Sidor: 1, 2
Malvia
CITAT (Ralf @ 08-12-2008, 11:20) *
Jag kommer aldrig att köpa en Volvo, jag ogillar bakhjulsdrivet!

Min Volvo är fyrhjulsdriven, men nåt hände för en månad sen så nu är den "bara" framhjulsdriven.

Första bilen var en Volvo Amazon.
Berith
CITAT (Betty @ 08-12-2008, 09:56) *
Det är ju bara för att det finns mest av dem ju, procentuellt! slap.gif

Provkör en om du törs flirting.gif risken finns att du med åker dit på en... naughty.gif

Aldrig!!! Och jag menar allvar alltså, en Volvo skulle aldrig komma in i den här familjen. Och det har inte med bilen i sej att göra, jag tvivlar inte ett dugg på att dom är bra gjorda osv av duktiga byggare.
Solstorm
Förr var volvo bakhjulsdrivna. Roligt om man gillar att sladda litegrann ibland sådär, men värdelöst att ta sig fram när det var snö. Det är nog många år sedan de var bakhjulsdrivna, de har varit framhjulsdrivna länge nu.

Något som jag aldrig skulle skaffa mig förr var raskatt. Raskattsägare verkade vara fjantiga hysteriska käringar. Efter att ha haft många bondkatter, en del änglasnälla fina, en del rena gangsterkatterna, så var jag på jakt efter en lugn och snäll bondkatt. Blev tipsad om helig birma just för deras lynnes skull och nu har jag fem stycken. Det ångrar jag inte för ett ögonblick. De är i sättet som en bondkatt när den är som bäst.

Betty
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 12:12) *
Aldrig!!! Och jag menar allvar alltså, en Volvo skulle aldrig komma in i den här familjen. Och det har inte med bilen i sej att göra, jag tvivlar inte ett dugg på att dom är bra gjorda osv av duktiga byggare.

Så där sa jag med så sent som för bara ett par år sen... whist.gif
Berith
CITAT (Betty @ 08-12-2008, 12:14) *
Så där sa jag med så sent som för bara ett par år sen... whist.gif

Lilla Betty *klappar på huvvet*... Neeej!! fear.gif
Aqvakul
Uppväxt i en SAAB-familj så har alltid VOLVO varit otänkbart. Att köra Volvo vore som att hålla på lokalkonkurrenten i fotboll. Än har det inte blivit någon Volvo, men däremot en massa Toyotor, som väl en gång i tiden kändes ännu mer otänkbara.
Betty
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 12:47) *
Lilla Betty *klappar på huvvet*... Neeej!! fear.gif

Ähmmm... tror faktiskt inte att du når ända upp, så de så! sleep.gif
Berith
CITAT (Betty @ 08-12-2008, 13:48) *
Ähmmm... tror faktiskt inte att du når ända upp, så de så! sleep.gif

Just det... slap.gif det var ju du som var längre än bred.
Betty
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 13:53) *
Just det... slap.gif det var ju du som var längre än bred.

yes.gif

a0a.gif
Berith
flirting.gif

En sak till som aldrig kommer över familjetröskeln och det är - ICA-kort!
Vippan
2 saker jag aldrig ska köpa är cowboystövlar och skiva med Christer Sjögren, annars är jag rätt så duktig på att shoppa
Malvia
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 14:05) *
flirting.gif

Det är ju onödigt om man inte handlar där ja.
Ralf

Så e det med kundkorten!! Jag förstår Berith. Se bilden uppe till höger!
Malvia

Inte gör det mej nåt om nån eller alla vet vet jag handlar på affären, tvärtom om jag får rabatt på några varor som jag ändå handlar, varför inte!!

Sen får man ju bonus och Buffe-tidningen och andra rabatter, gåvor och andra rabatterbjudanden också. Om man drar Ica-kortet förståss.

Fast det var ju inte detta tråden handlade om.
Berith
Kul Ralf! tummenupp.gif Och verkligen träffande.

CITAT (Malvia @ 08-12-2008, 15:08) *
Det är ju onödigt om man inte handlar där ja.

Jag handlar massor på ICA och har gjort så i många år. Men jag vill inte ha ICA-kort av den enkla anledningen att jag inte vill att det jag köper hamnar i ett register och ligger där 18 månader. Bara för att dom rabatterna ska passa mina köpvanor.
Berith
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 12:12) *

Jag är väldigt upprörd - träffade på två Volvo idag som ställde till det. fear.gif

Först skulle jag parkera på en stor parkering där bilarna ska stå i markerade rutor:
l l l l l l l l l l l l l l l l - jättefiffigt!

Men så här såg det ut när jag kom dit:
lxlxl lxl l l l l l l l l l l l l - där x var en Volvo som stod med fören åt höger och aktern pekandes mot dom två andra bilarna som stod åt rätt håll. Och bredvid Volvon hade tre bilar till ställt sej!

Parkeringen såg alltså ut så här:
lxlxl lxl l lxl l l l l l l l l l - där x är jag!
lxlxl lx
lxlxl lx
lxlxl lx

Bakom sista felparkerade bilen finns en häck, och jag fick alltså köra mellan bilen och häcken för att komma till den platsen jag ställde mej på. Åh vad jag hade svurit högt om det kommit en femte bil och ställt sej vid häcken, då hade jag ju inte kommit ut från parkeringen alls. Och jag ångrar sååå att jag inte tog bilnumret, då hade jag kunnat berätta för er andra vem Volvoägaren var.

Och sen när jag åkte därifrån på en 70-huvudled kör det ut en Volvo precis framför mej så jag fick tvärnita!! Hade det varit halt hade jag inte klarat varken den eller mej.

Jag är såååå upprörd!! nono.gif
Betty
Haha, ja stackars dig Berith! trostar.gif Det där skulle naturligtvis inte kunna hända med andra bilar än med Volvobilar... eller kanske rättare sagt Volvoägare... yes.gif angel_not.gif giggle.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 08-12-2008, 09:33) *
Vi bor i en radhuslänga och det är inte ens ett hörnhus! whist.gif

-fear-.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 08-12-2008, 12:59) *
...men däremot en massa Toyotor, som väl en gång i tiden kändes ännu mer otänkbara.

Då har du ju i alla fall tuggummi i bagaget ifall du blir sugen.
Ralf
CITAT (Berith @ 09-12-2008, 11:53) *
Jag är såååå upprörd!! nono.gif

Jag förstår dig! Dom dära bakhjulsdrivna bilarna är fullkommligt livsfarliga!
Myosotis
-cry-.gif Nu får ni sluta mobba Volvo, min stackars 245a är jätteledsen redan, och fortsätter ni så här kommer han inte att starta i morgon!

Tuggummi?
Aqvakul
trostar.gif "fin 245:a fin fin" trostar.gif
Myosotis
smile.gif Tack. Nu blev han glad igen. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 09-12-2008, 14:25) *
smile.gif Tack. Nu blev han glad igen. smile.gif

Är det en hanbil? naughty.gif
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 09-12-2008, 14:21) *
Tuggummi?

Suck, det var så dumt och långsökt så jag törs knappt förklara... duh.gif Jag kan skriva väldigt ljust så du inte ser.

Det står ju på bagageluckan - Toy å ta" [attachment=28147:noexpression.gif]
Berith
CITAT (Ralf @ 09-12-2008, 12:44) *
Jag förstår dig! Dom dära bakhjulsdrivna bilarna är fullkommligt livsfarliga!

Jamen har det där med själva intelligensprotesen att göra!?? Själva Volvon alltså - dom gör ju inte allt sånt där själva, eller??. Neej, det måste ju vara dom som kör? Men hur går det till - är man sån från början och därför skaffar sej en Volvo? Eller skaffar man en Volvo och tror automatiskt att man kan köra bil?

Neej, här kommer ingen sån över garagetröskeln!! fear.gif
Anma
Jag har för mig att Volvo slutade med bakhjulsdrivning med 800 serien. Ungefär samtidigt vi slutade köra Volvo m a o.
Red Top
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 14:05) *
flirting.gif

Jag är väldigt förtjust i mitt Ica-kort. Framförallt idag, när jag som "kortkund", kunde köpa två USB-minnen till det facila priset av 149,00/st. Att det dessutom är ett av de bästa märkena på marknaden, är ju inte så illa.

Sidenblommor har jag alltid sagt att de kommer aldrig in i mitt hus.

Men, men, för två år sedan snubblade jag över otroligt vackra azaleor, som nu pryder fönsterbrädorna på torpet, när vi inte är där under längre perioder. Utifrån ser de äkta ut intalar jag mig blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon