbaka än till 2002
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 17-10-2008, 20:55) *

a0a.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 17-10-2008, 15:14) *
Vilken "nakenchock"! Trådar av denna kaliber borde verkligen tagits bort för länge sen..... tänk på alla känsliga odlarsjälar...... crazy.gif

är du pryd? naughty.gif
Wilmer
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-10-2008, 21:24) *
Jag letade nu också lite runt i gamla trådar men kommer inte längre tillbaka än till 2002

rolleyes.gif Räcker inte det? OM jag inte minns fel var det då "nya" Odla.nu kom till. Vad hette det innan, minns inte jag? Nostalgin på nätet behöver inte vara så gammal som vanlig nostalgi, här räcker det med rätt kort tid tycker jag. I vanliga livet får man ju gå bakåt 15 år minst för att bli nostalgisk?
Alba
rotfl.gif
CITAT (Wilmer @ 17-10-2008, 21:50) *
rolleyes.gif Räcker inte det? OM jag inte minns fel var det då "nya" Odla.nu kom till. Vad hette det innan, minns inte jag? Nostalgin på nätet behöver inte vara så gammal som vanlig nostalgi, här räcker det med rätt kort tid tycker jag. I vanliga livet får man ju gå bakåt 15 år minst för att bli nostalgisk?

Jag hade gärna gått lite längre tillbaka. Och det hette också då Odla.nu
Berith
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-10-2008, 21:24) *

2002 kunde man gå tillbaka till gamla forumet men den möjligheten försvann för ett bra tag sen.

Men!!! yahoo.gif Någon länkade till oss att man kunde hitta det forumet på den här sidan och vilken tur att jag sparade den!!

Välj ett datum och klicka sen på Forum så kan man se lite hur vi hade det då. Allt finns inte med men en hel del ändå. bravo.gif

----------------

Ser ju nu att man inte alls kan läsa alla inläggen utan bara en del.... crying.gif
Tack Berith.

Nu vet jag vad jag skall göra idag yes.gif
Wilmer
Kul Berith den var en höjdare tummenupp.gif
Berith
Hittade den här tråden - nedårt räh ned edattiH
pejori
Livsfarlig tråd det här.... rotfl.gif
Det finns massor jag ibland läser och skrattar gott åt. a0a.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=33046
Denna är inte helt fel... a0a.gif

Ytterligare en helt galen tråd...
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...32712&st=40
giggle.gif
Monaxe
Har inte skrattat så gott på länge....helt underbara trådar ju! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

VILL HA MER!!!!!
Magdis
Den första svammeltråden som jag minns var också den roligaste tyckte jag. Så här i efterhand kanske det inte är lika kul men då var det vansinnigt kul iaf. Överhuvudtaget var 2005 det roligaste Odla-året tycker jag.
Allmänt svammel
pejori
CITAT (Magdis @ 18-10-2008, 19:56) *
Den första svammeltråden som jag minns var också den roligaste tyckte jag. Så här i efterhand kanske det inte är lika kul men då var det vansinnigt kul iaf. Överhuvudtaget var 2005 det roligaste Odla-året tycker jag.
Allmänt svammel

oja...jesses vad vi svadade då...
Kalendern flickor och pojkar...kalendern!!!! rotfl.gif rotfl.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;hl=sommartråd
Magdis
Den tråden tänkte jag också på Pejjan men alla bilder är väl borta? Snacka om att det var gränslöst galet alltså! Det var ju inte bara vi "gamla vanliga" dårar som stod för all galenskap där utan det kom ju helt överraskande bidrag från oväntade håll vill jag minnas. Det var tider det! crazy.gif
pejori
CITAT (Magdis @ 18-10-2008, 21:13) *
Den tråden tänkte jag också på Pejjan men alla bilder är väl borta? Snacka om att det var gränslöst galet alltså! Det var ju inte bara vi "gamla vanliga" dårar som stod för all galenskap där utan det kom ju helt överraskande bidrag från oväntade håll vill jag minnas. Det var tider det! crazy.gif

Oja...Biggans bak är nog den enda som är kvar rotfl.gif rotfl.gif
Fattar inte vad vi fick allt ifrån...och en tråd som "ond bråd död" kunde bli så rolig.... rotfl.gif
DET VAR BÄTTRE FÖRR!!!!
Berith
CITAT (Magdis @ 18-10-2008, 19:56) *
---
Överhuvudtaget var 2005 det roligaste Odla-året tycker jag.
---

g.gif Tycker inte jag, det var ju då alla bråk och annat skit började. Neej tacka vet jag förra forumet och startåren av det här. tummenupp.gif

Tänk alla härliga som var med från början - Ingrid på Västkusten, Maggan, Wille, Eva Swahn, Ina, Hannele, Ann-Kristin Lindberg och en hel drös andra. Vart tog dom vägen...? En del valde väl att försvinna när Odla började ändra karaktär...? Synd, dom var verkligen guldklimpar! crying.gif
Alba
Det måste ju tyda på att vi som tillkom senare är otroligt torra och trista. g.gif nono.gif unsure.gif

naughty.gif flirting.gif giggle.gif
Berith
CITAT (Alba @ 19-10-2008, 09:41) *
Det måste ju tyda på att vi som tillkom senare är otroligt torra och trista. g.gif nono.gif unsure.gif

Nääääää!! kompiskram.gif

slap.gif
Nostalgia
CITAT (Aqvakul @ 17-10-2008, 15:14) *

"Nakenchock" g.gif det är konst Aqvakul wink.gif

Konst och Nostalgi, kan det bli bättre, NEJ smile.gif

Vilken härlig tråd och kul läsning från er som var med på den gamla goda tiden biggrin.gif
Magdis
CITAT (Berith @ 19-10-2008, 07:21) *
g.gif Tycker inte jag, det var ju då alla bråk och annat skit började. Neej tacka vet jag förra forumet och startåren av det här. tummenupp.gif

Jovisst var det en del bråk och tjafs men det har det varit från och till hela tiden efter det också. Den sommaren var det absolut tätast med tokroliga trådar här, det är det jag minns bäst.
pejori
CITAT (Magdis @ 19-10-2008, 12:13) *
Jovisst var det en del bråk och tjafs men det har det varit från och till hela tiden efter det också. Den sommaren var det absolut tätast med tokroliga trådar här, det är det jag minns bäst.

Precis tummenupp.gif
Och vitsen med dom var ju faktist att ta udden av allt bråk. tummenupp.gif
Det var ett ytterligt bra sätt, att visa att bråk inte lönar sig i längden. kompiskram.gif
Berith
CITAT (Magdis @ 19-10-2008, 12:13) *

Ojojojojojojojojoj vilka trådar det finns! Läser och läser och läser och läser och läser.... Söker och hamnar i den ena konstiga tråden efter den andra.

Tråd!
skogstroll
Tjaffs har det ju vart, men nu verkar det ganska lugnt smile.gif En tråd jag gillade var den när vi kunde se bilder på varann, kul att se vilka man pratar med hela dagarna giggle.gif
Farbror Blå
CITAT (Nostalgia62 @ 19-10-2008, 10:18) *
"Nakenchock" g.gif det är konst Aqvakul wink.gif

Konst och Nostalgi, kan det bli bättre, NEJ smile.gif

Vilken härlig tråd och kul läsning från er som var med på den gamla goda tiden biggrin.gif

Nämen hördu!!
Nu känner jag mejj som hundra år gammal.. "på den gamla goda tiden"..
Farbror Blå

tråden skogstroll menade

Bara att presentera sej=)
Biggan_
CITAT (pejori @ 18-10-2008, 21:24) *
Oja...Biggans bak är nog den enda som är kvar rotfl.gif rotfl.gif
Fattar inte vad vi fick allt ifrån...och en tråd som "ond bråd död" kunde bli så rolig.... rotfl.gif
DET VAR BÄTTRE FÖRR!!!!

Hmmfrpppp!!!! Gamla synder! Men det bjuder jag på för den ligger ju där den ligger, bilden alltså, den kan jag ju inte ta bort! ohmy.gif
Vilken tråd menade du med "ond bråd död" Pejjan?
Håller med om att vi hade sanslöst kul och man kunde inte komma hem fort nog från jobbet för att kolla sidovis med svammel! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Biggan_ @ 19-10-2008, 18:46) *
Hmmfrpppp!!!! Gamla synder! Men det bjuder jag på för den ligger ju där den ligger, bilden alltså, den kan jag ju inte ta bort! ohmy.gif
Vilken tråd menade du med "ond bråd död" Pejjan?
Håller med om att vi hade sanslöst kul och man kunde inte komma hem fort nog från jobbet för att kolla sidovis med svammel! tummenupp.gif

Den här...Började tråkigt men kom sig på slutet tummenupp.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...62&hl=shiva
HelenJ

Lite grann det intryck jag också får.
Jag har varit aktiv här sen i våras och stött på flera otrevliga trådar än roliga, måste jag säga (bortsett från den här då flirting.gif ). Skulle gärna se en ändring på det!

Fortsätt gärna att tipsa om gamla roliga trådar så vi nykomlingar får njuta i efterhand åtminstone! giggle.gif
Egentligen ville jag inte skriva nåt mera här efterom det är ett känsligt ämne. Känns som om man inte får säga att det fanns odla även förr.

Någon frågade om det var bättre förr. Bättre eller sämre? Men det var annorlunda.

Aven om det var heta diskussioner, men inte var man så sårande, så påhoppande. Förut vågade man att svara, idag funderar man noga. Vågar jag eller vågar jag inte.....

Jag gillar inte när man man sårar människor till höger och vänster, inte bryr sig ett något om hur det uppfattas. Även om vi har olika åsikter så kann man ju ia alla fall vara trevligt och inte så sårande som det är nu vanligt.

Så många gånger jag tänkte att svara, men behärskade mig.... för jag vet hur svaren blir.

Alla tramstrådar då, jo många tycker det är roligt. OK då alla skall ha sitt. Men jag förstår ju inte vad är det för mening med en tramstråd som det inte handlar om något????? Förklarar för mig det då.

Roligt och skoj vill jag ju också ha på ett forum, men om något skall det väl handalr om vad jag säger??????

Nu får jag säkert många påhopp här, även om jag hoppas att det inte är så.

Tänk efter vad vill vi här? Ha trecligt, har roligt, träffar andra människor osv.

Dom som vill skapa oreda, sårar osv tycker jag skall söaka andra foren

Elisabeth
Farbror Blå
CITAT (Berith @ 19-10-2008, 10:10) *
Nääääää!! kompiskram.gif

slap.gif

jooooo;)

eller så har ni inte satt igång än bara?=)
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-10-2008, 20:55) *
/.../

Tänk efter vad vill vi här? Ha trecligt, har roligt, träffar andra människor osv.

Dom som vill skapa oreda, sårar osv tycker jag skall söaka andra foren

Elisabeth

det här tycker jag är en bra början på hur ett forum skall vara. tummenupp.gif tummenupp.gif
Håller med dej om, att man oftare behöver tänka på, hur ens svar uppfattas, men att väga varje ord på guldvåg innan man skriver, tror jag inte fungerar. tummenupp.gif
Det finns alltid någon som kan uppfatta ord som sårande och kränkande, medan andra ser på ett annat sätt. tummenupp.gif

Tror nog att man många gånger får ransaka sig själv, när man känner sig kränkt eller sårad.
Och kanske inte alltid ta allt så ordagrant. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Tycker inte heller om påhopp och elakheter, så dom trådarna undviker jag att svara i.

CITAT (HelenJ @ 19-10-2008, 20:39) *
Lite grann det intryck jag också får.
Jag har varit aktiv här sen i våras och stött på flera otrevliga trådar än roliga, måste jag säga (bortsett från den här då flirting.gif ). Skulle gärna se en ändring på det!

Fortsätt gärna att tipsa om gamla roliga trådar så vi nykomlingar får njuta i efterhand åtminstone! giggle.gif

Inte då...nya medlemmar är en frisk fläkt för forumet... kompiskram.gif kompiskram.gif
Nya influenser behövs alltid.

Vi får aldrig glömma, att forumet blir det vi gör det till...Så bråk och elakheter tycker jag är bäst att inte svara på alls.

Gamla medlemmar försvinner och nya kommer...precis som i verkliga livet kompiskram.gif
cic
CITAT (Berith @ 18-10-2008, 12:45) *
Hittade den här tråden - nedårt räh ned edattiH

HYSTERISKT rolig tråd.

eller..

dårt gilor TKSIRETSYH

laugh.gif
Nostalgia
CITAT (Farbror Blå @ 19-10-2008, 15:34) *
Nämen hördu!!
Nu känner jag mejj som hundra år gammal.. "på den gamla goda tiden"..

Åå förlåt blush.gif men nu ska du inte ta det så smile.gif
Och förresten är det inget fel på gamla tvättbrädor wink.gif dom fanns i alla svenska hem förr i tiden och det finns inte många "omålade" kvar , så det är riktiga rariteter naughty.gif
Farbror Blå
CITAT (Magdis @ 18-10-2008, 21:13) *

Bilderna borta? *andas ut*..
fast kul var det=)
Nån som törs vara med på en ny??wink.gifwink.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 19-10-2008, 19:59) *
Den här...Började tråkigt men kom sig på slutet tummenupp.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...62&hl=shiva

rotfl.gif Ja just det! Det var dom japanska gungorna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon