Full version: Maggan H:s busfrön
Sidor: 1, 2
Maggan H
Japp, i morron bitti läggs de på lådan, så håll utkik! kiss.gif Skickar i god tid så brevbärar'n har en chans att pulsa fram/resa över havet till alla crazy.gif innan 1:e mars för då drar vi igång! yahoo.gif De här fröna brukar gro snabbt! naughty.gif
Eva i Höga
Jaha, då väntar vi på dina frön. Men gror snabbt..... sad.gif det brukar inte göra det hos mig, men kanske denna gången? g.gif
Gillan
Wow vad kul med ännu ett busfrö från dig yahoo.gif !....................Gror snabbt säger du, hrrmm, vi får väl se hur det blir med det giggle.gif

Du menar att de här blir dina busfrö nr 2 va? Sorry, men ni vet vid det här laget att jag kan vara rätt så trög innan det händer nåt sleep.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 09-02-2009, 17:47) *
Wow vad kul med ännu ett busfrö från dig yahoo.gif !....................Gror snabbt säger du, hrrmm, vi får väl se hur det blir med det giggle.gif

Du menar att de här blir dina busfrö nr 2 va? Sorry, men ni vet vid det här laget att jag kan vara rätt så trög innan det händer nåt sleep.gif

Och vad menar du med det?? confused.gif Du, trög?? Nädu, den gick vi inte på! kram1.gif Kan sträcka mig till att du är liiite otursförföljd....

Ni som fått nr 1 ihop med andra frön tidigare, det här blir nr 2, det står på påsen. ninja.gif
Gillan
CITAT (Maggan H @ 09-02-2009, 17:54) *
Ni som fått nr 1 ihop med andra frön tidigare, det här blir nr 2, det står på påsen. ninja.gif

Ahaa, jag kunde ha väntat så jag sett påsen alltså giggle.gif
Eva i Höga
Idag kom dina fröer Maggan! Tack så mycket! thanks.gif Det var en vacker bild du skickade med, tror jag har frö till en sån nånstans, får leta upp dem för sådana plantor vill jag ha.
Gillan
yahoo.gif Jaaa, jag fick dem också idag! Men vad det skulle kunna vara? Deet har jag ingen susning om.............................men lika spännande som alltid biggrin.gif
Anki V
Jag vill också tacka för ”busfröna”. Jag ska värma händerna innan jag sår så kanske de gror med raketfart crazy.gif .

Fröna känns inte igen!

Tusen tack/Anki
blomkronan
Yes... dom kom i dag biggrin.gif som vanligt.... confused.gif ingen anning vad det ska bli.
1:a mars var det... rolleyes.gif inbokat i allmenakan! En SÅDAG yahoo.gif
Maggan H
CITAT (Anki V @ 11-02-2009, 20:37) *
Jag vill också tacka för ”busfröna”. Jag ska värma händerna innan jag sår så kanske de gror med raketfart crazy.gif .

Fröna känns inte igen!

Tusen tack/Anki

Ha, vad kul att du inte känner igen dem, du som har gissat rätt redan på flera! crazy.gif

Det är ju läääänge till 1 mars...... Hoppas nån känner för en gissning!
Dito Verde
Nu är de här!
/p
Lady Hamilton
Jag vet inte om de har kommit ännu -cry-.gif ...........kommer inte hem förrens på fredag..........får ge mig till tåls tills dess
Solstorm
Jag har också fått fröna idag! Trodde först att jag kände igen ettan, men den jag tänkte på är ettårig så jag har inte en aning om vad det kan vara.
Lady Hamilton
CITAT (Lady Hamilton @ 11-02-2009, 22:31) *
Jag vet inte om de har kommit ännu -cry-.gif ..........

Men nu har de kommit......för flera dar sedan kompiskram.gif
Rosmarin
I min brevhög som låg och väntade efter min bortavaro (eller hemmavaro kanske? det beror på hur man ser det) låg ditt kuvert. Tack så mycket!
Det ska bli spännande och den här gången kommer jag ju att kunna så samtidigt som resten av Busgänget. Inte ens försenad med sådden... inte bra, vad ska jag då kunna skylla på om de inte kommer upp som de ska angel_not.gif ?
Maggan H
Nu är det snart dags att gräva ner mina frön! Jag har provsått den ena sorten och resultatet kommer jag att skriva om på söndag! flirting.gif
Anki V
Nu har jag sått Maggans busfrön!

Var jag först?

Här gäller det att snabba på om man ska ha någon chans i det här gänget laugh.gif .

/Anki
Gillan
Japp! Nu har jag också fått ner Maggans busfrö! Men först fick jag springa runt som en yr höna och leta reda på dem. Jag hade naturligtvis lagt dem på ett bra ställe så jag snabbt skulle hitta dem whistling.gif
Dito Verde
Jag hade sådag igår. Då åkte det mesta ner i jord. Även de som skulle ner i dec/januari + några av dem som ska ner senare. Maggans kom iallafall ner i rätt tid.
Har väl tittat till sådden ca 5-6 gånger sedan igår. Hur är man funtad?
Maggan H
Bra att ni är på hugget, mina är också i jorden! rolleyes.gif Och busfrö 1 som jag provsådde för ett tag sen, borde haft grott, men ännu inget. Det är egentagna frö som jag aldrig har gjort förut, så kanske är de inte ens grobara.... -fear-.gif

Nr 2 däremot brukar vara snabbstartad, så håll utkik i krukorna, minst 3 ggr om dan..... crazy.gif
Eva i Höga
Nu har jag sått både 1:an och 2:an och som vanligt har jag ingen aning om vad det är för frön, även om jag tycker jag känner igen dem. Ska titta på sådderna så ofta jag hinner!
Lady Hamilton
Även jag har sått Men inte busfrön......... devil.gif utan en samling TJURSKALLAR! snacka om tjuriga frön. De protesterade vilt och vägrade lämna påsen när skulle så sweatingbullets.gif jag var tvungen att bruka VÅLD ninja.gif mot dem........dvs klippa upp hela påsen och med fingret d-r-a ner fröna mot jorden och knappt det hjälpte, de kämpade med "näbbar o klor" för att hålla sig fast i själva plasten mad.gif Vad månne det bli av dylika frön? alien.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 01-03-2009, 20:10) *
Även jag har sått Men inte busfrön......... devil.gif utan en samling TJURSKALLAR! snacka om tjuriga frön. De protesterade vilt och vägrade lämna påsen när skulle så sweatingbullets.gif jag var tvungen att bruka VÅLD ninja.gif mot dem........dvs klippa upp hela påsen och med fingret d-r-a ner fröna mot jorden och knappt det hjälpte, de kämpade med "näbbar o klor" för att hålla sig fast i själva plasten mad.gif Vad månne det bli av dylika frön? alien.gif

rotfl.gif rotfl.gif Tja, sådan moder, sådana barn..... rotfl.gif rotfl.gif

Vilka var så jädrans tjuriga? crazy.gif
Eva i Höga
Jag håller med ladyn, det var några riktiga tjurskallar till frön, men jag fick ur dem ur påsen och ner i jorden till slut. Vad kan det bli av detta?
Gillan
CITAT (Maggan H @ 02-03-2009, 08:19) *
Vilka var så jädrans tjuriga? crazy.gif

Nummer två så klart!!! Jag kan bara instämma med Ladyn och Eva.......................maken till ovilliga frön har jag inte varit med om ranting.gif . Kanske hade de velat att vi skulle ha skickat tillbaks dem till dig naughty.gif ...................nummer ett var lätt som en plätt tummenupp.gif
Margith
Jag sådde båda igår och det är helt klart att de här fröerna ville INTE bli sådda av mig -cry-.gif

De gjorde verkligen sitt bästa för att klamra sig fast i påsen... Jag misstänker att de ville hem till mamma igen....

Men med lite våld (och ett par svordomar) gick det till slut 000.gif .

Undrar vad det är jag har sått???
Maggan H
Det var värst vilket besvär ni har, jag hotade dem ändå för att de skulle uppföra sig ordentligt! nono.gif För att inte prata om att de skulle GRO också.... ninja.gif Hade ju varit kul om NÅGON av mina gör det.... blink.gif

Men jag är känd som en elektrisk och statisk person så det är inte så konstigt om fröerna är likadana.... help.gif crazy.gif
Rosmarin
Nu har jag också sått yes.gif med visst besvär. Dels ville ju som ni andra redan skrivit fröna inte ut ur påsen. no.gif Dels började det bli mörkt ute och det var svårt att se fröna. whist.gif Men jag tror att de är sådda som de ska. giggle.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 02-03-2009, 13:38) *
.....Men jag är känd som en elektrisk och statisk person så det är inte så konstigt om fröerna är likadana.... help.gif crazy.gif .....

duh.gif Jösses.....detta hade jag inte en aning om......."elektrisk"? och "statisk"?

sos.gif börjar känna viss oro för hur vi skall få ut Maggan ur flygplanet på Arlanda...... dunno.gif .....Om du Maggan är lika "motsträvig" som dina frön....... sweatingbullets.gif .....då kommer vi att ha ett "styft jobb" jag o Anki.....
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 02-03-2009, 21:11) *
duh.gif Jösses.....detta hade jag inte en aning om......."elektrisk"? och "statisk"?
sos.gif börjar känna viss oro för hur vi skall få ut Maggan ur flygplanet på Arlanda...... dunno.gif .....Om du Maggan är lika "motsträvig" som dina frön....... sweatingbullets.gif .....då kommer vi att ha ett "styft jobb" jag o Anki.....

Haha, ja vänta bara, ni får kanske en riktig stöt av mig! naughty.gif
Gillan
Här kommer ännu en Varning!!! Maggans nr 2 har grott här..................ännu ett spjut i byttorna confused.gif
Rosmarin
Grattis Gillan!!!!
Maggan H
CITAT (Gillan @ 03-03-2009, 08:30) *
Här kommer ännu en Varning!!! Maggans nr 2 har grott här..................ännu ett spjut i byttorna confused.gif

Njaaaa...... blink.gif Spjut vete katten..... ninja.gif
Gillan
CITAT (Maggan H @ 03-03-2009, 14:13) *
Njaaaa...... blink.gif Spjut vete katten..... ninja.gif

Nähe, strå då om det ska vara noga................eller är det den andra grodden i samma låda tro confused.gif , men det var jag är säker på är solros. Har nämligen massor med solrosgroddar i min såjord från Hasselfors rtfm.gif . Jag har skickat bild till dig Maggan eftersom det verkar omöjligt för mig att få in nån här sweatingbullets.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 03-03-2009, 16:22) *
Nähe, strå då om det ska vara noga................eller är det den andra grodden i samma låda tro confused.gif , men det var jag är säker på är solros. Har nämligen massor med solrosgroddar i min såjord från Hasselfors rtfm.gif . Jag har skickat bild till dig Maggan eftersom det verkar omöjligt för mig att få in nån här sweatingbullets.gif

Skicka PM Gillan, jag kunde inte öppna bildfilen på mailen. cool.gif Men beskrivningen känns inte igen, tyvärr....
Gillan
Okej Maggan, vi får se vad det blir, för inte går det lättare att skicka via PM än att ladda upp här......sorry dunno.gif . Det är i alla fall två olika groddar i lådan giggle.gif ............Den som väntar, väntar väl aldrig för länge i alla fall. Eller hur tummenupp.gif
Solstorm
Nu har jag studerat sådderna noga med ficklampa, men nä, inget som gror ännu.
Dito Verde
I kväll tittade det upp något yttepytte i nr 2.
Inga spjut utan ett par minimala hjärtblad.
Anki V
Jag har också en rejäl grodd i MagganII yes.gif

/Anki
stennie
Tackar för busfröerna Maggan. kompiskram.gif ..nu har dom blivit sådda...håller tummarna att alla gror!
Rosmarin
Igår började det gro i tvåan! yahoo.gif
Maggan H
Jamen vad bra att dom sköter sig som dom ska! Har bara bra erfarenhet av dessa frön, och blommorna är helt enkelt LJUVLIGA, w00t.gif men kanske får ni vänta på dem tills nästa år.... coolgleam.gif Har inte haft en chans förrens nu att kolla nåt, och jag började här.... biggrin.gif Ska kolla mina sen.
Eva i Höga
Igår upptäckte jag att det börjat växa i 2:an. Yippee! yahoo.gif
Maggan H
Grattis allihopa! Även mina har grott! Är det nån som vill gissa? giggle.gif
Eva i Höga
Nääää no.gif
Lady Hamilton
Vill härmed meddela att Maggans tjurskalle frö Nr:2 har här hos mig ämnat att visa upp en liten grön grodd yes.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 07-03-2009, 18:26) *
Vill härmed meddela att Maggans tjurskalle frö Nr:2 har här hos mig ämnat att visa upp en liten grön grodd yes.gif

Ja du ser, skulle bara skrämmas lite sådär i starten! a0a.gif Grattis till dig med!
Margith
Kan härmed berätta att Maggans tjurskallefrö nr 2 är smörgåskrasse, ja det ser ut så i min kruka shy.gif
Tjurskallefrö nr 1 vägrar däremot visa sig ranting.gif
Maggan H
CITAT (Margith @ 07-03-2009, 19:49) *
Kan härmed berätta att Maggans tjurskallefrö nr 2 är smörgåskrasse, ja det ser ut så i min kruka shy.gif
Tjurskallefrö nr 1 vägrar däremot visa sig ranting.gif

Nono, inget ätbart(vad jag vet i alla fall!)

Vad beträffar nr 1 får vi nog vänta o vänta...
Lady Hamilton
Men nog är det väll själva den! crying.gif så fort jag får någonting att gro.....då är det INGENTING!? jag var först med grodd i Blomkronan....nähärrå... det var "ingenting" och nu när det grott i Maggan burken vad händer då?? jo jag blir "diskad igen" -cry-.gif lek eller inte.......Min ära står på spel! Hur skall jag kunna visa mig här på Odla framöver?? ninja.gif
-Jaha den där Ladyn giggle.gif hon som får "ingenting" att gro......Hon kan inte vara riktigt riktig så henne kan vi inte tro på ett ord av vad hon skriver dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon