|
Biggan_
18-02-2009, 14:57
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 09:54)  Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare? Åhhh, vilken fin bild! Man riktigt känner värmen!
Snöflinga
18-02-2009, 15:51
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 09:54)  Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare?
""Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt."" Vilken fin bild och vilken påminnelse det blev för mig, jag är nu 75 år och i 18 årsåldern började jag att ta med mig kaffepannan och några varmkorvar ut i skogen, hittade en glänta med vårsnö och sol, där njöt jag.
Chamomille
05-04-2009, 18:18
Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt  Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja  Och jag med....
Grattis!
Irene_L
05-04-2009, 18:29
Grattis Chamomille! Lycka till! [attachment=32796:love_hj_..._bj_rnar.gif]
Aqvakul
05-04-2009, 18:38
Chamomille
05-04-2009, 19:06
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 10:54)  Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare? Nämen Myosotis  Tycker du inte att nåt känns meningsfullt? Det får vi ändra på! Vacker bild  Tack för grattisarna
Red Top
05-04-2009, 19:52
Chamomille! Torka lyckotårarna och kramas!Stoooort grattis!
Chamomille
05-04-2009, 20:03
Meriona
05-04-2009, 20:04
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 19:18)  Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt  Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja  Och jag med....  Men OJ vad roligt Camilla! Ojojoj - grattis! (Men varför sitter du på Odla istället för att krama honom?  ) Oj du kramades visst samtidigt förstår jag!  Hälsa honom så gott från oss och säg att han är en duktig kille som gjort slag i saken!
Chamomille
05-04-2009, 20:19
CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 21:04)  Men OJ vad roligt Camilla! Ojojoj - grattis! (Men varför sitter du på Odla istället för att krama honom?  ) Oj du kramades visst samtidigt förstår jag!  Hälsa honom så gott från oss och säg att han är en duktig kille som gjort slag i saken!  Tack! Jo vi kramas och jag ska hälsa från er
blomkronan
05-04-2009, 20:23
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 19:18)  Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt  Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja  Och jag med....  GRATTIS [attachment=32800:thumbnail.aspx.jpg] VA UNDERBART...
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 19:18)  Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt  Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja  Och jag med....  Bättre att fria än fälla. Ett jättestort stort grattis från mej också!
Chamomille
05-04-2009, 20:47
Tack ska ni ha också
GRATTIS! (Jag fick fria själv en gång i tiden men det gick bra ändå.  )
Biggan_
05-04-2009, 22:14
 Grattis till min hemliga tomte från marsvinstanten  Så himmla kul!! Vad blir det i brudbuketten?
Lycka till och Stort grattis Chamomille!
Chamomille
06-04-2009, 10:05
CITAT (Wilmer @ 06-04-2009, 01:08)   Grattis till min hemliga tomte från marsvinstanten  Så himmla kul!! Vad blir det i brudbuketten? Det var ju en bra fråga. Jag skulle ju vilja ha liljekonvaljer och eller gullvivor, fast det finns ju inte mitt i sommaren.... Jag vet inte Tack alla för grattisarna
CITAT (Chamomille @ 05-04-2009, 19:18)  Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt  Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja  Och jag med....  Åh så trevligt.....ett stort grattis till er båda. [attachment=32808:Wedd13a.gif]
Aqvakul
06-04-2009, 16:09
det är trevligt med kärlek...
Chamomille
06-04-2009, 16:27
 Jaa!
Hej Chamomille, är det sjunde himmlen som gäller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|