|
Jag smakade på burkens innehåll Chamomille. Jättegott och jättestarkt  . Och Björnbärsvin! Vilken lyx! Vad duktig du är  . Men jag är inte så säker på att jag bjuder Dealer på nåt ur flaskorna. Det räcker nog bara till mig  . Efter många om och men kommer här äntligen en bild.............utan hjälp från gårdskarln Alba! [attachment=28435:Chamomil...LA.jpg_2.jpg]
Lady Hamilton
17-12-2008, 18:15
Åh! Vilken fin  julklapp du fått Njut nu av den med andakt Och tycker också att det i FÖRSTA han är du som skall avnjuta dessa delikatesser  Dealer kan få OM det blir över något
Irene_L
17-12-2008, 18:15
Åhhh vilken härlig överrasknings-julklapp, Gillan! Vad duktig du är, Chamomille!
Chamomille
17-12-2008, 18:20
Tack ska ni ha
Åh vilken fin julklapp. Men förvarna oss när du börjar provsmaka så vi vet ...... så vi kan ha överseende när du börjar svammelprata. Chamomille sååå duktig du är ......vilken fin present.
Chamomille
17-12-2008, 18:54
Tack igen...
CITAT (Alba @ 17-12-2008, 18:33)  Åh vilken fin julklapp. Men förvarna oss när du börjar provsmaka så vi vet ...... så vi kan ha överseende när du börjar svammelprata. Chamomille sååå duktig du är ......vilken fin present.  ...jag svamlar väl tillräckligt ändå så jag tror inte ni märker nån större skillnad
Duktigt Chamomille, jättefin present!
Chamomille
17-12-2008, 22:33
Tack igen, igen
Vilken tur att jag fick se slutet på tråden annars hade jag inte kunnat somna, vilken dramatik jag missat i dag Jättefin present du fick Gillan!!
Chamomille
17-12-2008, 23:41
CITAT (Wilmer @ 17-12-2008, 23:09)  Vilken tur att jag fick se slutet på tråden annars hade jag inte kunnat somna, vilken dramatik jag missat i dag Jättefin present du fick Gillan!!
Biggan_
18-12-2008, 00:56
Oj, vilken fin present Gillan!  Den hade jag också blivit glad för! Skall bli spännande att följa era klappöppningar, undrar vem som inte kan hålla sin nyfikenhet i styr, som står på tur att öppna i förtid!
Chamomille
18-12-2008, 01:01
Ja, det här var verkligen en rolig ide. Även om Gillan inte skulle få nån...
Jaha....! Det var ett hårt paket  ja såna får man öppna i förväg för dom räknas ju inte som julklapp. Det vet ju alla att julklappar är mjuka.
CITAT (Chamomille @ 18-12-2008, 01:01)  Ja, det här var verkligen en rolig ide. Även om Gillan inte skulle få nån...  Hihi, jag förstår det, men "hämnden" var väl ljuv kan jag tänka mig  ..................sen att det var en väldigt vacker hämnd, det tackar jag för  CITAT (Berith @ 18-12-2008, 05:58)  Jaha....! Det var ett hårt paket  ja såna får man öppna i förväg för dom räknas ju inte som julklapp. Det vet ju alla att julklappar är mjuka.  Ha, du kunde inte låta bli att kika i alla fall
CITAT (Gillan @ 18-12-2008, 07:40)  Ha, du kunde inte låta bli att kika i alla fall  Sschhh!!
Sussie F-Flower
18-12-2008, 09:02
Rosmarin
18-12-2008, 09:41
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-12-2008, 09:02)  Tack båda två för fin underhållning!!!!
 , ja, nog hade jag roligt alltid. Det var jättekul att läsa alla olika motiveringar för eller emot
Chamomille
18-12-2008, 10:05
Ja, ni är allt bra lättroade ni...
Hmm.... Det var väl inte så att ni två hade gjort upp det här i förväg bara för att testa oss andra?
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 13:59)  Hmm.... Det var väl inte så att ni två hade gjort upp det här i förväg bara för att testa oss andra?   , inte en chans Berith. Glöm det. Jag hade inte en aning om att paketet var från henne, men en tanke började gro när jag såg hennes svar igår......................för jag hade ju faktiskt skickat rönnbär anonymt till henne  ..................fast det kunde ju ha varit Ladyn också, men det var inte hennes handstil  . Men du! Nu har du gett mig en ide om vad man kan göra om man har tråkigt nån gång
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 19:25)   ...jag svamlar väl tillräckligt ändå så jag tror inte ni märker nån större skillnad  Ja vi är nog många som snusat ur samma innehåll i så fall........men roligt har vi. CITAT (Berith @ 18-12-2008, 05:58)  Jaha....! Det var ett hårt paket  ja såna får man öppna i förväg för dom räknas ju inte som julklapp. Det vet ju alla att julklappar är mjuka.  Vaaa ? ? ? ......min gubbe kom hem med ett mjukt paket från jobbet till honom och det har jag tänkt öppna idag. Men....det är klart..... han får inte öppna mjuka paket före jul....men jag får
Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss?  1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst.
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42)  Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss?  1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. En del har ju också så fina papper så de kan man ju inte kasta. I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin..... pssst--kan man lita på en sån tror du ........ ........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller  .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton
Chamomille
18-12-2008, 17:30
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 17:20)  Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. En del har ju också så fina papper så de kan man ju inte kasta. I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin..... pssst--kan man lita på en sån tror du ........ ........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller  .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton   CITAT (Berith @ 18-12-2008, 13:59)  Hmm.... Det var väl inte så att ni två hade gjort upp det här i förväg bara för att testa oss andra?   Nää. Inte skulle jag göra sånt...
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 17:20)  Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. En del har ju också så fina papper så de kan man ju inte kasta. I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin..... pssst--kan man lita på en sån tror du ........ ........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller  .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton   Tokfia! CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42)  Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss? 1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. Ska vi göra så här, tja, då har vi ju inga julklappar att öppna på julafton  . Näää, nån ording får det allt lov att vara Berith  . CITAT (Alba @ 18-12-2008, 15:32)  Ja vi är nog många som snusat ur samma innehåll i så fall........men roligt har vi.  Japp, det har vi
Chamomille
18-12-2008, 18:49
CITAT (malin72) toppen men jag tycker nog att Dealer ska få smaka lite jag CITAT (Berith) 1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 5. Hårda paket till oss - får gubben dricka ur närhelst han vill. Tack alla  och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket  Nu är Julen räddad  Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli
Chamomille
18-12-2008, 20:40
CITAT (Dealer @ 18-12-2008, 20:13)  Tack alla  och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket  Nu är Julen räddad  Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos   CITAT (Alba @ 18-12-2008, 18:52)  Va ????? ska Dealer få smaka tycker du. Du tycker säkert att min gubbe ska få använda sig av den julklapp han fick på jobbet som jag ska öppna som jag då anser är min. Nä nä....här delar vi inte med oss av de julklappar vi får  eller som vi öppnar.....även om de inte är mina  .....nån ordning ska det väl vara.  Tokfia
Hmmm.... Mycket tänkvärt ni kommer med när det gäller vem som öppnar vems klappar, och när. Min gubbe (som jag i fortsättningen kommer att kalla min man) öppnar aldrig mina klappar. Aldrig! Och dom klapparna han kommer hem med från jobbet är såklart mina, han ger dom iaf till mej. Andra klappar han får är också mina till stor del, det är nog bara kalsonger i olika längd han får behålla som sina.
Rosmarin
19-12-2008, 09:12
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42)  Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss? 1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst.  CITAT (Alba @ 18-12-2008, 17:20)  Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. En del har ju också så fina papper så de kan man ju inte kasta. I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin..... pssst--kan man lita på en sån tror du ........ ........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller  .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton  Ja för Tomten måste  man hålla sig väl med!!! Hahaha, det här blev verkligen en kanontråd!!!
CITAT (Dealer @ 18-12-2008, 20:13)  Tack alla  och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket  Nu är Julen räddad  Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli  Glöm din dröm
Det är bra! Sätt honom på plats bara. En lydig man är en lycklig man.
CITAT (Dealer @ 18-12-2008, 20:13)  Tack alla  och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket  Nu är Julen räddad  Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli  Oh vad roligt att en del lever i sina drömmar. Men jag har ju pratat med Gillan. Om jag bara säger så här.....du kommer att få äta mycket tacos Dealer Jag säger inte mer......ja vissta ja......man kan dricka ramlösa till det......jaa...jaaa.....en lättöl då.......inget annat. Det är en oskriven lag i tomteland att den som får ett paket.....ett hårt paket alltså.....är ensam ägare till paketet.
Lady Hamilton
19-12-2008, 17:02
CITAT (Lady Hamilton @ 19-12-2008, 17:02)  Nu Alba "slarv läste" du nog reglerna lite........det står -....den som ÖPPNAR ett hårt paket är ensam ägare till paketet Jaa......självklart är det den som öppnar paketet som är ägaren. Hur kunde jag höra så fel när jag ringde och frågade tomten. Vem som får paketet är helt ointressant. Den som öppnar ett paket har ju sååå mycket jobb med att få bort allt tejp och alla snören och flera lager papper och ibland är paketen lackade och det är inte lätt att få bort ..... .......så någon ersättning ska ju den som öppnar paketet ha.  ..... .......alltså är ju innehållet belöningen. ........v.s.b. ---- vilket skulle bevisas
håller ni på här än  ..............ni måste vara tokigare än mig  ...........................
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42)  Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss? 1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. Precis....Men du glömde alla paket till andra mottagare än en själv, får öppnas av oss. Det innefattar allt som inte är direkt adresserat till oss. Därför är det bra att skicka paket till silverfisken också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|