|
MayaLisa
26-10-2008, 19:10
Vi ska i år fira på juldagen , då barnbarnet är hos sin pappa på julafton...Sedan ska vi, eftersom vi är flera stycken som har ont om kulor i år, några helger innan, dra lott om vem vi ska köpa julklapp till...vi skriver allas namn på varsin lapp, lägger dem i en burk och var och en får dra. skulle det bli någons respektive så får man byta... barnbarnet får man förstås handla till.......kan vara värt att prova iaf... nån som gjort nåt liknande?
Jag har läst de flesta av era inlägg i debatten om gran och julklappar, det är intressant vad olika åsikter vi har. Vi i vår familj vill nog behålla julklapparna, men det bästa med julen är maten på julaftonskväll då njuter jag av allt det goda som frugan har lagat till, om ni visste vad gott det är. Ha en bra jul lite i förtid!!!
MayaLisa har inte prövat din julklappstaktik, kan vara värt ett försök.
DragonLady
26-10-2008, 21:21
"Firar" inga religionshögtider, det enda vi firar är maten vi ska äta och umgänget med familj o vänner samt att man är ledig. Barnen måste man ju ha klappar till annars rubbas ju deras värd, dessutom får man ju en lugn stund när leksakerna ska undersökas närmare Sedan har vi ju en gran som jag sätter en ljusslinga i så det lyser upp lite ute, kan inte ha den inne pga. allergi. Det enda jag verkligen firar är solens återkomst på våren Solen som förövrigt är det som de flesta religioner är baserade på...
CITAT (MayaLisa @ 26-10-2008, 19:10)  Vi ska i år fira på juldagen , då barnbarnet är hos sin pappa på julafton...Sedan ska vi, eftersom vi är flera stycken som har ont om kulor i år, några helger innan, dra lott om vem vi ska köpa julklapp till...vi skriver allas namn på varsin lapp, lägger dem i en burk och var och en får dra. skulle det bli någons respektive så får man byta... barnbarnet får man förstås handla till.......kan vara värt att prova iaf... nån som gjort nåt liknande? Visst känner jag till denna version ... bl.a min syster m.fam kör detta sedan några år tillbaka. De köper var sin klapp för max 100 kr. Absolut värt att prova.
Här är den, Chamomille  Jag hittade den under soffan.
Chamomille
02-11-2008, 14:44
CITAT (Grå @ 02-11-2008, 14:40)  Här är den, Chamomille  Jag hittade den under soffan. Nä nä nä, det var inte den jag menade  Utan den med pyssel... Den kanske inte är startad ännu  Hoho där, har du inte gjort det
Nä...  jag har ju inte hunnit stoppa undan mina spöken än ju.. ... men vänta lite...
Chamomille
02-11-2008, 14:49
CITAT (Grå @ 02-11-2008, 14:48)  Nä...  jag har ju inte hunnit stoppa undan mina spöken än ju.. ... men vänta lite...
Ta-daa!!
[attachment=26779:Yulesp_ken.JPG]
Chamomille
02-11-2008, 15:01
CITAT (Grå @ 02-11-2008, 14:55)  Ta-daa!! [attachment=26779:Yulesp_ken.JPG] Så dääär ja. Eller så kan man sätta på ett par vingar och en gullig frisyr
Whiskuchi
02-11-2008, 15:03
CITAT (Grå @ 24-10-2008, 18:35)  Men om sanningen ska fram är jag noga med att bara ta dem som är självsådda längs med och i åkerdiken, de är de finaste. Springa ute på hyggen och såga ner planterade granar är jag alldeles för blödig för. Jag har sett ett antal hektar nyplanterade hyggen i min dar och jag blir lika förundrad varje gång över hur ni bara ens ids hålla på... Precis så som jag önskar att jag vågade (och ja, jag svär lika mycket varje år när granen jag i hemlighet sett ut kapas av Banverket/Vägverket och får ligga och barra för sig själv i diket/jämte banvallen)
Gunilla T
02-11-2008, 16:57
...inga julgranar här heller på många år..de är vackrast där de står i skogen.
"..det var länge se´n jag plocka nå´ra blommor" ... också.
Så det kan bli...
CITAT (Gunilla T @ 02-11-2008, 16:57)  ...inga julgranar här heller på många år..de är vackrast där de står i skogen. Ja, eller så bjuder man in en trädande i värmen att fira  Det beror bara på hur mycket fantasi man har. Själv tycker jag att det är mycket trevligt. Men jag håller med dig ändå Gunilla T, naturen är klart vackrast som den är.
Nix, tänker inte köpa en enda julklapp.
badabing
06-11-2008, 23:32
Jag har redan inhandlat en present i varje fall. Tänkte bjuda med min mor på Maria Möllers Julshow i december, är inte riktigt säker på om hon gillar Maria Möller, men jag hoppas att hon ska bli glad  någon annan som har sett henne som kan säga någonting om hennes show?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|