Full version: Bokrean
Sidor: 1, 2
Monarda
Inhandlade 'Botanica Rosor, Encyklopedi över trädgårds - och vildrosor'. En riktigt smaskig bok!
Meriona
Hihi också jag har varit på Netto och köpt 2 ex av Botanica. Ett till mig och ett till modern. Men J-AR vad tunga de var.... naughty.gif
Myosotis
Var på Netto idag och skulle titta på Botanica, blev ju nyfiken när alla pratade om den och tänkte att jag kanske också skulle bli sugen att köpa den när jag fick titta i den... men den fanns inte där. Personalen hade som vanligt ingen aaaning om de ens hade haft den. I bokhandeln fanns den inte heller! Inte alls, alltså. confused.gif Så jag tröstköpte en bok om ortnamn i Norra Åsbo härad. Första belägget för min gård är från 1584! yahoo.gif
Eva i Höga
Det var synd Myosotis, kanske inte alla Nettobutikerna tar hem den. Annars kunde bett dem göra det - men jag vet inte hur det funkar på Netto, tycker inte det finns struktur i den butiken. Men gott för dig att du fick tag i en tröstebok, den har du säkert glädje av också. trostar.gif
Myosotis
kompiskram.gif Kanske nästa år. Men det stod i reklambladet att de skulle ha den!
Eva i Höga
Då låg den säkert i nån låda som de inte hade packat upp än. Gå dit igen och fråga!
Myosotis
Kanske det... de påstod att det var alla böcker de hade, men de har ju sällan koll på nånting i den butiken. Fantastiskt att jag hittade någon att fråga överhuvudtaget! Men jag har över 2 mil till civilisationen, så när jag kommer dit nästa gång är den säkert slut i alla fall.
Platinum
Så nu har man varit och kollat bokrean i en del av butikerna och ingen Botanica har jag stött på i år hittills, får se när jag kollar sista stället på fredag. Kikade på den förra året men hade inte tillräckligt stor plånbok med mig, attans i efterhand.

Däremot hittade jag Trädgårdspraxis år 1754 och Prismas stora bok om Den lilla trädgården, inte för min trädgård är så liten men den såg intressant ut och historiska böcker brukar kunna vara trevliga

http://odla.nu/arkiv/rec/91-973529-7-7.shtml
http://www.panorstedt.se/templates/Prisma/Book.aspx?id=44626

Monaxe
CITAT (ninnisky @ 24-02-2009, 15:37) *
Strax efter 11.00 fanns det fortfarande 5 kvar så jag tackar er för tipset igår! smiley_small_hug.gif Vilken läcker bok!
Samtidigt med mig stod också en herre vid kassan med ett ex... Undrar om det var en odlait g.gif

Nu har jag oxå ett ex!!! Skickade maken till Bohus, jag tror nog att det var han du såg Ninnisky, han var där runt 11!
ninnisky
CITAT (Monaxe @ 24-02-2009, 21:15) *
Nu har jag oxå ett ex!!! Skickade maken till Bohus, jag tror nog att det var han du såg Ninnisky, han var där runt 11!

biggrin.gif så kul!
Dito Verde
Jag köpte tre av de fem Botanica som fanns kvar på Netto i Bohus.
Sedan handlade jag på Konsum Köksträdgården av Lena Israelsson och Allt om trädgård av Marie och Björn Hansson. Båda kostade 129 kr st.
Eva i Höga
Men Peggy, hade du bärare med dig? Botanica väger MYCKET! Nu ångrar jag nästan att jag inte köpte fler av den, det hade ju varit en jättebra present. Men som vanligt är man efterklok crying.gif
Jentukka
Ska köpa

Prismas stora bok om den lilla trädgården
Ica Maxi 99kr

100 fuchsior och hur du sköter dem
Ica maxi 49kr

Handbok för köksträdgården
Våra krukväxter
Gröna hjälpen

Kanske köper nåt mer.
Eva i Höga
Visst är det härligt med trädgårdsböcker, man kan ta fram dem hur många gånger som helst och man kan ha dem som kvällslektyr i sängen. Nu är ju Odla en jättestor hjälp i frågor om jord och odling osv men det är härligt att ta fram en bok att läsa också.
Meriona
Köpte en billig en idag på Åhlens, Så lyckas du med orkideer. biggrin.gif 39 kr bara!
Lady Hamilton
Jag skall ner till Sundsvall på Fredag Har HELA dagen till mitt eget förfogande och hoppas att jag då kommer att hitta många fynd på bokreorna tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Lady Hamilton @ 25-02-2009, 19:20) *
Jag skall ner till Sundsvall på Fredag Har HELA dagen till mitt eget förfogande och hoppas att jag då kommer att hitta många fynd på bokreorna tummenupp.gif

Vi håller tummarna för fynd! jag vågar inte gå inärheten mer av de där rea-borden, jag är livrädd att hitta mer.... whistling.gif Usch har redan handlat mer än vad jag har råd med. Men vad gör man inte för Bildningen, gott folk! coolgleam.gif
Wilmer
Jag fick lilla boken om marsvin som fanns med på rean i present. Kan inte förstå varför angel_not.gif Annars har jag bara köpt fuchsia boken än så länge.
Jentukka
När det brukar bli rea på rea?
Meriona
CITAT (Jentukka @ 02-03-2009, 11:32) *
När det brukar bli rea på rea?

Blir det verkligen det? Kan inte minnas att jag sett det, men när man väl varit där så går man ju inte dit så ofta igen, så det är möjligt att det är det ändå? confused.gif
diva&hero
Jag har bara varit på Coop Forum och kollat på böcker. Där hittade jag inget av intresse i trädgårdssyfte, men jag köpte 'Vår kokbok' för 49 kr, hade en rabattkupong som gällde på bokrean. Det var ju jätte billigt, har velat ha den i flera år men dumsnålat.. Har redan använt den när jag skulle baka en tårta förra veckan, recept på tårtbotten. Blev jättegod!
Österläge
CITAT (Meriona @ 02-03-2009, 19:57) *
Blir det verkligen det? Kan inte minnas att jag sett det, men när man väl varit där så går man ju inte dit så ofta igen, så det är möjligt att det är det ändå? confused.gif

Jo sista veckan eller nåt sånt brukar det vara halva reapriset, då kan man gå dit o kolla om nån av de där man inte unnade sig finns kvar... tongue.gif Jag är lite oxå lite besviken på rean i år, hade iofs bestämt mig för att inte impulsköpa som jag brukar men hittade nästan inget jag ville ha ändå! Fast en hittade jag, Trädgårdens färger av Sanna Töringe. Har fått den rekommenderad av en trädgårdsdesigner på en kurs och den verkar jättebra! 139 på Akademibokhandeln.
Eva i Höga
Boken av Sanna Töringe ska jag titta efter, tack för tipset! Älskar hennes böcker, har flera stycken av henne. Hon är en njutare förstår man.
Elendil
Jag har köpt fyra böcker på bokrean.

Tre om orkidéer:
http://www.bokus.com/b/9789100108533.html (fast på rean i stan)
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146214631
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100576379

och en om hur man beskär buskar och träd:
http://www.bokus.com/b/9789100108533.html

smile.gif
Jentukka
CITAT (Österläge @ 03-03-2009, 21:49) *
Jo sista veckan eller nåt sånt brukar det vara halva reapriset, då kan man gå dit o kolla om nån av de där man inte unnade sig finns kvar...

Vet någon om det blir så också i nät butiker?
torvan
Jag hoppas så att mina böcker kommer idag!
Kål&krasse och Handbok för köksträdgården
av Lena Israelsson. Håller på att bli tokig på
all snö som vräkt ner sista dygnet ranting.gif
Skulle tagit mig ut till kolonin för att se vad
som kommit upp, men det ligger nog ett par
decimeter där nu. Så nu vill jag iallafall
planera och drömma. torvan
Meriona
Inte direkt rea kanske, men jag har köpt en bok om kryddor på Tradera. Ska bli spännande att grotta ner sig i detta spännande ämne! coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon