Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
CITAT (karjo @ 26-02-2009, 10:50) *
Kanske kan det blir som i England då? De har väl två drottningar? Eller är drottning"modern" inte drottning utan bara mor?

Hade, drottningmodern har lämnat in.
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2009, 12:16) *
Hade, drottningmodern har lämnat in.

Och hon var väl aldrig drottning?
karjo
OK, jag hade glömt att hon dött. Men hur som helst. Hur var det när hon levde? Men Betty kanske har rätt, hon kanske inte var drottning.

(Ivilket fall har jag en prinsessa här hemma, två år gammal snart! rolleyes.gif yes.gif )
noranettan
CITAT (Betty @ 26-02-2009, 12:19) *
Och hon var väl aldrig drottning?

Joviss var hon också drottning, gift med drottning Elizabets far som var kung. Och Philip är född prins, dessutom "kusin" till sin fru...(om jag minns rätt - fast i England skriver man nog kusin även när det är kusinbarn...)
Betty
CITAT (noranettan @ 26-02-2009, 12:29) *
Joviss var hon också drottning, gift med drottning Elizabets far som var kung. Och Philip är född prins, dessutom "kusin" till sin fru...(om jag minns rätt - fast i England skriver man nog kusin även när det är kusinbarn...)

Aha, OK, då förstår jag. tummenupp.gif (jag har dålig koll på det engelska kungahuset som synes... smile.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon