Sidor: 1, 2
Monika
CITAT (Almdalen @ 15-09-2003, 15:40)
Tyvärr så förlorade vi ett viktigt steg mot framtiden.

sad.gif mad.gif

Framtiden finns alltid kvar laugh.gif
Monika
Lena N
CITAT (Mossan @ 18-09-2003, 11:13)
Förstår inte varför Svenskar är så rädda för allt nytt ?

Jag blir lite störd av att Ja-röstarna så tvärsäkert "vet" att vi som röstade Nej gjorde det av rädsla.

Tänk om vi Nej-röstare skulle beskylla alla Ja-röstare för att vara rädda för att inte få vara med i de stora grabbarnas gäng. tongue.gif

Men visst är vi väl lika blå-gula oavsett hur vi röstade. wub.gif wub.gif
lolo
Vår grannkommun Nordmalings invånare blev inte glada över SVT:s valanalys som bl.a. hävdade att orsaken tíll Nordmalings dåliga valdeltagande (sist i landet med knappt 60 %) berodde på "låg utbildningsnivå samt arbetslöshet" hos invånarna. Till saken hör dels att Nordmaling hade ett valdeltagande på över 80 % (kvarglömda postsäckar var ej medräknade först), dels att lärosätet Uppsala låg strax ovanför Nordmaling i valdeltagande........ sleep.gif

Nordmaling Kommun med Ulla-Maj i spetsen ska skriva ett brev till SVT om detta. Jag förstår dem..........

/Ann-Louise i Umeå huh.gif
evarina
Hmm, jag hade önskat att alternativet "ja, men senare" hade funnits. Personligen vill jag se hur det går med Euron innan Sverige lägger ner en massa pengar på att byta valuta.

Så undrar jag dessutom varför alla säger E*v*ro. Det borde väl heta E*u*ro? Som i Europa? wacko.gif
Betty
CITAT (evarina @ 19-09-2003, 13:04)
Så undrar jag dessutom varför alla säger E*v*ro. Det borde väl heta E*u*ro? Som i Europa?  :wacko:

Jag säger euro - inte evro! Jag för min del stör mej mer på dem som uttalar det ['juoro], som i Europe ['juorup} - på engelska... blink.gif wacko.gif wink.gif
Tommy
Kronor heter det väl? Det har ju nejsägarna sett till.
Betty
tongue.gif Lustigkurre där! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Hannele
SÄPO har ändrat namn till Se-På.
Betty
Kan inte fatta att de inte ens var där... sad.gif

...och såg på...
zeppo
Javisst vann vi!!!!

Det handlade inte om mynten............. utan makten mm mm....................

;-))

Jipppiiiiiiiiiiiiii..........................

Ja till emu, alltså fågeln, den är söt............... Men nej till emu, alltså europeiska monetära unionen..................

JJJJippppiiiiiiiiiiiiii............
Sylvia
Nu tycker jag vi ska skärpa oss i leden! Detta är faktiskt ett TRÄDGÅRDSFORUM och även om man får diskutera annat i Småprat, så finns det andra, mer lämpliga forum för politiska diskussioner, där man är mera van vid smutskastning och personangrepp än här...
Ralf
CITAT (Sylvia @ 20-09-2003, 09:19)
Nu tycker jag vi ska skärpa oss i leden! Detta är faktiskt ett TRÄDGÅRDSFORUM

Tack det där hade jag velat skriva själv länge.
rosettei
smile.gif
Skönt att läsa ditt inlägg, Sylvia
Pher
Jaha, var ett tag sen jag titta in och OJ vad hittar man som första inlägg på aktuella inlägg idag. Jo POLITIK, något jag inte sett pratas om tidigare.

Har inte orkat läsa igenom allt, men inte blir jag glad av att läsa detta... Ville bara ge min kommentar. Hitta ett politiskt forum vetja!
Tommy
CITAT (Pher @ 20-09-2003, 10:40)
Har inte orkat läsa igenom allt, men inte blir jag glad av att läsa detta... Ville bara ge min kommentar. Hitta ett politiskt forum vetja!

Ja, för EN hel tråd i ämnet är ju ALLDELES för mycket. wacko.gif
Lena N
Jag blir ledsen av att en del personer reagerar så negativt på denna diskussion. Själv har jag uppskattat att diskussionen kunnat spegla olika åsikter utan att urarta till råkurr. huh.gif

Går det inte att byta rubriken så att den bättre speglar innehållet, och att de som vill hoppa över en politisk diskussion kan göra det. unsure.gif
Skatmor
CITAT (Lena N @ 21-09-2003, 10:06)
Går det inte att byta rubriken så att den bättre speglar innehållet, och att de som vill hoppa över en politisk diskussion kan göra det.  :unsure:

Webmaster kanske kunde fixa en varningssymbol för sådana trådar, "VARNING! Bör ej öppnas av politiskt ointresserade!" rolleyes.gif
Betty
Jag ber om ursäkt!
Förlåt att jag var otydlig i rubriksättningen.
Förlåt om jag rörde upp negativa känslor med mitt inlägg.
Förlåt att jag tog upp en politisk fråga, jag visste inte att det inte var tillåtet eftersom vi tidigare hade en omröstning här på Småprat om ja eller nej till euro utan att någon fick "smäll på fingrarna" den gången... Den som startade den tråden var tydligt för ett Ja och jag är tydligt för ett Nej - hoppas verkligen att det inte spelar en avgörande roll när nu vår forumvärdinna har sagt ifrån om skärpning i leden.
Jag ber er än en gång om ursäkt!
Mariann
Betty, du ska inte ta illa vid dig. Vi är mer eller mindre skyldiga allihop. Man/värdinnan har nog syftat till de diverse PERSONLIGA påhopp och den hätskhet som ligger i vissa inlägg, inte diskussionen som sådan.
Betty
CITAT (Sylvia @ 20-09-2003, 09:19)
även om man får diskutera annat i Småprat, så finns det andra, mer lämpliga forum för politiska diskussioner,

unsure.gif
Sylvia
CITAT (Mariann @ 21-09-2003, 16:25)
Betty, du ska inte ta illa vid dig. Vi är mer eller mindre skyldiga allihop. Man/värdinnan har nog syftat till de diverse PERSONLIGA påhopp och den hätskhet som ligger i vissa inlägg, inte diskussionen som sådan.

Du har rätt, jag reagerade på vissa fula personliga påhopp. Men jag tycker ändå att politik kan diskuteras i ett politikforum, detta forum är menat i första hand för trädgårdsdiskussioner.
Forumvärdinnan Sylvia
Pher
Jag menade inte heller att låta barsk, sorry.. No hard feelings?

Bara det att politik normalt sett upprör känslor, jag är inte politisk ointresserad, snarare tvärtom. Det kan vara intressant att diskutera politik med folk som respekterar varandras åsikter och håller nivån högt. Tyvärr blir det sällan så. Politik är känsligt, så även för mig. Precis som i vardagslivet när man inte känner varann så håller man en liten låg profil med att snacka politik, just för att inte stöta sig med folk. Att sedan diskuttera känsliga saker via ett textmedium är inte heller det bästa. Emu är dessutom så abstrakt att säga någonting om så diskussionen blir för mig lite ointressant, när ingen egentligen vet något om hur det påverkar oss, varken positivt eller negativt. Det lär väl visa sig i ett längre perspektiv.
Det har räckt med att vart man än vänder sig så har man hört det "tjatas" om EMU. Så jag är dessutom lite trött på det "hela".
Nu har jag kanske blandat mig i den politiska diskussion, men jag tycker att det finns lämpligare forum om man vill diskuttera politik. Här fick jag känslan att man mest ville "hurra" för ett resultat. Vilket oftast irriterar folk som inte håller med i hurrandet. Don´t rubb it in liksom.

Vi håller oss till lite tjitt tjatt, snackar om allt mellan himmel och jord i "småprat", men lämnar politik till ett annat forum tycker jag. Framförallt tittar jag in för att prata/fråga/läsa om växter och sånt =), så jag håller med Sylvia fult ut.

Tjohej rolleyes.gif

*Vänskaps kram*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon