Man får tro vad man vill om det, men en sak är säker...det är det ingen som vet svaret på 

Jag har skrivit vad jag tycker om blommorna. Det här är en helt annan fråga. Jag är inte religiös, tror inte på ett liv efter detta och tycker inte att blommor och musik spelar någon roll för den avlidne. Självklart ska man respektera eventuella önskemål, men annars tror jag mest att det är de anhörigas sätt att uttrycka saknad, sorg eller dåligt samvete. Jag har själv jobbat på kyrkogård, och att se de fortfarande fräscha och vackra blommorna köras till sophögen var alltid beklämmande. Vet de anhöriga om hur deras sista gåvor behandlas?
När det gäller mig personligen har jag i och för sig inga planer på att dö riktigt än, men när det sker vill jag inte ha dyra blommor och ingen dyr kista. Folk kan skänka pengar till fågelskydd eller nåt istället. Jag skulle lika gärna kunna tänka mig att begravas utan kista faktiskt eller ännu hellre läggas på en träställning i skogen så korparna får äta upp mig, det var sed någonstans men jag minns inte var, man trodde att asfåglarna bar själen till himmelen, och det tycker jag är en så vacker tanke, men det skriver jag i vitt och känsliga människor behöver inte läsa det, av någon anledning tycker många att det är äckligt. Men jag vill hellre ätas av fåglar än av maskar. Fast jag inte tror att det spelar någon roll kan jag ändå inte tänka mig att kremeras, det verkar hemskt på något sätt. Med tanke på att gravstenen ändå inte får stå kvar särskilt länge är jag inte säker på att jag vill ha en gravsten. Hade den varit för evigheten hade det varit fint med en vacker natursten. Jag kan nog tänka mig att ligga i Riseberga med utsikt över Rönne å, där är så fint. Och så vill jag ha förgätmigej på min grav.