Sidor: 1, 2
Skruttis
CITAT (Eva i Höga @ 12-02-2010, 14:48) *
Vad fyller du din köttfärslimpa med? Behöver inspiration! confused.gif

Det är lite olika beroende på humör och tillgång.
Den här gången blev det knaperstekt bacon i småbitar, finhackad gul lök, pressad vitlök samt finhackad persilja.

Baconet hänger oftast med, annars kan det slinka ner gräslök, salladslök, färsk chili, rosmarin och ibland lite riven ost.
Uggi
Vet ej det får bli en överraskning då jag kommer hem från backen.
herkules
THAI

här ska vi äta i kväll
Husihelvete
Idag blir det lasagne med renskav, messmör och getost. Här är receptet --> Länk
Aqvakul
lammfilé, potatisgratäng, rödvinssås och sallad med bl.a. avocado och brytbönor.. Dessert: Gino med glass.. bara så gott.. wub.gif
hattstugan

Råstekt potatis morot och lök med timjan och kyckling i grädde och creme frichesås!! Hårt bröd till det!!
ninnisky
Kaslergratäng med ris, champignoner och sparris. Därtill en fräsch sallad med paprika , avocado och apelsiner.
Ett glas rött passade bra därtill!
ylvahi
Sonens tugga mjukt vecka fortsätter med korvstroganof o ris
elleave
Här blir det enkel mat idag, kokt julkorv som jag hitta i frysen, "mos" av microbakad potatis och rödkål smile.gif
elleave
Igår bjöd jag mamma och pappa på kycklinggryta med curry, paprika, lök, champinjoner, bambuskott ochkokosmjölk. Ris till. Nu har jag ätit pasta med tomatpesto till lunch och ikväll blir det tacos smile.gif
netaave
CITAT (elleave @ 21-02-2010, 15:02) *
Igår bjöd jag mamma och pappa på kycklinggryta med curry, paprika, lök, champinjoner, bambuskott ochkokosmjölk. Ris till. Nu har jag ätit pasta med tomatpesto till lunch och ikväll blir det tacos smile.gif

Jättegott var det, ikväll ska vi äta potatisgratäng med köttfärs i, allt i samma form.
Gör en ganska smakrik köttfärsröra, varvar det med skivad rå potatis, purjo och ost, sen grädde över det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon