CITAT (mrsgreen @ 09-06-2009, 09:13)

Hur är det att ha minigris? Skötsel osv.. aktiviteter?? Kan de leva i lägenhet? Vad gäller??
Vilka söta nassar...är de allergivänliga?
Det är ett fantastiskt djur, men det kräver sin ägare. Eftersom det är ett utpräglat flockdjur är det hierarki som gäller och det gäller att ägaren är överst! Det är lätt att släppa efter på saker "för han är så söt", men det straffar sig i längden. Konsekvens är otroligt viktigt - hela grisens liv!
Jag rekommenderar inte gris i lägenhet. Om du ska ha det måste du kolla med hyresvärden först. Bor man i tätbebyggt område måste man även kolla med sin kommuns miljöavd.
Om man har pälsdjursallergi ska man INTE skaffa gris! Det är väldigt stor risk att det inte fungerar, man utvecklar till slut allergi även mot sin gris (jag gjorde det så jag vet vad jag talar om...).
CITAT (blomkronan @ 09-06-2009, 09:22)

Hade jag bott mera på landet... så hade jag tagit ett par
Oj kan dom lämna mamman redan vid 8 veckor, 80 kg det är inget man bär om kring på

Men det är ju mycket mindre än en vanlig gris. Hur mycket kostar en minigris? Vad äter dom? och hur mycke kan en minigris äta på en månad i pengar? Det blev lite mera frågor...
Priset på minigrisar styrs av efterfrågan. Men från 2000 - 8000,-/st får man vara beredd att ge. Fodret för en gris är inte dyrt, max en 100,-/månad, men man kan ju fylla ut fodret med kompostmat, om man nu inte vill ha det till växterna förstås ;-).
Mina grisar kommer endast att säljas i par och endast till någon på landet.