Sidor: 1, 2
malin72
tänkte på en annan ska...hjälp snacka om förvirrad sweatingbullets.gif vissa har velat ha förrätt vissa efterrätt.... dunno.gif hur gör vi då???
Ska vi låta det vara så att någon tar förrät och någon efterrätt...eller?? nu vill jag gärna ha lite hjälp från er
hur gör vi tycker ni andra???? g.gif
Anki V
Jag tror inte att det ska vara några problem…det är väl bara att förbereda näringsidkaren på att det kan komma lite olika önskemål. Det skulle förvåna mig om en restaurangägare inte har beredskap för sån´t. ...annars byt!! Det är köparen som beställer.

Jag har t.ex., inte bestämt om jag vill ha efterrätt än…det beror på hur mätt jag blir biggrin.gif .
malin72
CITAT (Anki V @ 18-03-2009, 22:47) *
Jag tror inte att det ska vara några problem…det är väl bara att förbereda näringsidkaren på att det kan komma lite olika önskemål. Det skulle förvåna mig om en restaurangägare inte har beredskap för sån´t. ...annars byt!! Det är köparen som beställer.

Jag har t.ex., inte bestämt om jag vill ha efterrätt än…det beror på hur mätt jag blir biggrin.gif .

men precis nej då han är inte svår så inte......jag bara tänkte om det var så att det skulle kännas bökigt....efterrätt bestämmer jag där på plats med!!
Tror nog inte att det är problem så....dom ska ju inte vara klara med maten en viss tid utan som jag fattade det var det väl att dom skulle förbereda lite innan och så när det är en större grupp för att även kunna ta sina andra gäster utan att det *stör* oss giggle.gif Han vill nog bara vara säker på att allt flyter på bra för vårat sällskap bravo.gif
Lady Hamilton
Låt dem som vill äta förrätt äta det och de som sedan vill äta efterrätt får äta det det kan ju inte vara något bekymmer
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 19-03-2009, 09:17) *
Låt dem som vill äta förrätt äta det och de som sedan vill äta efterrätt får äta det det kan ju inte vara något bekymmer

precis och under tiden tjattrar vi andra giggle.gif
malin72
Hej på er alla!!!

I dag har jag varit där coh lagt beställningen av våran mat mm yahoo.gif
jag har bokat upp till 20 personer så det finns platser kvar om någon kommer in senare tummenupp.gif

som det ser ut nu så är vi 11 som beställt mat och jag har 4 i väntan som vi får se och sedan Adrians 2 eller 3 då är vi kanske uppe i 18 men det skriver jag om senare när jag vet helt klart tummenupp.gif

Peppe kommer att vara ledig den kvällen men vi har skrivit ner allt......
tiden satte vi 19.30-20.00 så det kan vi bestämma vad vi tycker om!
Jag sa att vi är några som vill ha förrätt så det kommer dom ut och frågar om innan dom kommer ut med den maten som vi valt tummenupp.gif
sedan så ordnar sig resten vart eftersom..

jag längtar så mycket...snart ses vi yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Stevieboy
Upptäckte naturligtvis denna tråd för sent, har inte vart här då jag haft jobbmaraton. Finns det platser kvar så är jag och Gustav intresserade.

Mvh

Stephen
malin72
malin72
Anki
Gillan
Dealer ( förhoppningsvis )
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
Bengt
Eva
adrian.....denna gång med sin utlovade öl som han minsan inte kunde ta förra middagen
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
Blomstersmurfen
Stephen
Gustav

tummenupp.gif så där ja nu har jag lagt till er Stephen.....kul!!
Stevieboy
Vad kul! Vi ringer och beställer mat själva, då ni redan har beställt.

mvh

Stephen
ankiironninge
malin72
HeleneJ
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
adrian.....denna gång med sin utlovade öl som han minsan inte kunde ta förra middagen
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
ankiironninge (anki)............................låter ju kul, det meddelas väl dåra när och hur?? *S

väl mött........anki
ankiironninge
CITAT (ankiironninge @ 23-03-2009, 07:16) *
malin72
HeleneJ
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
ankiironninge (anki)............................låter ju kul, det meddelas väl dåra när och hur?? *S
väl mött........anki

förresten....hittar ju inte tråden om överbölingsfika stund..eller hur det nu var?? smile.gif
malin72
CITAT (ankiironninge @ 23-03-2009, 08:09) *
förresten....hittar ju inte tråden om överbölingsfika stund..eller hur det nu var?? smile.gif

har pmat dig tummenupp.gif
Gillan
Jag är så hemskt ledsen, men jag är tvungen att meddela att Dealer och jag inte kommer till Mässan alls den här gången, så du får tyvärr stryka oss från listan Malin no.gif . Livet blir inte alltid som man tänkt sig och ibland sker saker i ens liv som gör att man får ge vika. Så är det bara sad.gif ...........................men det blir väl mässa nästa år igen antar jag blush.gif

Jag hoppas att ni allihop får en jättefin Mäss-helg, att ni hittar massor av kul saker, njuter av att träffa varandra, äter gott och skålar för oss också ( vad ni än skålar i tongue.gif ). Ladyn vet ju vad vi helst skålar i så jag hoppas på det tummenupp.gif

Kram på er alla smiley_small_hug.gif
Lady Hamilton
Usch vad tråkigt trostar.gif men som du säger, ibland så händer saker och ting som man inte kan rå på. Men självklart skall vi skåla även för er yaay.gif Köp nu hem något riktigt gott till er själva och duka fram det vid 20-tiden på Lördagskvällen det är ni värda kompiskram.gif och hör ni då något "surrande ljud" i bakgrunden så är det vi som ropar SKÅL! till er smiley_small_hug.gif
.......möjligtvis kan det "surrande ljudet" komma att höras på något annorlunda sätt ...... giggle.gif vi får se.....
malin72
malin72
Anki
Gåsis/Åsa
Margith
Lady Hamilton
Nyutslagenros
Bengt
Eva
adrian...+ 2-3 personer
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
Blomstersmurfen
Stephen
Gustav
ankiironninge

så där!!
Jag vet ju redan men skriver här ändå...klart jag kommer sakna er men vet ju så väl själv att livet inte alls vill det man själv vill dunno.gif det blir flera mässor och jag kommer fota en massa så får ni vara med så tummenupp.gif smiley_small_hug.gif till er

Cathis
Hoppas ni får en jättekul kväll, hade önskat att jag kunde komma -cry-.gif
blomkronan
Tack allihop för en trevlig kväll smile.gif och ett extra tack till Malin som fixa allt smile.gif
Stevieboy
Gustav och jag vill också tacka för en jättetrevlig kväll, det kommer ngn bild snart då kameran är laddad. Extra tack till Malin som fixat allt!

mvh

S&G
Överbölingen
Visst var det härligt at få träffas. Tack Malin för att du fixade det. Nästa år så gör vi så att vi byter platser några gånger så vi får prata med fler. Vi har ju ca 150 mil att odla på i nord-sydlig riktnig så det måte ju finnas massor med funderingar och frågor att byta.
ankiironninge
CITAT (Överbölingen @ 29-03-2009, 18:13) *
Visst var det härligt at få träffas. Tack Malin för att du fixade det. Nästa år så gör vi så att vi byter platser några gånger så vi får prata med fler. Vi har ju ca 150 mil att odla på i nord-sydlig riktnig så det måte ju finnas massor med funderingar och frågor att byta.

Säger åxå .....

att det var väldans kul att få ett ansikte på "nicken"

kram anki i rönninge
Lady Hamilton
Även jag instämmer i det ovan skrivna kompiskram.gif jätte trevligt att få träffa gamla o nya ansikten bakom "nicken"
malin72
tackar för era tack giggle.gif ja det var så trevligt att träffa er alla...nu vet man hur flera ser ut som man *pratar* med här inne bravo.gif
Har redan börjat planera in nästa års träff whist.gif
adrian
Hejsan!

Det var jättekul att se er igen och även nya ansikten, och jag hoppas vi kan ta Movitz eller ett större ställe som kan ordna borden på ett bättre sätt.

(Det har vi pratat om malin, och det blir nog jättebra..smile.gif.

Vi hamnade ju där på morgonen typ och det var ett stort och trevligt ställe, de hade dessutom bra kolla på beställningar och vem som skulle betala osv...smile.gif.

Byta platser är OBLIGATORISKT nästa år, jag tar med en klocka som jag kan ringa i när det är roteringsdax eller om vi kör "hela havet stormar" kanske...(?).

Nu i helgen är det trädgårdsmässan i Örebro så då kan vi ju träfas här nåt med...smile.gif.

Alla kan komma hit så kan vi bada på äventyrsbadet i gustavsvik, det är väldigt kul och går fort som f-n.. smiley_small_hug.gif

Mvh Dick

Magdis
Jag vill tacka er allihop för i helgen, det var fruktansvärt trevligt att träffa er! Som sagt går jag ju gärna ut med er både fredag och lördag och varför inte söndag också, så jag är öppen för alla förslag om tider och platser. naughty.gif Byta platser vid bordet lite då och då är ett mycket bra förslag. Det var ju några som gjorde det också, åtminstone satt jag bredvid lite olika personer under kvällen trots att jag inte flyttade på mig själv. giggle.gif Nästa år ska jag prova byxorna som jag tänker ha på mig under mäss-middagen lite bättre, så att det går att knäppa igen dem när man ska gå därifrån. naughty.gif
malin72
CITAT (Magdis @ 31-03-2009, 23:58) *
Nästa år ska jag prova byxorna som jag tänker ha på mig under mäss-middagen lite bättre, så att det går att knäppa igen dem när man ska gå därifrån. naughty.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif annars är det helt ok att ge mig något att skratta gott till på tåget hem rotfl.gif ..... flirting.gif
Magdis
CITAT (malin72 @ 01-04-2009, 00:33) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif annars är det helt ok att ge mig något att skratta gott till på tåget hem rotfl.gif ..... flirting.gif

Ja det bjuder jag gärna på! (Även om det egentligen inte var jag som bjöd på det, jag v ar bara inblandad ändå!) rotfl.gif
Jag kan berätta att jag gick in på herrtoan udner kvällen också, med flit alltså...det var alldeles för upptaget på tjejtoan. Man får inte vara så kinkig! Det var en vanlig toalett därinne också, ingen pissränna. a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon