Sidor: 1, 2
Ralf
Finns det saker som ni har tänkt –detta kommer jag aldrig att köpa!! Och sen några år senare så har ni ändå köpt det. Jag kommer på rak arm bara på en vara som jag tänk om så. För ca 20 år sedan var jag i Tyskland och såg då färdigskivad ost i butikerna. VA??? Tänkte jag tala om onödig produkt. Den kommer aldrig till Sverige där vi använder dom norska osthyvlarna. Om den kommer till Sverige så kommer jag aldrig att köpa det! Så det så!

Ja färdigskivade ostar kom ju för ca 10 år sedan…. Och ja ni fattar nog vad jag gör, jag köper idag färdigskivad ost…

Är det en onödig produkt? Nja jag vet ej, lever i litet hushåll där vi äter dramatiskt lite ost och vi få o då får kasta maten, (vilket jag anser är slöseri ur flera olika synpunkter). Och utnyttjande graden av den färdigskivade osten är ju 100%!

Vad har ni aldrig tänk att köpa? Gåstavar?
Lars-Olof Arvids
Fram till för ett par år sedan var jag helt klar över att jag aldrig skulle ha någon dator hemma. Jag satt ju framför datorn i jobbet hela dagarna och blev emellanåt ganska trött på det. Det var innan jag hade börjat digitalfotografera...

Olle
*Stintan*
Oj det finns massor eftersom jag är så sen i starten whist.gif

Några exempel på sånt som aldrig skulle komma över min tröskel: TV-spel, dator, mobiltelefon, microvågsugn, ja listan kan göras lång. Motståndet var kompakt men eftersom jag inte är sämre än att jag kan ändra mig så............motståndet gick med tiden över till något som närmast kan liknas beroende eller iallafall inget jag idag kan tänka mig att vara utan.

ingrids
Mobiltelefon! Var motståndare, fick en genom jobbet, köpte en privat samma dag jag blev uppsagd. Antagligen räknas perserkatten också dit (han skulle egentligen varit en brittisk korthår, men det blev inte så).
Noak
Video- Där blev trycket för stort från ungarna och vi föll till föga.Men vi höll ut i många år...
Mikrovågsugn- Har fortfarande ingen.
Plastgran- aldrig i mitt hus...
Elektriska ljus i granen- har jag nu, det var antingen det eller inga ljus alls sa min man. (OK, jag insåg väl fördelarna till slut.)
Kat
Hus i trakten där jag är uppvuxen.
*ährm*...
Pius
När jag var tonåring skulle jag aldrig köpa bokhylla och soffa. giggle.gif Undrar vad jag hade tänkt sitta i och ha alla grejerna någonstans? I en jättesäng?

Nu har jag problem med att kravla mig ur en låg soffa eller fåtölj pga lederna som inte är så rörliga längre, men det tänker man ju inte på som 16-åring.

Mobiltelefon tänkte jag inte heller skaffa, men nu kan jag absolut inte vara utan den trots att jag nästan aldrig ringer på den, SMS är en annan sak.

Pius
Aqvakul
Jag har varit allmänt teknikfientlig, men gett med mig till sist. Vissa saker har jag svårt att tänka mig, utifrån min egen bild att jag är en ung och stilig man: Strumpor i sandaler, gåstavar, rutiga eller rosa byxor, "dramaten" m.m.

Får väl återrapportera om några år....
Piccante
Kamera mobil med walkman, tänkte jag aldrig köpa giggle.gif Jag tyckte det var världens mest onödiga pryl för kameran i de flesta mobiler är usel och jag har en hyfsat bra digitalkamera och sen har jag en mp3-spelare så varför ha musik i mobilen? Nu har jag en sådan mobil i alla fall. Kameran är ingen höjdare men funkar i nödfall och jag fick på köpet ett minneskort som rymmer 4ggr mer än min gamla mp3-spelare så jag får plats med mycket mer musik på telefonen och hörlurarna är bättre :tummenup: Så när utvecklingen går så fort framåt så är det ju snarare mina gamla prylar som blivit överflödiga som mp3-spelare viket jag aldrig köper igen.
Betty
Ha, finns massor av saker jag sagt att jag aldrig kommer att köpa, här några som jag kommer på så där på rak arm utan betänketid:
* Färdiglagad risgrynsgröt - jättesmidigt ju, varför tänkte jag så? Och så är det gott dessutom! biggrin.gif
* Lila kläder! Vad ska jag säga... man blir lite hjärntvättad efter ett tag rolleyes.gif
* Gula blommor! Jag har en fix idé att jag inte gillar gula blommor... fast jag har rätt många i min trädgård - och så har jag tänkt köpa nästa års Årets perenn med, den verkar ju vara jättefin... whist.gif
Magdis
Mobiltelefon hade jag inte tänkt skaffa, mest för att vara tvärsöver. rolleyes.gif Men sen fick jag en av maken i present och den har ju varit till en del nytta förstås. Däremot tänker jag aldrig köpa mig nån mobiltelefon med en massa nördiga funktioner i. Det räcker att kunna ringa med den.
Anki V
Hos mig var det betalkortet (Visa) som inte skulle komma inom dörrarna.

Varför skulle jag ha kostnader för något som både handeln och bankerna tjänade på g.gif ?

Det startade sedan med att om man betalade en resa med Visa så var avbeställningsskyddet "gratis"....med andra ord skulle jag tjäna ca 200 spänn/år sleep.gif .

OK...... jag använder i alla fall kortet bara till att betala resan....första månaden biggrin.gif .

/Anki
Ingrid Zon3
Broddar till skorna före 75-årsdagen... Så flyttade jag ut i förorten, här var isgata och min systerdotter (17 år yngre än jag) halade fran sina broddar från Clas O och stegade iväg så man inte hade en chans att hänga med.

Nu tycker jag de är oumbärliga vintertid, för man kan gå avslappnat och i vanlig takt.
Irene_L
CITAT (Ingrid Zon3 @ 04-12-2008, 23:40) *
Broddar till skorna före 75-årsdagen... Så flyttade jag ut i förorten, här var isgata och min systerdotter (17 år yngre än jag) halade fran sina broddar från Clas O och stegade iväg så man inte hade en chans att hänga med.

Nu tycker jag de är oumbärliga vintertid, för man kan gå avslappnat och i vanlig takt.

Åhhhh såna har jag funderat på att köpa!! Nu ska jag nog göra slag i saken och göra det! tummenupp.gif
Kajsa i Arvika
Jag skulle aldrig i LIVET köpa varken fleecetröjjor eller cd spelare... rtfm.gif whist.gif
Agger
Panellängder! Det var det fulaste jag hade sett i ett fönster ngn gång. Där hängde dom stela och tråkiga och inte ett rysch-pysch så långt ögat kunde nå...

Men dom är ju JÄTTEPRAKTISKA ju yahoo.gif Bara att köpa och stryka och hänga upp!
Lady Hamilton
Foppa tofflor? det skulle jag aaaldrig köpa nono.gif .........äger nu 4 par och de är de bästa/praktiska skor man kan ha giggle.gif
Anma
CITAT (Lady Hamilton @ 05-12-2008, 15:52) *
Foppa tofflor? det skulle jag aaaldrig köpa nono.gif .........äger nu 4 par och de är de bästa/praktiska skor man kan ha giggle.gif

På facebook finns en grupp som heter "I Dont care How Comfortable Crocs Are, You Look Like A Dumbass." Den har 1 221 295 medlemmar. giggle.gif

Mycket har jag köpt som jag aldrig skulle köpa, mest kläder. Men foppatofflor kommer jag aldrig att köpa. Provade ett par i somras, de var inte ens sköna. Alldeles för mjuka att gå på och obehagligt när det kom in luft genom hålen.
Aqvakul
Jag har också bestämt mig för att aldrig ta på mig ett par Foppa-tofflor. Jag tycker att de ser mer än töntiga ut! Samtidigt använder jag mycket träskor/tofflor i trädgården. Så när de behöver förnyas och Foppa-tofflorna reas för två semlor, så ... återkommer i så fall...
Betty
CITAT (Anma @ 05-12-2008, 16:03) *
På facebook finns en grupp som heter "I Dont care How Comfortable Crocs Are, You Look Like A Dumbass." Den har 1 221 295 medlemmar. giggle.gif

Mycket har jag köpt som jag aldrig skulle köpa, mest kläder. Men foppatofflor kommer jag aldrig att köpa. Provade ett par i somras, de var inte ens sköna. Alldeles för mjuka att gå på och obehagligt när det kom in luft genom hålen.

Funderar på att gå med i den gruppen rolleyes.gif och jag skulle inte ens komma på tanken att prova ett par... -fear-.gif
Lady Hamilton
mobbing på gång? eller.......... whist.gif
Betty
Inte alls, tycker bara att du har fula tofflor... flirting.gif giggle.gif
Lady Hamilton
Jag blir ju ledsen förstår du väll? -cry-.gif .......inte skulle vi "klaga" på varandra? Jag trodde vi skulle skriva om "Saker som ni aldrig har tänkt att köpa, men ändå köper sen".... Nu kommer jag aldrig mer våga skriva med risk att mobbad av er andra devil.gif
Betty
CITAT (Lady Hamilton @ 05-12-2008, 16:27) *
Jag blir ju ledsen förstår du väll? -cry-.gif .......inte skulle vi "klaga" på varandra? Jag trodde vi skulle skriva om "Saker som ni aldrig har tänkt att köpa, men ändå köper sen".... Nu kommer jag aldrig mer våga skriva med risk att mobbad av er andra devil.gif

...kommer du visst det! biggrin.gif
Cacki
CITAT (Betty @ 05-12-2008, 16:11) *
Funderar på att gå med i den gruppen rolleyes.gif och jag skulle inte ens komma på tanken att prova ett par... -fear-.gif

Ha ha! Så sa jag också innan jag "tvingades" till att åtminstonde prova ett par. Jag gick ut med en skopåse i handen whist.gif

Jag tycker att bussaronger med rynk under bysten ser ut som mammakläder men nu börjar jag vänja mej, så kanske kanske... man ska i alla fall aldrig säga aldrig.
Irene_L
CITAT (Lady Hamilton @ 05-12-2008, 15:52) *

Jag har ett par cerisa Foppa tofflor och jag bara ääääälskar dom. Jag har mina på mig inne alltid ( ja inte när jag sover) giggle.gif !!!!
Du och jag Lady´n och Cacki mot dom andra!! flirting.gif
kompiskram.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 05-12-2008, 16:27) *

Fast ärligt talat Ladyn...........................................................................
.......

nääääääe, jag skulle aaaaldrig ta på mig ett par, men det beror inte på dig, utan för att de är både fula och obekväma giggle.gif

För övrigt skulle jag lätt ha kunnat skrivit Stintans inlägg. Det stämmer till punkt och pricka på mig giggle.gif . Och vilken himla tur att man inte är sämre än man kan ändra sig tummenupp.gif

edit: stavfel som vanligt.................nån som är förvånad?
Geranium
Tandkräm med whitening-effekt. Jag trodde verkligen inte att jag skulle köpa något så dumt. Men, jo.
Anma
CITAT (Betty @ 05-12-2008, 16:11) *

Ja, inte provade jag dem för att köpa! giggle.gif
En kompis son och jag har samma storlek (han är 10år), så jag slängde på mig hans när jag skulle ut på tomten en sväng...

Ladyn! Om vi mobbar dig betyder det att vi mobbar halva (minst) svenska folket, så känn dig inte ensam... giggle.gif
Ralf
Ja ni kommer på mkt större saker än mig. Hur som helst köpte jag igår färdig riven ost... och färdigkokt potatis på burk!
Farbror Blå
CITAT (Ingrid Zon3 @ 04-12-2008, 23:40) *

Jag gjorde ett riktigt kap förra säsongen, köpte finfina laddor, såna med fragkedjor på, urmysigt luddfoder inuti, svart moccautseende.
Det finurliga är att de i klacken har inbygda halkskydd som man snabbt fäller ut eller in, INGEN som kan se att man har gubbskor..wink.gif
Chamomille
CITAT (Farbror Blå @ 07-12-2008, 00:10) *
Jag gjorde ett riktigt kap förra säsongen, köpte finfina laddor, såna med fragkedjor på, urmysigt luddfoder inuti, svart moccautseende.
Det finurliga är att de i klacken har inbygda halkskydd som man snabbt fäller ut eller in, INGEN som kan se att man har gubbskor..wink.gif

Åja, det är inte bara gubbar och farbröder som drattar på arslet wink.gif
Monica M zon 4
Plastgran skulle aldrig komma innanför mina dörrar. Ånej, äkta vara eller ingen gran alls. Vi köpte vår plastgran för 5 år sedan och jag gillar den jättemycket! tongue.gif

Foppatofflor skulle jag aldrig komma på tanken att köpa. Dom är ju jättefula och det kan inte vara bra för rygg och fötter med ett så stumt material. Gissar att jag äger mitt första par om två år! whist.gif Ungefär så lång tid tar det nog för mitt motstånd att brytas.
Margith
En liten tomte att ha som prydnad till jul.
Alphaville
Jag hade faktiskt bestämt mig för att inte skaffa dator eftersom alla tjatade om datorer och datorspel...Jag är fortfarande motståndare till datorspel! thumbdown.gif
renate
Plastgran KOMMER aldrig över min tröskel...............det håller jag fast vid.
Spis med keramikhäll..................hm ja finns inget bättre,sonen retar mig fortfarande
samma sak med microvågsugn skulle aldrig ha någon........................oumgärligt sedan många år.
Det finns fler saker men kom inte på mer nu.
lena:-)
Sidenblommor...sååååå ruskigt gräsligt...
Har nu två stycken Julstjärnor (i sidenliknande plastigt material) ute på bordet vid entren samt några Julrosor i krukan med julrosor..(som bara har några riktiga små knoppar långt nere vid jorden)
Ser riktigt snyggt och överarbetat ut laugh.gif
henriks
Finns en del som jag sagt att jag aldrig skulle köpa som på ett eller annat vis ändå ramlat in. Volvo tex, när jag var en sådär 21-22 år tyckte min far att jag borde köpa en volvo istället för den Saab turbo jag hade då. Min kommentar var "Volvo är ett transportmedel och Saab en livsstil"

Det dröjde till jag var 32 innan det blev en volvo V70!

Annars är jag bättre på att skaffa saker och sedan göra mig av med dem igen, än att låta bli att skaffa dem alls.

Ex mobiltelefon: tills för något år sedan var mobilen ALLTID på och ALLTID med - numera är jobbmobilen bara med mån-fre 07-16 Privat mobil kollas till efter missade samtal, men är inte med hela tiden

TV - gav bort en för ett par år sedan, bifogade en annan när jag sålde husvagnen i somras och den sista har morsan.
I fredags bodde vi på hotell, TVn sattes på och jag tänkte att discovery kan man ju alltid titta på en stund: jag hade redan sett programmet, trots att det är två år sedan jag hade discovery senast.
Senare på natten när vi kom tillbaka till hotellet tittade vi på en film - och konstaterade samfällt att vi är bortskämda med att "slippa" titta på något som någon annan bestämt att det skall sändas på tv.

FACEBOOK däremot - har inte varit medlem och kommer nog knappast att bli det heller.

BINGOLOTT har jag heller aldrig köpt någon - inte en enda!
AstLar
KORV

Ett tag var det mycket skriverier om vad korven innehåller sick.gif
Det gick lång tid utan korv.

Prinskorv är rätt gott. Och falukorv är inte dumt till korv stroganoff.

Men ärtsoppa på plastkorv vägrar jag fortfarande köpa
Klura
Det är ju en del saker man sagt att man inte skulle ha.
Mobiltelefon och Micro är två saker.

När jag köpt min första dator och skulle köpa ett modem till den, så var det för att kunna faxa och inget annat.
Fax var ju så otroligt bra och det där Internet som alla pratade om verkade bara dyrt och onödigt.
Nu ingick det ju 20 timmars gratis surfande och dom försvann väääldigt fort.
Och i o m att det jämt var upptaget på hemtelefon så var man ju tvungen att skaffa en mobil så folk kunde ringa och säga att man skulle koppla ner modemet.
Å sen att det blev så mycket sittandes framför datorn så att man inte hann laga mat..
Det fixades ju snabbt med en Micro.
*Stintan*
giggle.gif giggle.gif
Myosotis
Jag har följt den här tråden och funderat... men jag kommer faktiskt inte på en enda sak. För envis och för fattig smile.gif Däremot brukar folk ibland pracka på mig sånt som jag egentligen inte vill ha, som digitalkamera, mp3-player, usb-stick osv. De flesta grejerna hittar man fördelar med när man känner sig tvungen att börja använda dem. Digitalkameran är jag jätteglad för, den fick jag av mina föräldrar. wub.gif
Betty
Färdigkokt julskinka svor jag en gång på att jag aldrig skulle köpa. Det har gått aldeles utmärkt de senaste 15 åren... Aldrig mer en för torr eller alldeles förkrympt julskinka på mitt julbord! biggrin.gif
Berith
Jag vet ju sånt jag aldrig nånsin skulle kunna tänka mej att köpa eller ha, men jag kan inte påminna mej att jag köpt nån sån grej... g.gif
Betty
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 09:13) *
Jag vet ju sånt jag aldrig nånsin skulle kunna tänka mej att köpa eller ha, men jag kan inte påminna mej att jag köpt nån sån grej... g.gif

Wow, då är du värd en [attachment=28104:hooray.gif]!
Berith
CITAT (Betty @ 08-12-2008, 09:22) *
Wow, då är du värd en [attachment=28104:hooray.gif]!

Åh, tack. blush.gif

Dom största sakerna jag aldrig aldrig nånsin i svärord kommer att köpa är utlandsresor över julen, och en Volvo.
Betty
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 09:28) *
Åh, tack. blush.gif

Dom största sakerna jag aldrig aldrig nånsin i svärord kommer att köpa är utlandsresor över julen, och en Volvo.

Haha, Volvo skulle vi aldrig heller köpa! biggrin.gif Gissa vad som står i vårt garage! blush.gif
Utlandsresa över julen - inte en chans här heller, det skriver jag under på direkt! rtfm.gif

Och vet du vad? Vi bor i en radhuslänga och det är inte ens ett hörnhus! whist.gif
Berith
CITAT (Betty @ 08-12-2008, 09:33) *
Haha, Volvo skulle vi aldrig heller köpa! biggrin.gif Gissa vad som står i vårt garage! blush.gif
Utlandsresa över julen - inte en chans här heller, det skriver jag under på direkt! rtfm.gif

Bra att den står i garaget! tummenupp.gif Den kallas ju inte intelligensprotes för inget. whist.gif Kolla bara vilken bil som ligger mest i vägen, eller ställer till det mest i trafiken eller bara slap.gif...

Fast jag är lite dubbel inför Volvo ändå. När man ser på tv eller film tex så blir man lite extra uppmärksam på när det förekommer en Volvo. Frost tex kör ju en gammal Volvo. unsure.gif
Betty
CITAT (Berith @ 08-12-2008, 09:39) *
.../Kolla bara vilken bil som ligger mest i vägen, eller ställer till det mest i trafiken eller bara slap.gif ...

/...

Det är ju bara för att det finns mest av dem ju, procentuellt! slap.gif

Provkör en om du törs flirting.gif risken finns att du med åker dit på en... naughty.gif
Ralf
Jag kommer aldrig att köpa en Volvo, jag ogillar bakhjulsdrivet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon