Sidor: 1, 2
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 09:54) *
Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag.

Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.

Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare?

Åhhh, vilken fin bild! Man riktigt känner värmen!
Snöflinga
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 09:54) *
Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag.

Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.

Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare?

trostar.gif

Uggi
""Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.""

Vilken fin bild och vilken påminnelse det blev för mig, jag är nu 75 år och i 18 årsåldern började jag att ta med mig kaffepannan och några varmkorvar ut i skogen, hittade en glänta med vårsnö och sol, där njöt jag.
tummenupp.gif
Chamomille
Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt w00t.gif Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja sad.gif Och jag med....
yahoo.gif

Uggi
Grattis!
kram2.gif
Irene_L
Grattis Chamomille! Lycka till!
[attachment=32796:love_hj_..._bj_rnar.gif]
Aqvakul
Megagrattis, Chamomille!
blomma.gif rose.gif blomma.gif

Chamomille
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 10:54) *

Nämen Myosotis sad.gif Tycker du inte att nåt känns meningsfullt? Det får vi ändra på!
Vacker bild smile.gif

Tack för grattisarna smiley_small_hug.gif
Red Top
Chamomille!
Torka lyckotårarna och kramas!

Stoooort grattis!

Chamomille
CITAT (Red Top @ 05-04-2009, 20:52) *
Chamomille!
Torka lyckotårarna och kramas!

Stoooort grattis!

Tack, det gör vi smiley_small_hug.gif
Meriona
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 19:18) *
Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt w00t.gif Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja sad.gif Och jag med....
yahoo.gif

Men OJ vad roligt Camilla! Ojojoj - grattis!

(Men varför sitter du på Odla istället för att krama honom? giggle.gif ) Oj du kramades visst samtidigt förstår jag! tummenupp.gif Hälsa honom så gott från oss och säg att han är en duktig kille som gjort slag i saken! kompiskram.gif
Chamomille
CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 21:04) *
Men OJ vad roligt Camilla! Ojojoj - grattis!

(Men varför sitter du på Odla istället för att krama honom? giggle.gif ) Oj du kramades visst samtidigt förstår jag! tummenupp.gif Hälsa honom så gott från oss och säg att han är en duktig kille som gjort slag i saken! kompiskram.gif

Tack! Jo vi kramas och jag ska hälsa från er smiley_small_hug.gif
blomkronan
yahoo.gif

GRATTIS
[attachment=32800:thumbnail.aspx.jpg]
VA UNDERBART...
Berith
yahoo.gif

Bättre att fria än fälla. Ett jättestort stort grattis från mej också! tummenupp.gif
Chamomille
Tack ska ni ha också smile.gif smiley_small_hug.gif
mojan
GRATTIS! rose.gif
(Jag fick fria själv en gång i tiden men det gick bra ändå. biggrin.gif )
Biggan_
Ett stort GRATTIS!....och Lycka Till!

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Wilmer
smiley_small_hug.gif yaay.gif Grattis till min hemliga tomte från marsvinstanten flirting.gif Så himmla kul!! Vad blir det i brudbuketten?
Betty
Lycka till och Stort grattis Chamomille! smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 06-04-2009, 01:08) *
smiley_small_hug.gif yaay.gif Grattis till min hemliga tomte från marsvinstanten flirting.gif Så himmla kul!! Vad blir det i brudbuketten?

Det var ju en bra fråga. Jag skulle ju vilja ha liljekonvaljer och eller gullvivor, fast det finns ju inte mitt i sommaren.... Jag vet inte crying.gif

Tack alla för grattisarna smiley_small_hug.gif
Alba
yahoo.gif

Åh så trevligt.....ett stort grattis till er båda.
[attachment=32808:Wedd13a.gif]

Aqvakul
det är trevligt med kärlek...

Chamomille
smiley_small_hug.gif Jaa!
Uggi
Hej Chamomille, är det sjunde himmlen som gäller?
smiley_small_hug.gif
kram2.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon