Sidor: 1, 2
malin72
Hallåj alla blomtokar!!!!!

Nu tänkte jag att vi skulle börja anmäla vårat intresse för en middag på lö kvällen efter mässan yahoo.gif bravo.gif Kan vara bra att veta hur många vi kan tänkas bli...med tanke på att ställe ska väljas mm, så jag tänkte att vi gör som förra året kopierar namnen och skriver in i listan 000.gif lätt räknat och lätt att ända sig mm..

SNART SES VI!!!!!!!!!!!!!!!!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

malin72
HelenJ
OK - och om man inte var med på förra årets lista då? confused.gif
malin72
CITAT (HelenJ @ 09-01-2009, 00:48) *
OK - och om man inte var med på förra årets lista då? confused.gif

nämen det gör väl inget väl unsure.gif vad jag menade med att kopiera namnen är att när du skriver att du ska med så flyttar du bara tex så här tummenupp.gif vi ska inte kopiera fööra årets lista utan det var bara en förklaring på hur vi skulle göra men en dålig sådan sorry blush.gif

malin72
HeleneJ
Anki V
Ja tack, jag deltar gärna.

Förmodligen min kompis också men hon får svaraför sig själv laugh.gif .

/Anki V
Gillan
Självklart! Vad vore mässan utan alla träffar med andra odlaiter bravo.gif . Och självklart är alla nya som gamla välkomna. Det är alltid kul med nya ansikten som man sen minns när man träffs här igen smiley_small_hug.gif . Bra att det är ordning på dig malin så att åtminstonde nån tar tag i saker i tid tummenupp.gif

malin72
HeleneJ ( om du ville vara med )
Anki
Gillan
Dealer ( förhoppningsvis )
Gåsis
Jag vill oxå vara med tummenupp.gif

malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith
Jag med!!

malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Självklart tummenupp.gif
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
malin72
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
malin72
nu är vi då ev 11 som ska med...jag skriver ner i boken och håller koll tummenupp.gif gud vad jag längtar...ska bli så härligt att träffa vänner sen tidigare och alla nya som vill vara med bravo.gif
flera....flera yahoo.gif
Överbölingen
Vi kommer om allt går enligt planerna.
Bengt och Eva
Lady Hamilton
CITAT (Överbölingen @ 12-01-2009, 16:09) *
Vi kommer om allt går enligt planerna.
Bengt och Eva

Vad kul! kompiskram.gif Då är vi 13 st då
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
malin72
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
adrian.....denna gång med sin utlovade öl som han minsan inte kunde ta förra middagen 000.gif

14 st yahoo.gif
malin72
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
adrian.....denna gång med sin utlovade öl som han minsan inte kunde ta förra middagen
Wolkenkrabber

15 st tummenupp.gif

Magdis
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
adrian.....denna gång med sin utlovade öl som han minsan inte kunde ta förra middagen
Wolkenkrabber
Magdiz
Lady Hamilton
Nu är det bara 67 dagar kvar innan vi träffas!
yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif
blomkronan
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart smile.gif
HelenJ
Nu får ni allt ta bort "om du ville vara med" från listan! Det har ju hängt med ett tag... tongue.gif

Kan jag bara fixa en billig tågbiljett åker jag upp till mässan, och självklart ska jag vara med på festen då! tummenupp.gif

När behöver man ge definitivt besked?
malin72
malin72
HeleneJ
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart

så där ja....nu är du med Helen tummenupp.gif
ang sista anmälan så ska det först väljas restaruang sen hör jag med dom ang bokning och meny mm sen återkommer jag om det yes.gif
ska kolla runt nu på lämpliga ställen och har man allergier måste jag veta det...magdis du behöver inte säga nåt där har jag sten koll 000.gif
Lady Hamilton
56 dagar kvar..............
embees
CITAT (malin72 @ 30-01-2009, 22:29) *
malin72
HeleneJ
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
embees Sojaproteinallergi dvs allt från baljväxtriket
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart

så där ja....nu är du med Helen tummenupp.gif
ang sista anmälan så ska det först väljas restaruang sen hör jag med dom ang bokning och meny mm sen återkommer jag om det yes.gif
ska kolla runt nu på lämpliga ställen och har man allergier måste jag veta det magdis du behöver inte säga nåt där har jag sten koll 000.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 30-01-2009, 23:55) *
56 dagar kvar..............

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif och dagarna går yahoo.gif

tummenupp.gif bra att veta...jag måste nämna det till stället vi väljer tummenupp.gif
Blomstersmurfen
Hallå alla odlarvänner!

Efter ytterligare en vinter i ide, bör jag snart vara på banan igen. Mässan brukar förorsaka en väldig odlarklåda! Samma sak i år - jag jobbar hela helgen, så jag får avverka mässan på torsdagen, och knyta mig tidigt på lördagkvällen - men självklart vill jag inte missa middagen (om jag får tillåtelse att droppa in lite sent i år igen).

malin72
HeleneJ
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
Blomstersmurfen
malin72
liten uppdatering tummenupp.gif
självklart blomstersmurfen får du komma senare!!! yes.gif
Som det ser ut nu så håller jag på att kolla upp olika restauranger, antingen så lägger jag upp olika föslad och vi kollar vilket som låter mest interresant eller så ger ni mig bara ett ok att leta på och sen visa vart vi ska blush.gif

En tanke var att jag tror nog att dom flesta tyckte om maten mm på da peppe där vi var förra året men att vi inte vill ha musiken där inne, möjligheten finns ju att jag frågar peppe om trubaduren kan hålla sig i den större lokalen för att vi vill sitta och prata giggle.gif

vi börjar närma oss nu och jag hoppas på lite flera anmälningar...några fattas tycker jag giggle.gif

SNART SES VI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yahoo.gif yahoo.gif
Lady Hamilton
Lyfter denna tråd för nu börjar vi att närma oss yahoo.gif
HelenN
Och jag kommer ju som sagt inte i år sad.gif, men nästa år...då slipper ni mig absolut INTE!!
malin72
puttar upp lite nu för jag har tänkt att boka den prelimenära siffran så jag hoppas att några till hinner nappa tummenupp.gif såg att AoTs middag är full och blev över 50 personer ohmy.gif självklart kan man hoppa av om det inte går att komma...men snart så är det bara en månad kvar..tiden går yahoo.gif
malin72
hej alla vänner!!
Nu har jag talat med peppe från da peppe och sokat "vårat" rum till denna gång med och jag hoppas att ni blir nöjda med det innocent.gif
Men för att det ska underlättas (som det brukar göras vid större bokningar) så vill han att vi kollar på deras meny och bestämmer vad vi vill ha och att ni sen pmar det till mig så ska jag till honom
fredagen den 20 och säga det bestämda antalet och vad som vi vill ha till middag tummenupp.gif även om det kan vara svårt att veta nu så underlättar det ganska mycket för dom när vi ska komma så många 000.gif

så jag länkar deras hemsida och där i ser ni menyn och sen har vi ju tid på oss att välja vad vi vill ha tummenupp.gif .....och jag ska be att trubaduren håller sig i stora salen giggle.gif för att vi vill kunna prata!!

Da Peppe

hoppas att alla tycker att det är ok, och han tom kom ihåg att det var en gluten och något till giggle.gif snacka om koll
JAG LÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅÅ yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Överbölingen
Kul att vi blir så pass många. Anar jag en viss feghet här?. På AoT partyt är 55 anmälda! Skickade PM. Vissa menygrejor kräver fler beställare så vi avvaktar lite.

Eva och Bengt
Lady Hamilton
Även jag har varit inne o kollat lite på menyn Och jag återkommer när jag bestämt mig.
Magdis
Det här blir bra för mig och jag tror knappast det är nåt gluten i det:
Grilled entrecôte med kryddsmör, bladspenat och parmesan

Tänk att det snart är dags! Tiden har gått så fort! yahoo.gif
embees
Var snäll och stryk mig från middagslistan. Jag kommer inte till mässan öht. Ändrade planer.
malin72
CITAT (embees @ 05-03-2009, 14:58) *
Var snäll och stryk mig från middagslistan. Jag kommer inte till mässan öht. Ändrade planer.

tråkigt men klart att jag stryker dig!!
Vi kanske ses något annat år då tummenupp.gif

malin72
HeleneJ
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
Blomstersmurfen

men ska vi verkligen bara bli 16 ev 17 personer i år ohmy.gif nämen då.....några till hoppas jag väl på!!! Den 19/3 är sista anmälnings datum och då även maten klar tummenupp.gif kom igen nu...säger som överbölingen anar vi viss feghet här eller????? flirting.gif
Överbölingen
Hej!

Eva och jag väljer Grilled entrecôte med kryddsmör, bladspenat och parmesan

Skall bli kul att få träffa er.

Bengt
blomkronan
Oj va svårt det är att välja meny... Man jag satsar på...
Salmone alla Griglia Zarina (fisk)

Det ska bli sååå kul att träffa er alla... smile.gif
Magdis
Cathis har inte skrivit upp sig än men jag är så gott som säker på att hon vill med.
Lady Hamilton
CITAT (Magdis @ 04-03-2009, 23:05) *
Det här blir bra för mig och jag tror knappast det är nåt gluten i det:
Grilled entrecôte med kryddsmör, bladspenat och parmesan

Tänk att det snart är dags! Tiden har gått så fort! yahoo.gif

Jag tar också samma som Magdis Bengt o Eva för det låter gott yes.gif
Anki V
Jag vill nog ha Rigatoni Valdostana ...
Pastarör med strimlad oxfilé, scharlottenlök & färsk krämig tomatsås......eftersom vi är på en italiensk restaurant

Efterrätten sliter jag med….”Detet” vill ha
Tartufo Classico
Kakaopudrad vanilj- och chokladgräddglass med hasselnötter & chokladsås.

Medan överjaget rekommenderar Sorbetto di Frutta, Fruktsorbet med säsongens frukter.
Vi får väl se vem som vinner…… g.gif

/Anki
Maggan H
Jag kan dessvärre inte vara med på lördagskvällträffen, men fikat på lördag em missas icke! Har vi nån tråd på den som jag har missat eller tar vi det som det kommer?
HelenJ
CITAT (Maggan H @ 08-03-2009, 12:58) *
Jag kan dessvärre inte vara med på lördagskvällträffen, men fikat på lördag em missas icke! Har vi nån tråd på den som jag har missat eller tar vi det som det kommer?

Samma här! Malin snälla stryk mig från middagslistan.
Tyvärr måste jag umgås med sonen på lördag kväll (har inte sett honom på nästan 3 mån, så när jag nu måste välja mellan honom och mässmiddag är det trots allt inget svårt val tongue.gif )
Men finns det nån fika på lördag em vill jag hemskt gärna gå på den!
malin72
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith (ev med syster)
Lady Hamilton
Nyutslagenros
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
Blomstersmurfen

trist att vi minskar i antal! Men själklart förstår jag ju att man måste välja tummenupp.gif
när det gäller maten så skriver jag upp vart efter eller om ni skriver ner dagarna innan det ni bestämmt er för eller nu vad som och skriver pm så har jag det där och där kan ni ju gå tillbaka och ändra er mm yes.gif jag har vissa jag måste kontakta som inte sett detta ang maten,
sen ang fika på dagen så tror jag att i överbölingens träff tråd så kan man nog bestämma en fika eller så gör vi en fika tråd om det inte finns 000.gif
malin72
malin72
Anki
Gillan
Gåsis/Åsa
Margith
Lady Hamilton
Nyutslagenros
Bengt
Eva
Wolkenkrabber
Magdiz
blomkronan... självklart
Blomstersmurfen

en syster föll bort så var vi bara 15 kvar
malin72
puttar upp och påminner om att det är på torsdag som är sista anmälningsdag och matbeställning tummenupp.gif
Söttok06
Hej!

Jag känner ingen av er, är ganska ny inom trädgård. Har en odlingslott, inget hus. Men är jätteintresserad av olika lösningar av arrangemang, växter etc. Jag ska gå på mässan och undrar om någon vill fika. Ibland vill man vila benen. Vet ännu inte om jag kan följa med på middag.
Vad är ni för gäng? Jag bor i Stockholm och fyller 50 år i år.
malin72
hej hej!!

När det gäller träffarna överlag på mässor mm så är det inte en speciell träff för vissa utan ALLA är välkomna tummenupp.gif
Detta blir tredje året som vi ordnat fika träffarna så som nu och det är andra gången för en middag...några av dom som var tidigare år och nya som aldrig träffats alls yes.gif
Så det är bara för alla som vill att anmäla sig för ett trevligt slut på en mässa som för oss alla blomtokar är rolig att gå på 000.gif

alla nya som *gamla* är bara kul att träffa och prata och tex få en bild av oss alla som skriver här inne....så middagen är alltså för alla odla.nu medlemmar som vill tummenupp.gif

vem jag är står det lite om i min profil...kommer från Nynäshamn snart 37 år..blomtokig giggle.gif tycker om att träffa folk med samma intresse rolleyes.gif
malin72
puttar upp och påminner om att pma mig ang maten så ringer jag dom imorgon...tyvärr har jag inte fått bekräftat från alla som är anmälda, jag håller tummarna att vi inte tappat flera på vägen crying.gif

snart ses vi och kan ha en trevlig träff middag yahoo.gif
Blomstersmurfen
Jag tar också Grilled entrecôte med kryddsmör, bladspenat och parmesan.

Snart är det vår på riktigt! Den börjar naturligtvis på Odla-middagen (nu är det tradition)!!!
adrian
Hej!

Åååå... Vad bökigt att man ska bestämma nu..

Jag tar väl entrecote (knäppt namn) men sen är det en eller 2 st till som kommer med, kanske 3 st till.

Problemet är att jag inte vet hur många än, hur gör jag då?

Plats borde väl gå men det blir ofta bortfall och själv är jag en sån där:

Inga problem det fixar jag på nåt sätt..smile.gif.

Jag hinner inte läsa hela tråden men jag tror vi blir 3 st kanske 4...

Mat vet jag ej då alla andra utom jag är krångliga...smile.gif.

Ivärsta fall Pizza eller nåt annat, det enda jag vill ha är sällskapet och min ÖL som blev bortlämnad förra året tyvärr.

Mvh Dick/Adrian/nidingbane

malin72
CITAT (adrian @ 18-03-2009, 16:59) *
Jag tar väl entrecote (knäppt namn) men sen är det en eller 2 st till som kommer med, kanske 3 st till.

Problemet är att jag inte vet hur många än, hur gör jag då?

Ivärsta fall Pizza eller nåt annat, det enda jag vill ha är sällskapet och min ÖL som blev bortlämnad förra året tyvärr.

Mvh Dick/Adrian/nidingbane

Dick det blir ok tummenupp.gif huvudsaken är att vi (det största antalet) har valt...sen säger jag till att det kommer att bli några fler och att dom för beställa mat då, det löser sig eftersom att dom blir som *en vanlig middagsgäst för dom*

Ölen har jag lovat så det fixar sig 000.gif

CITAT (Blomstersmurfen @ 18-03-2009, 16:04) *
Snart är det vår på riktigt! Den börjar naturligtvis på Odla-middagen (nu är det tradition)!!!

giggle.gif japp det börjar bli tradition och jag hoppas att det fortsätter så tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon