Sidor: 1, 2
Gillan
Jag smakade på burkens innehåll Chamomille. Jättegott och jättestarkt yes.gif tummenupp.gif . Och Björnbärsvin! Vilken lyx! Vad duktig du är kompiskram.gif . Men jag är inte så säker på att jag bjuder Dealer på nåt ur flaskorna. Det räcker nog bara till mig sleep.gif .

Efter många om och men kommer här äntligen en bild.............utan hjälp från gårdskarln Alba! laugh.gif

[attachment=28435:Chamomil...LA.jpg_2.jpg]
Lady Hamilton
Åh! Vilken fin blush.gif bravo.gif julklapp du fått Njut nu av den med andakt Och tycker också att det i FÖRSTA han är du som skall avnjuta dessa delikatesser yes.gif Dealer kan få OM det blir över något sleep.gif
Irene_L
Åhhh vilken härlig överrasknings-julklapp, Gillan! yes.gif

Vad duktig du är, Chamomille! bravo.gif
Chamomille
Tack ska ni ha blush.gif
Alba
Åh vilken fin julklapp.

Men förvarna oss när du börjar provsmaka så vi vet ...... så vi kan ha överseende när du börjar svammelprata. crazy.gif

Chamomille sååå duktig du är ......vilken fin present.

Chamomille
Tack igen... blush.gif
Gillan
CITAT (Alba @ 17-12-2008, 18:33) *
Åh vilken fin julklapp.

Men förvarna oss när du börjar provsmaka så vi vet ...... så vi kan ha överseende när du börjar svammelprata. crazy.gif

Chamomille sååå duktig du är ......vilken fin present.

laugh.gif ...jag svamlar väl tillräckligt ändå så jag tror inte ni märker nån större skillnad whistling.gif
Betty
Duktigt Chamomille, jättefin present! 000.gif
Chamomille
Tack igen, igen smile.gif
Wilmer
Vilken tur att jag fick se slutet på tråden annars hade jag inte kunnat somna, vilken dramatik jag missat i dag giggle.gif
Jättefin present du fick Gillan!!
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 17-12-2008, 23:09) *
Vilken tur att jag fick se slutet på tråden annars hade jag inte kunnat somna, vilken dramatik jag missat i dag giggle.gif
Jättefin present du fick Gillan!!

giggle.gif
Biggan_
Oj, vilken fin present Gillan! tummenupp.gif Den hade jag också blivit glad för! Skall bli spännande att följa era klappöppningar, undrar vem som inte kan hålla sin nyfikenhet i styr, som står på tur att öppna i förtid! naughty.gif
Chamomille
Ja, det här var verkligen en rolig ide. Även om Gillan inte skulle få nån... smiley_small_hug.gif smile.gif
Berith
Jaha....! Det var ett hårt paket slap.gif ja såna får man öppna i förväg för dom räknas ju inte som julklapp. Det vet ju alla att julklappar är mjuka. flirting.gif
Gillan
CITAT (Chamomille @ 18-12-2008, 01:01) *
Ja, det här var verkligen en rolig ide. Även om Gillan inte skulle få nån... smiley_small_hug.gif smile.gif

Hihi, jag förstår det, men "hämnden" var väl ljuv kan jag tänka mig giggle.gif ..................sen att det var en väldigt vacker hämnd, det tackar jag för kompiskram.gif

CITAT (Berith @ 18-12-2008, 05:58) *
Jaha....! Det var ett hårt paket slap.gif ja såna får man öppna i förväg för dom räknas ju inte som julklapp. Det vet ju alla att julklappar är mjuka. flirting.gif

Ha, du kunde inte låta bli att kika i alla fall flirting.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 18-12-2008, 07:40) *
Ha, du kunde inte låta bli att kika i alla fall flirting.gif

Sschhh!! whist.gif
Sussie F-Flower
Åh, Vilken fin julklapp du fick Gillan! wub.gif tummenupp.gif
....å du höll "hela Sverige" på halster igår.... vet du det...? giggle.gif a0a.gif
En riktigt spännande följetong för oss alla andra...

Camilla: Ja, du är nog ett riktigt snällt busfrö du! giggle.gif laugh.gif
Vad fint du har gjort och vad duktig du är!!!! tummenupp.gif bravo.gif
Rosmarin
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-12-2008, 09:02) *
Åh, Vilken fin julklapp du fick Gillan! wub.gif tummenupp.gif Ja, så roligt att få en så fin överaskning!!!
....å du höll "hela Sverige" på halster igår.... vet du det...? giggle.gif a0a.gif och en del av övriga Europa giggle.gif
En riktigt spännande följetong för oss alla andra... verkligen!!!

Camilla: Ja, du är nog ett riktigt snällt busfrö du! giggle.gif laugh.gif
Vad fint du har gjort och vad duktig du är!!!! tummenupp.gif bravo.gif Absolut!!!

Tack båda två för fin underhållning!!!!
Gillan
laugh.gif , ja, nog hade jag roligt alltid. Det var jättekul att läsa alla olika motiveringar för eller emot laugh.gif
Chamomille
Ja, ni är allt bra lättroade ni... giggle.gif a0a.gif
Berith
Hmm.... Det var väl inte så att ni två hade gjort upp det här i förväg bara för att testa oss andra? naughty.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 13:59) *
Hmm.... Det var väl inte så att ni två hade gjort upp det här i förväg bara för att testa oss andra? naughty.gif

rotfl.gif , inte en chans Berith. Glöm det. Jag hade inte en aning om att paketet var från henne, men en tanke började gro när jag såg hennes svar igår......................för jag hade ju faktiskt skickat rönnbär anonymt till henne ninja.gif g.gif ..................fast det kunde ju ha varit Ladyn också, men det var inte hennes handstil rolleyes.gif .

Men du! Nu har du gett mig en ide om vad man kan göra om man har tråkigt nån gång bravo.gif kompiskram.gif
Alba
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 19:25) *
laugh.gif ...jag svamlar väl tillräckligt ändå så jag tror inte ni märker nån större skillnad whistling.gif

Ja vi är nog många som snusat ur samma innehåll i så fall........men roligt har vi. rotfl.gif

CITAT (Berith @ 18-12-2008, 05:58) *

Vaaa ? ? ? ......min gubbe kom hem med ett mjukt paket från jobbet till honom och det har jag tänkt öppna idag. unsure.gif
Men....det är klart.....han får inte öppna mjuka paket före jul....men jag får yahoo.gif
Berith
Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss? g.gif

1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill.
2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst.
3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill.
4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst.
Alba
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42) *
Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss? g.gif

tummenupp.gif

Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. g.gif
En del har ju också så fina papper så de kan man ju inte kasta. giggle.gif
I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin.....pssst--kan man lita på en sån tror du ........
........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller nono.gif slap.gif .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton rtfm.gif
Chamomille
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 17:20) *
tummenupp.gif

Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. g.gif
I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin.....pssst--kan man lita på en sån tror du ........
........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller nono.gif slap.gif .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton rtfm.gif

giggle.gif giggle.gif

CITAT (Berith @ 18-12-2008, 13:59) *

giggle.gif Nää. Inte skulle jag göra sånt...
Gillan
tummenupp.gif

rotfl.gif rotfl.gif Tokfia!

Ska vi göra så här, tja, då har vi ju inga julklappar att öppna på julafton ohmy.gif . Näää, nån ording får det allt lov att vara Berith rtfm.gif .

CITAT (Alba @ 18-12-2008, 15:32) *
Ja vi är nog många som snusat ur samma innehåll i så fall........men roligt har vi. rotfl.gif

Japp, det har vi smiley_small_hug.gif
malin72
a0a.gif a0a.gif gud vilken rolig tråd det blev giggle.gif men vilken fin present det var tummenupp.gif toppen men jag tycker nog att Dealer ska få smaka lite jag sleep.gif giggle.gif
Chamomille
CITAT (malin72 @ 18-12-2008, 18:46) *
a0a.gif a0a.gif gud vilken rolig tråd det blev giggle.gif men vilken fin present det var tummenupp.gif toppen men jag tycker nog att Dealer ska få smaka lite jag sleep.gif giggle.gif

Det ska vara puttelite det... flirting.gif giggle.gif
Alba

Va ????? ska Dealer få smaka tycker du. slap.gif

Du tycker säkert att min gubbe ska få använda sig av den julklapp han fick på jobbet som jag ska öppna som jag då anser är min. rtfm.gif

Nä nä....här delar vi inte med oss av de julklappar vi får no.gif eller som vi öppnar.....även om de inte är mina ohmy.gif .....nån ordning ska det väl vara. rtfm.gif
Gillan

rotfl.gif rotfl.gif

Hihi, alltid roligt om det är några som blir roade. Men det här med Dealer, glöm det! Jag ska spara mina flaskor tills jag fyller år och skåla för tittti och mig för hon kan nog inte skåla i nåt på länge, länge än. Så det så! flirting.gif tongue.gif

CITAT (Alba @ 18-12-2008, 18:52) *

Du tycker säkert att min gubbe ska få använda sig av den julklapp han fick på jobbet som jag ska öppna som jag då anser är min. rtfm.gif

Nä nä....här delar vi inte med oss av de julklappar vi får no.gif eller som vi öppnar.....även om de inte är mina ohmy.gif .....nån ordning ska det väl vara. rtfm.gif

Alba, Alba, vart får du allt i från rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Dealer
CITAT (malin72)
toppen men jag tycker nog att Dealer ska få smaka lite jag tummenupp.gif

CITAT (Berith)
5. Hårda paket till oss - får gubben dricka ur närhelst han vill.

Tack alla smiley_small_hug.gif och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket blomma.gif Nu är Julen räddad thanks.gif Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos yahoo.gif

edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli naughty.gif
Chamomille
CITAT (Dealer @ 18-12-2008, 20:13) *
Tack alla smiley_small_hug.gif och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket blomma.gif Nu är Julen räddad thanks.gif Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos yahoo.gif

giggle.gif biggrin.gif

CITAT (Alba @ 18-12-2008, 18:52) *

Tokfia giggle.gif
Berith
Hmmm.... Mycket tänkvärt ni kommer med när det gäller vem som öppnar vems klappar, och när. Min gubbe (som jag i fortsättningen kommer att kalla min man) öppnar aldrig mina klappar. Aldrig! Och dom klapparna han kommer hem med från jobbet är såklart mina, han ger dom iaf till mej. Andra klappar han får är också mina till stor del, det är nog bara kalsonger i olika längd han får behålla som sina. g.gif
Rosmarin

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif

tummenupp.gif

Ja för Tomten måste rtfm.gif man hålla sig väl med!!!

Hahaha, det här blev verkligen en kanontråd!!!
Gillan

Glöm din dröm tongue.gif crazy.gif
Berith
Det är bra! Sätt honom på plats bara. tummenupp.gif

En lydig man är en lycklig man.
Alba

Oh vad roligt att en del lever i sina drömmar. slap.gif

Men jag har ju pratat med Gillan. yes.gif

Om jag bara säger så här.....du kommer att få äta mycket tacos Dealer giggle.gif
Jag säger inte mer......ja vissta ja......man kan dricka ramlösa till det......jaa...jaaa.....en lättöl då.......inget annat. no.gif nono.gif

Det är en oskriven lag i tomteland att den som får ett paket.....ett hårt paket alltså.....är ensam ägare till paketet. santa.gif
Lady Hamilton
CITAT (Alba @ 19-12-2008, 16:39) *
Det är en oskriven lag i tomteland att den som får ett paket.....ett hårt paket alltså.....är ensam ägare till paketet. santa.gif

santa.gif Nu Alba "slarv läste" du nog reglerna lite........det står -....den som ÖPPNAR ett hårt paket är ensam ägare till paketet yes.gif
Alba
CITAT (Lady Hamilton @ 19-12-2008, 17:02) *
santa.gif Nu Alba "slarv läste" du nog reglerna lite........det står -....den som ÖPPNAR ett hårt paket är ensam ägare till paketet yes.gif

Jaa......självklart är det den som öppnar paketet som är ägaren. tummenupp.gif
Hur kunde jag höra så fel när jag ringde och frågade tomten. slap.gif
Vem som får paketet är helt ointressant. yes.gif 000.gif

Den som öppnar ett paket har ju sååå mycket jobb med att få bort allt tejp och alla snören och flera lager papper och ibland är paketen lackade och det är inte lätt att få bort .....
.......så någon ersättning ska ju den som öppnar paketet ha. rolleyes.gif .....
.......alltså är ju innehållet belöningen. yahoo.gif
........v.s.b. ---- vilket skulle bevisas
Gillan
håller ni på här än ohmy.gif ..............ni måste vara tokigare än mig sleep.gif ........................... laugh.gif
pejori

Precis....Men du glömde alla paket till andra mottagare än en själv, får öppnas av oss. naughty.gif

Det innefattar allt som inte är direkt adresserat till oss. flirting.gif
Därför är det bra att skicka paket till silverfisken också. crying.gif
pejori
Föressten så är alla paket som hamnar innanför mina dörrar till mej... så det så. rtfm.gif
I detta hem, får inte vad som helst införas, så allt packas upp av mej och jag bestämmer vad som skall konfiskeras av "tomten" D.V.S. mej... yes.gif w00t.gif
Resten är bara till mej, jag som får slita så för att fixa paket... wink.gif crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon