Sidor: 1, 2
Berith
CITAT (Anma @ 15-12-2008, 19:51) *
Hade du velat se hela paketet om tomten på Red Tops bild varit kvinna?

Jaså var det så h*n menade. slap.gif

Njeee.... Jag är inte mycket för att se allt på nån, varken män eller kvinnor. En naken karl tex är ju inte sexig och jag tyckte inte dom där två var sexiga heller.
Red Top
CITAT (*Ulrica* @ 14-12-2008, 19:15) *
Hej Berit! Min tanke med att lägga in länkar till dessa två filmer är att jag tycker att de är bra! Du och jag har väl bara lite olika smak och det är ju helt okej. Filmerna har visats på en mängd filmfestivaler, på TV i flera länder och vunnit pris, se mer här.

Vad jag har lyckats läsa mig till, så har de vunnit ett pris. Inte för tomtefilmen utan för filmen Zombie. Detta pris vann de i San Sebastian på Horror Film Festival.
I övrigt har de enligt egen utsago varit nominerade till Méliès d’Or 2006, där de inte vann. Det gjorde en dansk film kallad Adams äpplen.

För att överhuvudtaget titta på sådana kortfilmer måste man nog vara skräckfilmsentusiast, vilket jag är då och då, men den här tycker jag inte höll måtet.

Tobb, det är väl ändå en otrolig skillnad på en välbyggd kille, som döljer det väsentligaste och det övervåld, som visades i filmsnuttarna. Ang. mina "porrbilder", så vill jag nog inte klassa det som porr och inte är dom nakna heller. Den här lilla tomtenissan är väl oxå rätt söt. Hoppas inte någon tar illa vid sig flirting.gif
Anma
Ja, vad har vi lärt oss idag. Moralen på Odla är som i USA fast precis tvärt om... giggle.gif devil.gif

God Jul! santa.gif
Aqvakul
Fast så sexuellt frigjorda är vi inte. Om män här på Odla hade lagt ut lättklädda damer och fällt lite ekivoka kommentarer, så hade de antagligen fått epitet typ "snuskhummer" eller "gubbsjuk". När kvinnor gör motsvarande grej så är det däremot "frigjort" och "kul" på ett lite oskyldigt sätt... märkligt, eller hur....
Magdis
Är en halvnaken karl trevligare att titta på än blod och våld? JA , säger jag till det. Jag skulle även föredra att titta på en kvinnlig dito istället för blod och våld så det är väl inget dubbelmoraliskt med det?

Aqvakul, det är helt sant det du säger och visst är det väl lite märkligt men jag antar att det beror på att det är för att vi är vana vid att det är kvinnan som sexualiseras. Då blir det lite lustigt när det blir tvärtom.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 15-12-2008, 21:37) *
Aqvakul, det är helt sant det du säger och visst är det väl lite märkligt men jag antar att det beror på att det är för att vi är vana vid att det är kvinnan som sexualiseras. Då blir det lite lustigt när det blir tvärtom.

Så är det nog! yes.gif
Tobb
CITAT (Red Top @ 15-12-2008, 20:33) *
Tobb, det är väl ändå en otrolig skillnad på en välbyggd kille, som döljer det väsentligaste och det övervåld, som visades i filmsnuttarna. Ang. mina "porrbilder", så vill jag nog inte klassa det som porr och inte är dom nakna heller. Den här lilla tomtenissan är väl oxå rätt söt. Hoppas inte någon tar illa vid sig flirting.gif

Jag tror jag inte drog någon paralell mellan dem, i alla fall var det inte min tanke. Inte på så sätt.
Utan jag menade bara att det "våld" som pågick i filmen var fiktion och inte på alls verkligt. Även om jag vet att det pågår så mycket hemskheter i världen.
Men det är skillnad på fiktion och verklighet.
Magdis
Jag tycker inte våldet är otäckt på grund av att jag tror att det är på riktigt utan för att jag tycker det är otrevligt helt enkelt. Jag kan inte se nåt roligt eller konstnärligt med den typen av skildringar, så är det bara.
Whiskuchi
Berith
CITAT (Magdis @ 16-12-2008, 16:51) *
Jag tycker inte våldet är otäckt på grund av att jag tror att det är på riktigt utan för att jag tycker det är otrevligt helt enkelt. Jag kan inte se nåt roligt eller konstnärligt med den typen av skildringar, så är det bara.

Precis så, mycket bra sagt!
Aqvakul
Tomten död i tragisk olycka!
By Jinge

Tomten, hans renar och ett stort antal tomtenissar störtade tidigt i morse strax efter 03.00 vid sjön Korpobäckstorposijaure strax norr om Arvidsjaur i Norrbotten.

Ett team tyska testförare hos BMW blev vittnen till olyckan och berättar för Gällivareposten att det såg ut som om ledarhärken plötsligt bara föll ihop.

BMW-personalen som stannat för att titta på tomtens övningsflygning blev vittnen till den tragiska händelsen.

Hanzi Fügelsang, mekaniker hos BMW, säger till Gällivareposten:

“- Det såg ut som om tomtens ekipage gick in i en okontrollerad spin. När vi kom fram var alla döda, det fanns inget vi kunde göra.”

Kommunförbundet uppmanar enligt TT kommunerna att öppna sina krismottagningar.

Föräldrar uppmanas att berätta den tragiska nyheten försiktigt för barnen..
Red Top
Det vet väl alla att BMW:s testförare i Norrbotten super mer än lovligt och kör som vildar! nono.gif

Att de påstår sig ha sett tomten störta, får man faktiskt ta med en nypa salt

Här är tomten lika levande som alltid.

Lås in testförarna, så vanliga hederliga norrbottningar kan få en lugn och fröjdefull jul!!!!!!
Aqvakul
Här kommer andra besked...

Red Top
Här kommer ett klipp ur tidningen Ny Teknik

"Tomten lever!

Av: Anders Wallerius
Publicerad 16 december 1999 10:31

I dessa bråda dagar finns det fortfarande många som ifrågasätter Jultomtens existens. Som grund för sitt tvivel anför de att Tomten aldrig skulle hinna med att dela ut julklapparna till alla snälla barn under den korta julaftonen.

Men fysikerna vid Fermilab i USA har gjort en kalkyl till Tomtens fördel. Resultatet är att Tomten visst finns:

Kör Tomten så fort han kan, hinner han lätt med sina långa arbetsresor. Om bara renarna kommer upp i 99,999999 procent av ljushastigheten, tar det endast 500 sekunder att åka de 160 miljonerna kilometer mellan de 800 miljoner kristna hushållen. Då blir det mycket tid över för julklappsutdelning.

Visserligen hinner barnen inte se Tomten och Rudolf och alla de andra renarna när de far fram över stjärnhimlen. Däremot ser de spåren efter det blixtsnabba ekipaget:

Eftersom ljushastigheten i den kvävefyllda atmosfären bara är 99,97 av dess hastighet i vakuum, färdas den laddade Tomten faktiskt fortare än ljuset. Då avslöjar en blå strimma av cerenkovstrålning Tomtens väg genom julnatten.

Måhända skyms strålningen av den glöd som omger Tomten när han rör sig med så hög hastighet genom atmosfären. Men problemet med överhettad Tomte kan lösas med modern teknologi, tror forskarna vid Fermilab.

Tomtetvivlarna har en annan åsikt på den punkten. De tror att luftfriktionen får släden, Tomten och alla renarna att förångas på fem tusendels sekund, även om han bara kör i måttliga 3 000 mach.

De annars så tomtevänliga fysikerna i USA tror däremot att barnen kan känna sig blåsta på att få se Rudolfs röda mule. Redan vid halva ljushastigheten har dopplereffekten gjort att mulen börjat skimra i en närmast lila ton. Och när slädens framfart närmar sig ljushastigheten har kulören försvunnit långt ut i den osynliga, ultravioletta området.

Hur det verkligen ligger till med Tomtens existens får vi veta först om åtta dagar. Tills dess fortsätter vetenskapsmännen att träta."
Aqvakul
Om han inte är död, så är han åtminstone lite möglig...

Red Top
Fast riktigt gammal är han inte ännu. De krymper vart hundrade år, så till slut blir de bara pyttepyttesmå.

Aqvakul
Så di hära små filurerna är nära döden då....

MayaLisa
[attachment=28446:pargrahar.jpg]
Så ser mina tomtar ut kram1.gif
Aqvakul
CITAT (MayaLisa @ 17-12-2008, 20:45) *
[attachment=28446:pargrahar.jpg]
Så ser mina tomtar ut kram1.gif

sista stadiet, absolut!
MayaLisa
giggle.gif
herkules
CITAT (Aqvakul @ 17-12-2008, 11:23) *
Här kommer andra besked...

ultrahuset - det var tider det! tummenupp.gif
Aqvakul
[attachment=28487:3.gif]
pimpim2
Jag tror han klarar sig! Han är ju välbevakad!
[attachment=28490:img_47697ecac9f49.jpg]
Aqvakul
[attachment=28491:4.gif]
Pia L
Med den här tomten så kanske man skulle önska att han var död istället

http://www.youtube.com/watch?v=bv3brUarhHs
pejori
TOMTEN LEVER JU!!!! tummenupp.gif
http://www.youtube.com/greeting_create?video_id=kSBlOAH_gCM
Pia L
Pejori : du missade att förhandsgranska tror jag....för på den sidan levde han inte ialla fall giggle.gif
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:17) *
Pejori : du missade att förhandsgranska tror jag....för på den sidan levde han inte ialla fall giggle.gif

HM.. Men va F*n!!! det var ju fel länk ju....
NU är det rätt..

http://www.youtube.com/watch?v=kSBlOAH_gCM
g.gif
Pia L
Pejori : stog upp eller uppstod??
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:24) *
Pejori : stog upp eller uppstod??

Så länge den står är det skit samma vilket... tummenupp.gif flirting.gif
Pia L
g.gif syftar du på stavmixern då eller "stavmixern"? Du skulle inte kunna lägga in länken igen EFTER att du har förhandsgranskat så att man får se VAD eller VEM det var som stog?
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:31) *
g.gif syftar du på stavmixern då eller "stavmixern"? Du skulle inte kunna lägga in länken igen EFTER att du har förhandsgranskat så att man får se VAD eller VEM det var som stog?

ÄR DU DUM ELLER!!! slap.gif slap.gif
Tomten bestämmer ju vem som har rätt!!!!! a0a.gif

CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:31) *

DU kollar ju fel länk ju....TOMTENlever ju naughty.gif
Han skickar paket överallt. tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:08) *
Med den här tomten så kanske man skulle önska att han var död istället

http://www.youtube.com/watch?v=bv3brUarhHs

rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif

Ska det vara lite ris a la malta rotfl.gif
pejori
CITAT (Chamomille @ 20-12-2008, 00:49) *
rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif

Ska det vara lite ris a la malta rotfl.gif

NU tänker jag inte prata med er m,era ju a0a.gif a0a.gif
Ni är ju "Dömma i hövet" båda två ju laugh.gif help.gif smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon