|
Jag sitter också och försöker förstå. Så skönt att jag inte är ensam som inte hänger med. Det verkar vara någon som inte vet hur man citerar.......eller är det medvetet. Jag förstår dig Berith.....detta är inte schysst.
Tack Irene och Alba! Äntligen några som märker att det närapå är fler fel än rätt här....
Aqvakul
09-06-2009, 18:16
Så dumt det kan bli, Berith! Jag förstår din frustration. Jag är ledsen om jag lagt sten på börda. Det är ju uppenbart nu, att du inte är kritisk mot ungdomens datavanor.
Alexander-VG-zon3
09-06-2009, 18:17
CITAT (Berith @ 09-06-2009, 18:38)  Men jag är ju inte emot dataspel och hur ni ungdomar använder sin dator! Hur sjutton ska jag skriva för att nån ska förstå...?? jag förstår dig med, Aqvakul (som jag fattar) bryr sig inte om vilken eller vad som citerades. han bryr sig enbart om åsikterna som Noora hade ALLMÄNT om hela tråden. inte just emot dig om vilken eller hur eller vad som cetardes. allmänt håller jag med om det noora skrev. jag håller inte med om fel citeringen utan om åsikterna norra hade. och jag är inte emot dig eller nåt sånt. för att vara extra tydlig så höll jag med om ''punkterna'' (tyckte noora skrev att det var sammanfattat). och jag hade ändå hållit med noora om du var emot eller inte emot. alltså enbart punkterna INTE dig och fel citering. CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 19:16)  Så dumt det kan bli, Berith! Jag förstår din frustration. Jag är ledsen om jag lagt sten på börda. Det är ju uppenbart nu, att du inte är kritisk mot ungdomens datavanor. förlåt om jag talade för dig nu men jag bara skrev som jag trodde det var och ville förklara.
CITAT (Berith @ 09-06-2009, 18:57)  Fy vad jag är besviken och ledsen nu...
Det började med att noora citerade mej och svarade som om jag var emot dataspel när hon tydligen menade att svara Ruda.
Andra fick såklart också den uppfattningen att jag är emot, just för att hon citerade och skrev så. Hon bad inte om ursäkt för att hon gjorde fel utan fortsatte kritisera "min" uppfattning när det tydligt var Ruda hon menade. Nu är det nog du som läser slarvigt. I mitt inlägg nr 74 skriver jag: CITAT Okej, jag läste snett på vilka som skrivit vilka inlägg och ber om ursäkt för detta. Men jag kanske ska göra det igen så att det blir tydligt: Jag ber om ursäkt för att jag blandade ihop dina inlägg med Rudas. Du var inte emot datorspel, men du gav dig in i spekulationerna och generaliseringarna kring varför ungdomar spelar datorspel, därav missen. Min åsikt om att generalisering är fel står jag fast vid, men om du tar så illa vid dig så ber jag om ursäkt för att jag tolkade ditt inlägg (det som jag citerade från början) som generaliserande. Åsikt nr två (framfört i mitt inlägg nr 74) är inte riktad mot dig personligen utan mot alla som tycker att det är dumt att häcka framför datorspel. Om du inte sällar dig till den skaran behöver du inte ta åt dig. Åsikt nr tre är generell om hela denna diskussion och inte heller riktad personligen mot dig. Och nu vill jag inte skriva något mer i denna diskussion, för det leder ändå ingen vart och jag har inte tid med det här. Jag har både ett jobb, ett företag och en trädgård att sköta, och om jag får tid över så lägger jag den hellre på att spela Sims 3 än på att irritera mig på forumdiskussioner som har spårat ur. Jag föreslår att alla andra "simsare" också lägger ner denna diskussionen. Den ger bara högt blodtryck. Det är förmodligen mycket nyttigare att odla ett par virtuella tomater och titta på simsar som fiskar guldfisk
Aqvakul
09-06-2009, 21:31
CITAT (flaxss @ 09-06-2009, 19:17)  förlåt om jag talade för dig nu men jag bara skrev som jag trodde det var och ville förklara. och det gjorde du på ett förtjänstfullt sätt...
CITAT (noora @ 09-06-2009, 22:28)  Nu är det nog du som läser slarvigt. I mitt inlägg nr 74 skriver jag: Men jag kanske ska göra det igen så att det blir tydligt: Jag ber om ursäkt för att jag blandade ihop dina inlägg med Rudas. Du var inte emot datorspel, men du gav dig in i spekulationerna och generaliseringarna kring varför ungdomar spelar datorspel, därav missen. Min åsikt om att generalisering är fel står jag fast vid, men om du tar så illa vid dig så ber jag om ursäkt för att jag tolkade ditt inlägg (det som jag citerade från början) som generaliserande. Åsikt nr två (framfört i mitt inlägg nr 74) är inte riktad mot dig personligen utan mot alla som tycker att det är dumt att häcka framför datorspel. Om du inte sällar dig till den skaran behöver du inte ta åt dig. Åsikt nr tre är generell om hela denna diskussion och inte heller riktad personligen mot dig. Och nu vill jag inte skriva något mer i denna diskussion, för det leder ändå ingen vart och jag har inte tid med det här. Jag har både ett jobb, ett företag och en trädgård att sköta, och om jag får tid över så lägger jag den hellre på att spela Sims 3 än på att irritera mig på forumdiskussioner som har spårat ur. Jag föreslår att alla andra "simsare" också lägger ner denna diskussionen. Den ger bara högt blodtryck. Det är förmodligen mycket nyttigare att odla ett par virtuella tomater och titta på simsar som fiskar guldfisk  Ok, hade missat den ursäkten, så då är det väl min tur att be er andra om ursäkt för att jag reagerade som jag gjorde. Tror mej inte komma ihåg nån diskussion där vi mötts tidigare, och ska försöka undvika det i fortsättningen också.
Chamomille
10-06-2009, 05:22
.
CITAT (Chamomille @ 10-06-2009, 06:22)  Nej nej nej, jag menade inte så. Vänd på det  Ska jag vända på det...?? Du la in det noora sa i ett citat av mej för att....?
CITAT (Berith @ 10-06-2009, 06:18)  Tror mej inte komma ihåg nån diskussion där vi mötts tidigare, och ska försöka undvika det i fortsättningen också. Inga problem, ni kommer nog att se betydligt mindre av mig i er lilla sandlåda framöver. Nu vet jag varför jag tröttnade på odla-forumet för ett par-tre år sedan. Det var dumt av mig att komma tillbaka. Jag borde ha ignorerat alla som började fråga efter myntasticklingar igen (förfrågningarna trillar in varje år i maj ungefär) och hållit mig till forum där folk kan diskutera som vuxna människor.
Aqvakul
10-06-2009, 07:11
CITAT (noora @ 10-06-2009, 08:00)  Inga problem, ni kommer nog att se betydligt mindre av mig i er lilla sandlåda framöver.
Nu vet jag varför jag tröttnade på odla-forumet för ett par-tre år sedan. Det var dumt av mig att komma tillbaka. Jag borde ha ignorerat alla som började fråga efter myntasticklingar igen (förfrågningarna trillar in varje år i maj ungefär) och hållit mig till forum där folk kan diskutera som vuxna människor. finns det sådana fora?
CITAT (noora @ 10-06-2009, 08:00)  Inga problem, ni kommer nog att se betydligt mindre av mig i er lilla sandlåda framöver.
Nu vet jag varför jag tröttnade på odla-forumet för ett par-tre år sedan. Det var dumt av mig att komma tillbaka. Jag borde ha ignorerat alla som började fråga efter myntasticklingar igen (förfrågningarna trillar in varje år i maj ungefär) och hållit mig till forum där folk kan diskutera som vuxna människor. Ok, men nu är det väl du och jag som inte kommer överens, onödigt att dra med alla andra i det. Tycker faktiskt det är lite onödigt att du klumpar ihop alla här och säger att dom inte kan diskutera som vuxna, det är väl många bra inlägg i den här tråden också? Och i andra trådar? I helt andra ämnen? Så gör väl många här, undviker en del och är hur bra kompisar som helst med andra... Eller?
Usch, vilken tragisk människa du är gossen ruda. Vad får du ut av att sitta och tracka ner på folk på internet? Känner du dig bättre själv? Är du en internetvariant av den sura bittra ensamma gubben som sitter och kollar ut genom fönstret på dagarna och gnäller på ungdomarna och deras fasoner? Jag absolut inte se någon mening i att du håller på som du gör. Du förstör stämningen i trådar hela tiden och det börjar bli ganska tröttsamt. Kan du inte bara låta folk få spela om de tycker det är roligt utan att du skall behöva gå i gång på det och börja gnälla? Om man sitter och spelar en timme, två timmar eller tio timmar i sträck så är det inget beroende för det. Om man fått ett nytt spel är det roligt och har man ingenting annat för sig så kan man ju lika gärna spela. Man gör det för att man vill och för att det är roligt, inte för att man måste. CITAT Inga problem, ni kommer nog att se betydligt mindre av mig i er lilla sandlåda framöver. Dumt att du känner så, men jag kan förstå dig  Det finns ganska få lärorika trådar om just odling i forumet och de flesta diskussionerna slutar såhär. Odla.nu-forumet känns inte fullt lika roligt nu längre som det gjorde i början
CITAT (Nauti @ 10-06-2009, 09:00)  Usch, vilken tragisk människa du är gossen ruda. Vad får du ut av att sitta och tracka ner på folk på internet? Känner du dig bättre själv? Är du en internetvariant av den sura bittra ensamma gubben som sitter och kollar ut genom fönstret på dagarna och gnäller på ungdomarna och deras fasoner? Jag absolut inte se någon mening i att du håller på som du gör. Du förstör stämningen i trådar hela tiden och det börjar bli ganska tröttsamt. Kan du inte bara låta folk få spela om de tycker det är roligt utan att du skall behöva gå i gång på det och börja gnälla? Om man sitter och spelar en timme, två timmar eller tio timmar i sträck så är det inget beroende för det. Om man fått ett nytt spel är det roligt och har man ingenting annat för sig så kan man ju lika gärna spela. Man gör det för att man vill och för att det är roligt, inte för att man måste. Dumt att du känner så, men jag kan förstå dig  Det finns ganska få lärorika trådar om just odling i forumet och de flesta diskussionerna slutar såhär. Odla.nu-forumet känns inte fullt lika roligt nu längre som det gjorde i början  Tycker inte alls att Ruda är en tragisk människa, jag har "känt" honom i mååånga år här och tycker att han är en kul prick med en enorm kunskap inom sina områden.  Och inte sjutton är han en sur bitter ensam gubbe! Att det finns "ganska få lärorika trådar om just odling i forumet" beror helt enkelt på att det är en avdelning för just alla andra ämnen än odling! Har du verkligen missat det?
Gossen Ruda
10-06-2009, 08:10
CITAT (Nauti @ 10-06-2009, 09:00)  Usch, vilken tragisk människa du är gossen ruda. Vad får du ut av att sitta och tracka ner på folk på internet? Känner du dig bättre själv? Är du en internetvariant av den sura bittra ensamma gubben som sitter och kollar ut genom fönstret på dagarna och gnäller på ungdomarna och deras fasoner? Jag absolut inte se någon mening i att du håller på som du gör. Du förstör stämningen i trådar hela tiden och det börjar bli ganska tröttsamt. Kan du inte bara låta folk få spela om de tycker det är roligt utan att du skall behöva gå i gång på det och börja gnälla? Om man sitter och spelar en timme, två timmar eller tio timmar i sträck så är det inget beroende för det. Om man fått ett nytt spel är det roligt och har man ingenting annat för sig så kan man ju lika gärna spela. Man gör det för att man vill och för att det är roligt, inte för att man måste. Dumt att du känner så, men jag kan förstå dig  Det finns ganska få lärorika trådar om just odling i forumet och de flesta diskussionerna slutar såhär. Odla.nu-forumet känns inte fullt lika roligt nu längre som det gjorde i början  Ytterligare en som inte tål kritik och överreagerar. Bara för att jag inte gillar grönsaksätare och dataspelsberoende behöver du inte gå på så och komma med felaktiga påståenden och förolämpningar. På tal om att förstöra trådar så minns jag nån som var inne och trackade folk och rent allmänt var tjatig och besvärlig i en tråd som gällde recept på kötträtter.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-06-2009, 09:10)  Ytterligare en som inte tål kritik och överreagerar. Bara för att jag inte gillar grönsaksätare och dataspelsberoende behöver du inte gå på så och komma med felaktiga påståenden och förolämpningar. På tal om att förstöra trådar så minns jag nån som var inne och trackade folk och rent allmänt var tjatig och besvärlig i en tråd som gällde recept på kötträtter. Fast det handlar ju inte så mycket om att tåla kritik. De flesta, oavsett hur duktig någon är på att ta kritik, gillar den förmodligen inte när någon gnäller, klagar och påpekar hur dåliga andra är helt i onödan. Din kritik är ju knappast konstruktiv på något vis. Du ser ju vad den har lett till i den här tråden. Det handlar ju inte bara om de två sakerna du nämnde heller. Du gnäller och klagar på det mesta. Grönsakätare är nog de flesta och spelberoende är ingen här inne av vad jag har läst mig till, så jag ser inte vad det har med saken att göra. Sedan lägger du alltid in någonting i slutet i stil med "Så gör inte jag i alla fall" eller "Jag själv gör så och så". Det tolkar jag som att du sitter och klagar och gnäller på folk för att känna dig bättre själv på något vis.
Aqvakul
10-06-2009, 10:23
Problemet är att när man uttrycker sig i skrift så är utrymmet för tolkning väldigt stort. Vi äldre får passa oss så att vi inte blir för självgoda, vår visdom till trots.
Ja varför skriver man i en tråd när man inte är intresserad av grundfrågan....
Gossen Ruda
10-06-2009, 14:08
Detta var mitt första inlägg i tråden: CITAT (Gossen Ruda @ 04-06-2009, 10:11)  Jag blir väl betraktad som en Alien när jag nu meddelar att jag aldrig spelat något modernt dataspel. Inte sen pacman och liknande. Livet är för dyrbart för att slösa bort på sådant i mina ögon totalt meningslöst.  Strax efter var det nån som kallar sig Nauti igång med käbblet med följande inlägg: CITAT (Nauti @ 04-06-2009, 10:48)  Sålänge det är roligt så är det ju inte meningslöst. Vissa kanske tycker att det är roligt och meningsfullt att sitta och vara bittra och tracka ner på folk på internet, medan andra tycker att det är roligt att spela och att det då blir meningsfullt för dem  Jag bara undrar var i mitt inlägg denne typ hittar att jag är bitter och trackar ner på folk? Jag bara framför min åsikt men sen är det några individer som är igång med helt felaktiga analyser om mig, fast Nauti satte nivån på debatten. Det var inte heller jag som drog upp spelmissbruket.
Aqvakul
10-06-2009, 14:30
Tyvärr visar det sig ofta att det inte lönar sig att försöka hitta svar i tråden om hur bråket uppstått. Oftast har kombattanterna mötts tidigare eller retat sig på den andre i en annan tråd.
Alexander-VG-zon3
10-06-2009, 15:07
CITAT (Aqvakul @ 10-06-2009, 15:30)  Oftast har kombattanterna mötts tidigare eller retat sig på den andre i en annan tråd. det är nog uppenbart hur jag känner mig. i dom trådar där en viss person svarar. denna person känner säkert likadant.
Alexander-VG-zon3
10-06-2009, 15:23
CITAT (Gossen Ruda @ 10-06-2009, 15:08)  Jag bara undrar var i mitt inlägg denne typ hittar att jag är bitter och trackar ner på folk? Jag bara framför min åsikt men sen är det några individer som är igång med helt felaktiga analyser om mig, fast Nauti satte nivån på debatten. Det var inte heller jag som drog upp spelmissbruket. kanske inte i dina första inlägg men du gör ju inte tråden i dina senare inlägg trevligare, det Nauti menar nog också är i andra trådar där du kan vara rätt så barsk och ibland skriva väldigt sårande saker. har själv fått min dos flera gånger och en rejäl gång av att du missuppfattade mitt inlägg. jag kanske är elak som skriver detta men då får jag vara det. exempel det du skrev till Fny var ju inte sådär jätte snällt skrivit tycker inte jag. och hur jag ibland uttrycker till dig tror jag du förstår av att vi har haft våra diskussioner i andra trådar med hårda slag från bådas håll kanske. (förlåt om jag skriver det här, sådana här saker tas bättre i pm men även där går det segt fram, hur som helst detta blir mitt sista inlägg i denna tråd och du får ta det hur du vill. men kanske nåt som är tänkvärt). och du har säkert också en massa emot mig och kommer kanske skriva ett stor inlägg om allt som är fel med mig men då får du göra det. för jag bryr mig inte längre om denna tråd, skriver du nåt tänkt värt så kommer jag tänka och fundera på det alla är vi inte perfekta och jag själv LÅNGT ifrån, men vilket som jag kommer inte svara tillbaka .
Gossen Ruda
10-06-2009, 15:47
Gammalt groll som inte har med saken att göra finns det ingen anledning att dra upp, bara om det pekar på inkonsekvens. Hoppas att jag själv inte syndat mot denna regel.
andersen
10-06-2009, 17:03
CITAT (Gossen Ruda @ 10-06-2009, 16:47)  Gammalt groll som inte har med saken att göra finns det ingen anledning att dra upp, bara om det pekar på inkonsekvens. Hoppas att jag själv inte syndat mot denna regel. Jag tycker inte att du har syndat mot den regeln, jag tycker att man skall ha olika sätt att se på saker och ting i ett forum, ibland så tycker man så olika och kanske det blir lite bryskt då,men det är inget som man skall ta med sig till andra trådar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|