|
Monarda
10-01-2009, 16:48
Bassen och jag tog en fika i växthuset idag. Snön låg decimeterdjup men solen sken och det var rena rama ljusterapin med en innetemperatur på + 15. Kolla in "naglarna"! P1100710.JPG
flinga100
10-01-2009, 18:59
Ops, de naglarna vill man inte gärna komma i vägen för...  Vacker är han, Bassen.
Johanna O
11-01-2009, 17:15
Min sibiriska katt Boris i blekingsk "vinter" med 3 cm snö.....    Kul hade vi i alla fall! Mvh Johanna
Myosotis
11-01-2009, 17:37
Oj så vacker han är!!!!!!
Krolliljan
11-01-2009, 18:26
En ny kattråd 2009. Jag älskar kattrådarna. Är själv allergisk men älskar katter  så jag får frossa i era bilder. Vilka sötnosar.
flinga100
11-01-2009, 18:58
Oh, så vacker Boris är! Han ser ut som en riktig vildkatt!
Vår matglada kille: [attachment=29424:sigge_slick.JPG]
Myosotis
22-01-2009, 14:43
slänger in en bild på min wilde här oxå
GrönAnna
28-01-2009, 22:18
Underbara katter! Min äldsta gammelkatt, 17 år, dog i november, så nu har Alice 15 blivit ensam kvar. Hon har aldrig varit ensam katt förut och är nu uttråkad och extremt sällskapssjuk när jag kommer hem. Därför har jag beslutat mig för att prova om hon trivs med en ny kattkompis. Får jag lov att presentera Leonard: leo-ansikte-1.jpg Är han inte ljuvlig? Om ett par veckor flyttar han hit!
CITAT (GrönAnna @ 28-01-2009, 22:18)  Underbara katter! Min äldsta gammelkatt, 17 år, dog i november, så nu har Alice 15 blivit ensam kvar. Hon har aldrig varit ensam katt förut och är nu uttråkad och extremt sällskapssjuk när jag kommer hem. Därför har jag beslutat mig för att prova om hon trivs med en ny kattkompis. Får jag lov att presentera Leonard: leo-ansikte-1.jpg Är han inte ljuvlig? Om ett par veckor flyttar han hit! jättefin är han
den här killen får jag hem till helgen. visst e han söt oxå.
GrönAnna
28-01-2009, 23:16
En sån gosis! Det är nåt särskilt med röda katter...här ligger Alice och funderar på om små blå kattpojkar är roliga eller väldigt jobbiga... Alice-red.jpg
Oj vad fina kissar. Helst skulle man vilja samla så man hade en av varje... Här är i alla fall bilder på våra älsklingar Caramel (blåtabbyn) och java. Jag älskar bilden på java bland kuddarna. Hon gömmer sig där när dammsugaren kommer fram, gissa om det tog tid innan vi förstod vart hon tog vägen...
Oj så fina kattbilder,en finare än den andre.Jag har inga nya bilder på mina tre kattherrar.
Åååå, underbart helt enkelt!
Underbara pälsänglar, med eller utan långklor!
Jag kom idag av en slump in på Odla.nu och blev naturligtvis genast medlem. Sen drogs jag lika naturligt till den här avdelningen och givetvis Dagens godingar. Ska utforska sajten bättre sen ...
Och här kommer en bild på min goding C.C. Leona - äsch, Sissi - som är ca åtta år nu, men som inte hade för kul de två första. Hon är alltså hittekatt ... till för exakt sex år sen. Allting hon gått igenom är historia - vi lever ju i nuet - men vilken j-ns historia sen!
Varsågod!
[attachment=30166:En_till_..._chansen.jpg]
vad fin hon är. ser nästan ut som min wilde längre upp på sidan.
Krolliljan
29-01-2009, 19:32
CITAT (Maia @ 29-01-2009, 14:54)  Åååå, underbart helt enkelt!
Underbara pälsänglar, med eller utan långklor!
Jag kom idag av en slump in på Odla.nu och blev naturligtvis genast medlem. Sen drogs jag lika naturligt till den här avdelningen och givetvis Dagens godingar. Ska utforska sajten bättre sen ...
Och här kommer en bild på min goding C.C. Leona - äsch, Sissi - som är ca åtta år nu, men som inte hade för kul de två första. Hon är alltså hittekatt ... till för exakt sex år sen. Allting hon gått igenom är historia - vi lever ju i nuet - men vilken j-ns historia sen!
Varsågod!
[attachment=30166:En_till_..._chansen.jpg] Vilken sötnos  . Välkommen hit. CITAT (Wilmer @ 22-01-2009, 14:14) 
DragonLady
29-01-2009, 21:11
CITAT (Johanna O @ 11-01-2009, 17:15)  Min sibiriska katt Boris i blekingsk "vinter" med 3 cm snö.....   Kul hade vi i alla fall! Mvh Johanna En sibirisk tiger  underbart vacker och vild
Ingela i Segersberg
04-02-2009, 22:39
[attachment=30378:028.jpg] Hej. Jag är också en ny medlem och jag vill visa min älskade Lisa, som tyvärr inte finns längre. Hon blev 17 år. Åh, vad jag saknar henne.
anne-li i olofstorp
06-02-2009, 15:59
Välkommen Ingela! Har du ingen ny liten som kan värma dina fötter?
Ingela i Segersberg
06-02-2009, 20:39
Tack. Nej, vi ska inte skaffa någon mer katt, för ett av barnbarnen är allergisk. Däremot ska vi skaffa hund, för det tål hon bättre. Måste bara ta reda på allergivänliga raser. Är det någon som vet nån lämplig ras?
Tänkte att det var dags att lägga in en bild på "terroristen" och "fjanten" igen. Gick här och letade och lockade, men varken Prinsen eller Chippen gav sig tillkänna. Sen satte jag mig här vid datorn och hörde att det prasslade lite konstigt på skrivbordet. NEJ! Inte möss, var min direkta tanke... och det var det inte heller  . Kan ni tänka er vad jag hittade bakom datorn?! Jo just det... [attachment=30664:09_02_11.jpg] Upptryckt mot väggen är Terroristen alias Prinsen. I framkant sitter Fjantiga Chippen och undrar hur i h*****e matte kunde komma på oss här?
Erika i Sandviken
11-02-2009, 20:18
Och här är mina två donnor...
[attachment=30666:tintin.jpg] [attachment=30667:2008_02190033.JPG] [attachment=30668:Bibbi.jpg]
CITAT (Ingela i Segersberg @ 06-02-2009, 20:39)  Tack. Nej, vi ska inte skaffa någon mer katt, för ett av barnbarnen är allergisk. Däremot ska vi skaffa hund, för det tål hon bättre. Måste bara ta reda på allergivänliga raser. Är det någon som vet nån lämplig ras?  Det finns allergi vänliga kattraser också
MayaLisa
12-02-2009, 21:25
Här kommer bilder på min Nisse katt [attachment=30720:NisseMys.jpg] [attachment=30721:Katt_p__hyllan.jpg]
Nu börjar det liknar nåt här,är våren på G??? katterna kommer ut i solen nu.
[attachment=30789:Kopia_av...__Large_.JPG] Kix ligger på borden i uterummet,Fritz ligger på bänken. [attachment=30788:Kopia_av...__Large_.JPG] Murvel stolsera i solen snön gör inget när solen skiner.
zaaritha
14-02-2009, 19:44
Vad är "Murvel" för ras?
CITAT (zaaritha @ 14-02-2009, 19:44)  Vad är "Murvel" för ras? Murvel är Norsk skogskatt,om han är rasren vet vi inte han föddes på vårt torp 97.Det finns en uppfödare av N skogskatt en bit därifrån och en av hennes honkatter hade rymt fick jag veta senare.Troligast är Murvel en "oäkting"
Monarda
15-02-2009, 13:12
En jycke på gatan! Stick inte in nosen på min gård om du vill ha den kvar! P2150797.jpg Tar den här vintern aldrig slut! Tur att matte lämnar växthusdörren på glänt, 25 plusgrader kan jag lätt stå ut med. P2150800.jpg
flinga100
15-02-2009, 19:22
Oh, Bassen... Det är nog ingen hund som vågar sig in i trädgården med en sådan vaktkatt.
Monarda
21-02-2009, 16:48
När nu matte har lämnat mig ensam med frukostmackorna så får hon faktiskt skylla sig själv!
Myskissar. Lyckas jag smyga på grannens kattt ska jag fota den, nyfiken på vad det kan vara för ras. Den brukar smyga runt här men är väldigt skygg.
Monarda
01-03-2009, 14:41
Hallå alla forumkissar! Var är ni någonstans? Ligger ni inne och snarkar allihop? Själv har jag satt mig på första parkett för att kolla in stora stygga persern i fönstret tvärs över gatan.
skånepåg
01-03-2009, 14:48
Så söta tassetiser här är min tassetis
mrsgreen
05-03-2009, 08:52
Här kommer min playboykisse Atlas. En mycket charmig kille.  Jag har en blygistjej också. Ella.
Yayamensan
07-03-2009, 00:15
-Suck. Lyckas inte få ner storleken på mina bilder så att de blir "presentabla"  ..annars är det ju jag som har världens finaste katter... -Ja ja, det är väl bara jag som tycker det... - men det räcker för oss !!  Yayamensan !
skogstroll
07-03-2009, 13:18
[attachment=31628:P3070013.JPG] här ligger min latkatt och vaktar fröna, fast hon är lite dålig på att vattna om dagarna tycker jag
malin72
08-03-2009, 00:32
här har vi kärlek som bara den...den lilla grå som fick stanna kvar hos oss är nu 10 månader och våran ena stora hane tar hand om honom som att han vore bebis fortfarande dom tvättar varandra på annsikte och hals och gossar hela tiden...visst busar dom med men när det ska sovas då ser det ut så här
 mars-09 5.jpg
och håller om varandra gör vi med japp så det så..det kallas kärlek det, men hur är det är detta vanligt hos hankatter eller vuxna överhuvudtaget...jag har haft en massa katter och visst sover dom vid varann men tvätta och gossa nä första gången jag ser det så här iallafall men söta är dom
 mars-09 4.jpg
Det är inte alls ovanligt att hankatter gör så här. En avelshane jag hade, ställde t.o.m. upp så dottern fick snutta på honom! Det var ganska kul när man kom till kattutställning och domaren kunde konstatera att avelshanen hade fullt med sugmärken på magen Just nu har jag två hanar, en kastrerad och en i avel. Prinsen ställer snällt upp och tar hand om Chippen. Man hittar dem jämt ihoprullade med varandra på de mest underliga ställen. I tomma pappkassar i köket, i tvättkorgen, under husses täcke i sängen, i papperskorgen på kontoret. Det är mycket ovanligt att de inte ligger på samma ställe.
DragonLady
08-03-2009, 13:08
CITAT (MariaS @ 08-03-2009, 08:29)  Det är inte alls ovanligt att hankatter gör så här. En avelshane jag hade, ställde t.o.m. upp så dottern fick snutta på honom! Det var ganska kul när man kom till kattutställning och domaren kunde konstatera att avelshanen hade fullt med sugmärken på magen Just nu har jag två hanar, en kastrerad och en i avel. Prinsen ställer snällt upp och tar hand om Chippen. Man hittar dem jämt ihoprullade med varandra på de mest underliga ställen. I tomma pappkassar i köket, i tvättkorgen, under husses täcke i sängen, i papperskorgen på kontoret. Det är mycket ovanligt att de inte ligger på samma ställe. Japp.. mina 3 hanar gosade ihop också ordningen är nu dock en annan när min ena yllepylle gick bort i våras  nu är de andra 2 mer för sig själva. Sedan kom ju lilla valpen Hera och tog plats också så deras mönster ändrades ju radikalt.. men ibland tilllåts hon slicka deras öron och ligga o gosa om hon e lugn o fin.. o busa ibland också..
malin72
08-03-2009, 13:36
kul att höra att det finns flera...men det är ju så sött dom är bägga kastrerade och jag tänkte att det skulle ändras mne nope lika gossiga är dom DragonLady jo usch det är jobbigt att förlora dom kära men kul att Hera får gossa lite med, när hon är äldre så kanske det blir mera
susanneedgren
15-03-2009, 10:18
Måste ju bidra med en bild på min lilla tjej Smilla
[attachment=31984:IMG_2283_mindre.jpg]
Ingela i Segersberg
15-03-2009, 11:43
CITAT (susanneedgren @ 15-03-2009, 10:18)  Måste ju bidra med en bild på min lilla tjej Smilla
[attachment=31984:IMG_2283_mindre.jpg] Vilken sötnos
Myosotis
15-03-2009, 12:22
anne-li i olofstorp
15-03-2009, 14:06
[attachment=32002:red_50_.JPG] Här har vi mina 3 godingar, Mamma Shiva längst till höger, Lilla My i mitten och Musse till vänster (nåja delvis uppepå Lilla My, han brukar göra så)
Ingrid Zon3
15-03-2009, 22:44
Ljuvliga bilder! Medan min hane levde så tvättade han och honan varandra, huvud, öron, hals och nacke. De var kullsyskon men hanens huvud, och tunga, var väl dubbelt så stora som honans, så hon fick ligga i värre. Men sova tillsammans... nej, huga, matte i mitten tack!
Monarda
22-03-2009, 14:51
Här sitter Bassen på sitt bord och väntar på våren....  ....och drömmer om att få gotta sig i solen igen.
Anna i Mjölby
20-04-2009, 14:34
Så rart med katter som ligger och gosar ihop! Hos oss är det mest en katt per våning... Fast ju kallare det är ute, desto fler katter i mattes säng!  Tyvärr har denna vinter inte varit kall nog för att katt nr 3 skulle infinna sig också.
Det var ett tag sen sist, men på begäran, bilder tagna under fullt chattande... Chippen. [attachment=35900:chippen1.jpg] Visst är han söt Även om Prinsen är stor, så ser man inte mycke av honom här, bakom skärmen... [attachment=35901:prinsen.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|