Full version: Eva i Högas busfrön
Sidor: 1, 2
Anki V
Maken till snabbgroende frön....5 rätt stora groddar finns det i min sådd i dag tummenupp.gif

/Anki
Eva i Höga
Jösses, då måste jag springa ner och kolla i mina också.....

Ja, jag har också 5 groddar! Hade ingen aning om att det skulle gå så fort! Då är det bara att låta dem växa til sig och skola om dem när det blir dags för det. Och sen ut när det är varmt och ingen frostrisk. Inser att det var ingen större utmaning med dessa fröna. Jo, förresten - utmaningen ligger i att hålla liv i dem! Jag har lyckats döda några andra av era fröer som hade grott så fint duh.gif
Lady Hamilton
Ja det är en enorm växtkraft i fröna så här ser mina ut tummenupp.gif

[attachment=32740:DSCN2314.JPG]
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 04-04-2009, 14:04) *
Ja det är en enorm växtkraft i fröna så här ser mina ut tummenupp.gif

[attachment=32740:DSCN2314.JPG]

Å då gissar jag på...... gissning i PM naughty.gif

/Anki
Eva i Höga
Anki har gissat rätt! Du var snabb minsann! Puss o kram!
Eva i Höga
Nu har Maggan också gissat rätt. Grattis! Ni är duktiga!
Maggan H
CITAT (Eva i Höga @ 04-04-2009, 19:00) *
Nu har Maggan också gissat rätt. Grattis! Ni är duktiga!

biggrin.gif Tack!
Dito Verde
Inte ett livstecken. Jag börjar tvivla på att jag la ner fröna.
/p
Eva i Höga
Bekymra dig inte, på påsen står det att de gror efter 7-14 dagar. En del här har ju tjuvstartat så det är inte så konstigt att de har fått stora plantor och gissat rätt! naughty.gif Mina sådde jag en dag för tidigt och de har kommit upp men inte kan man se vad det är. De kommer nog hos dig också Peggy!
Kajsa i Arvika
grott har det gjort men som vanligt har jag inte en susning om vad det är jag har sått.. crazy.gif
Dito Verde
Jag hade också tjuvstartat....det har väl gått en två, tre veckor nu...
Rosmarin
Mina har börjat gro idag!!! yahoo.gif
blomkronan
blush.gif jag har inte sått än... har haft fullt upp med att fylla 40!! giggle.gif Men det gjorde inget att man sår senare förstod jag biggrin.gif
Rosmarin
CITAT (blomkronan @ 05-04-2009, 20:53) *
blush.gif jag har inte sått än... har haft fullt upp med att fylla 40!! giggle.gif Men det gjorde inget att man sår senare förstod jag biggrin.gif

Oj då! Grattis!!! i efterskott!!! hbd.gif
Gillan
Här har de också grott och jag säger som en del andra, de var verkligen snabbgroende.....................gissning? Nääe dunno.gif
Rosmarin
CITAT (Gillan @ 07-04-2009, 19:32) *
Här har de också grott och jag säger som en del andra, de var verkligen snabbgroende.....................gissning? Nääe dunno.gif

...inte jag heller! no.gif dunno.gif Men gror gör de!!! bravo.gif
Rosmarin
Som jag skrev tidigare så såg fröna i kuvertet olika ut.
I krukan just nu har det grott ett par tre småttisar som ser likadana ut och ett spjut som ser ut som fotona ni andra visade av Dito Verdes busfrön... blink.gif Ska de va' så här eller?

(Det gör inget om det bara blir fina blommor av alltihop biggrin.gif )
Eva i Höga
Det blir fina blommor - tycker jag! giggle.gif
Rosmarin
CITAT (Eva i Höga @ 17-04-2009, 19:31) *
Det blir fina blommor - tycker jag! giggle.gif

Det blir det säkert och flera olika dessutom! giggle.gif

Bara för att visa
[attachment=33517:Eva_i_H_ga.jpg]
... trots att fotot blev väldigt suddigt giggle.gif
Dito Verde
Ja du Eva...
Idag gav jag upp. Jag tror faktiskt att fröna aldrig kom i jorden. Men var de är isåfall vet jag inte. Jag har vattnat en kruka med bara jord. Jag undrar ju vad det skulle bli. Ser fram emot bilder på andras framgångar.
Eva i Höga
CITAT (Rosmarin @ 18-04-2009, 13:18) *
Det blir det säkert och flera olika dessutom! giggle.gif

Jag tror du har petat i några andra fröer också - eller så fanns de i jorden - för det ska bara vara en sort. a0a.gif De "runda groddarna" kommer inte från mig. Nu blir det riktigt spännande att se vad som kommer i din bytta!

CITAT (Dito Verde @ 18-04-2009, 18:33) *
Ja du Eva...
Idag gav jag upp. Jag tror faktiskt att fröna aldrig kom i jorden. Men var de är isåfall vet jag inte. Jag har vattnat en kruka med bara jord. Jag undrar ju vad det skulle bli. Ser fram emot bilder på andras framgångar.

Ja du Peggy...
Mina kom upp men de har "gått ifrån mig" som många andra, hinner inte med mina sådder riktigt nu.
Jag skickar gärna nya fröer om du vill!
Dito Verde
CITAT (Eva i Höga @ 18-04-2009, 19:29) *
Jag skickar gärna nya fröer om du vill!

Du är snäll Eva, men jag måste tacka nej. Om de andra visar bilder på sina så kanske jag kan vara med och gissa ändå.
Rosmarin
CITAT (Eva i Höga @ 18-04-2009, 19:29) *
Jag tror du har petat i några andra fröer också - eller så fanns de i jorden - för det ska bara vara en sort. a0a.gif De "runda groddarna" kommer inte från mig. Nu blir det riktigt spännande att se vad som kommer i din bytta!

.......

Näe, är det sant? Jag sådde dina fröer på ytan och har alltså sett dem hela tiden. Groddarna kommer ur fröna som ligger där, exponerade i ljuset... Nu fattar jag ingenting!!! dunno.gif

Jag återkommer med foto då de fått karaktärsblad så får vi se vad det kan vara. giggle.gif
Maggan H
Hur går det här? Ska vi avslöja nu, Eva?
Rosmarin
Grodden som inte är "rund" i min kruka ser ut som en iris. Så det gissar jag på shy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon