|
anne-li i olofstorp
27-03-2009, 15:20
Gå du vidare, morris skulle inte vilja att du "gräver ner dig" Sörjer gör man ändå. Härligt att du kommer att gå på mässan A-Li
Ingela i Segersberg
27-03-2009, 16:36
Vad vacker Morris var...
CITAT (Myosotis @ 27-03-2009, 14:08)  Vilken vacker bild! Han var verkligen jättefin! Håller med, har alltid tyckt att han är ovanligt fin med sin lite grövre bredd på nosen mot vad många andra av hans ras har. Så sorgligt att läsa om detta, detta är baksidan med att ha hund... Massor av styrkekramar till dig Irene!!!!
sqrulan
28-03-2009, 10:30
 Ja det var verkligen ledsamt, det känns ju som om man känner honom lite eftersom han är din avatarbild och han var ju så otroligt vacker. Jag förstår att det känns tomt, sorgligt och ödsligt, jag tycker så synd om dej!
emmas matte
29-03-2009, 15:59
Det är hemskt att förlora en (vovve-)vän..men minnena finns kvar. de försvinner aldrig.
Jag har haft förmånen att leva med hund. När hon/han försvinner så är det just inte en hund som man saknar, utan just honom/henne. Det är inte EN hund, utan just den den hunden.... Nya kanske kommer, som ger så mycket glädje. Men det är ändå så att en hund, är en unik hund - med minnen, egenskaper och känslor - som just tillhör honom/henne, som man saknar. Känner så mycket med dig i denna svåra stund.
CITAT (kasam @ 29-03-2009, 21:40)  Jag har haft förmånen att leva med hund. När hon/han försvinner så är det just inte en hund som man saknar, utan just honom/henne. Det är inte EN hund, utan just den den hunden.... Nya kanske kommer, som ger så mycket glädje. Men det är ändå så att en hund, är en unik hund - med minnen, egenskaper och känslor - som just tillhör honom/henne, som man saknar. Känner så mycket med dig i denna svåra stund. Så bra skrivet... Precis så är det. Lika svårt varje gång det händer. Men nästa vän blir lika älskad och unik.
DragonLady
30-03-2009, 11:57
Så liten plats en vän tar på jorden, mindre än ett träd i skogen. Så stort tomrum hon lämnar efter sig, en hel värld kan ej fylla det.
Meriona
30-03-2009, 12:20
CITAT (DragonLady @ 30-03-2009, 12:57)  Så liten plats en vän tar på jorden, mindre än ett träd i skogen. Så stort tomrum hon lämnar efter sig, en hel värld kan ej fylla det.   Så sant!
Sussie F-Flower
30-03-2009, 12:22
CITAT (DragonLady @ 30-03-2009, 11:57)  Så liten plats en vän tar på jorden, mindre än ett träd i skogen. Så stort tomrum hon lämnar efter sig, en hel värld kan ej fylla det.  Åh, vad vackert skrivet! Instämmer. Hur mår du idag Irene?
Irene_L
30-03-2009, 12:39
Det är väldigt konstigt och tomt här hemma utan Morris.....Jag saknar honom såååå! Men det var bra att jag åkte på Älvsjömässan i lördags. Då fick jag något annat att tänka på! Nu får jag minnas vilken underbar hund han var! Han var en härlig hund som kunde lite ovanliga saker ex "sjunga" när jag frågade om han kunde sjunga. Och sjöng jag "Bä, bä vita lamm så "sjöng" han genast med Tack för alla fina ord och kramar!
Rosmarin
31-03-2009, 09:09
Så sött! Du har säkert många fina minnen som kommer att få dig att minnas honom med glädje när de värsta sorgen lägger sig. Låt detta få ta sin tid och dela gârna med dig av fler fina minnen. Hur känns det idag? Tänker på dig och hoppas att solen skiner hos dig, det brukar underlätta lite grand.
Irene_L
31-03-2009, 11:49
Det har gått skapligt några dagar men just nu blev det jobbigt[attachment=32601:smiley_cry.gif] Jag hittade Morris borste och den var full med hans päls och det doftade som Morris och då saknar jag honom så........ Ute skiner solen men lusten att gå ut ha inte kommit ännu. Det är så konstigt att gå ut själv! Morris var ju alltid med mig i trädgården........Men det är inte mycket att göra.  Det är bara att gråta ett tag och efter en stund kommer lugnet igen!
Meriona
31-03-2009, 11:53
Jag går alltid ut i skogen när jag är ledsen. Det känns som om man inte är själv där, konstigt nog. Träden tröstar.
Gå ut och gråt en skvätt i solen, skönt att få sörja också
Chamomille
31-03-2009, 12:54
CITAT (Irene_L @ 31-03-2009, 12:49)  Det har gått skapligt några dagar men just nu blev det jobbigt[attachment=32601:smiley_cry.gif] Jag hittade Morris borste och den var full med hans päls och det doftade som Morris och då saknar jag honom så........ Ute skiner solen men lusten att gå ut ha inte kommit ännu. Det är så konstigt att gå ut själv! Morris var ju alltid med mig i trädgården........Men det är inte mycket att göra.  Det är bara att gråta ett tag och efter en stund kommer lugnet igen!
Lady Hamilton
31-03-2009, 14:12
 ja Irene......jag förstår att det måste vara jobbigt Men ta en dag i taget Skratta när du är glad och gråt när du är ledsen Tillslut så kommer det nog att bli lite lättre att leva med denna sorg. Och tänk på alla de fina/glad stunderna ni hade tillsammans  / Lady´n
Biggan_
01-04-2009, 23:52
CITAT (Irene_L @ 31-03-2009, 12:49)  Det har gått skapligt några dagar men just nu blev det jobbigt[attachment=32601:smiley_cry.gif] Jag hittade Morris borste och den var full med hans päls och det doftade som Morris och då saknar jag honom så........ Ute skiner solen men lusten att gå ut ha inte kommit ännu. Det är så konstigt att gå ut själv! Morris var ju alltid med mig i trädgården........Men det är inte mycket att göra.  Det är bara att gråta ett tag och efter en stund kommer lugnet igen! Jag vet vad du går igenom Irene. Man blir påmind hela tiden.
Krolliljan
02-04-2009, 05:47
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|