Österläge
I morse när jag tittade ut genom fönstret såg jag till min fasa att planteringsbordet med alla småplantor (chili o olika sommarblommor, ca 50 st totalt) som var ute på avhärdning hade vält! fear.gif Alla krukor låg upp-o-ner och jag trodde först att alla var avbrutna... crying.gif

Med gråten i halsen började jag vända upp dem försiktigt och till min lycka var det bara en chili och en doroteablomma som var bruten! sweatingbullets.gif Phu! Jag bar in dem och satte dem vid fönstret, sen var jag tvungen att springa iväg till jobbet men när jag kommer hem ikväll ska jag kolla hur de mår o fylla på jord i krukorna, en del hade ju åkt ut... Så glad ändå att inte alla var avbrutna! Men synd att jag var tvungen att avbryta avhärdningen, men jag får fortsätta igen i övermorgon när blåsten ska ha avtagit...
Nauti
Hittills har det blåst bort en balkonglåda för mig, blåst ner en ampel med en tomat rakt ner bland krukor med tomater, libbsticka, chili och gräslök. Sedan har det blåst på dörren så att den har slagit om samma kruka två gånger och vält ner en kruka som stod på en stol. :/
noora
Vilken chock, tur att det mesta klarade sig! Om chilin inte har brutits alldeles vid roten så kommer den att klara sig. Skörden blir kanske försenad om den är "toppad", men den skjuter nya grenar från översta bladvecket.
Meriona
Vilken tur i oturen, Österläge! bravo.gif
Jag förstår precis hur du kände dig!

Jag plockade in de ömtåligaste växterna, och hoppas att de andra klarar sig.
Österläge
Ja chilin har ett bladpar kvar så den klarar sig nog, jag satte toppen i vatten och hoppas den får rötter. Det har verkligen blåst rejält, ok för att planteringsbordet med fiberduk på kanske blev något av ett vindfång, men vår skottkärra hade oxå vält och den är ju tung! ohmy.gif

Nauti, hur gick det för dina växter? Hoppas de klarade sig!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon